مدیرعامل شرکت گاز مازندران تأکید کرد:
پایداری کامل گاز خانگی در مازندران؛ مصرف درست مردم ضامن عبور آرام از زمستان
گروه استان ها - سهیلا مرآتی، مازندران - مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: همراهی مردم در مصرف بهینه و اصولی گاز، مهمترین عامل حفظ پایداری شبکه و تأمین آرامش خانوارها در روزهای سرد سال است.
به گزارش اقتصادسرآمداز روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، هژبر جوادی، مدیرعامل این شرکت، در گفتوگوی تلفنی با برنامه رادیویی «پیام مازندران» با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای سرد سال اظهار کرد: در چهار روز گذشته، مصرف گاز استان به حدود ۳۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت گاز، حفظ پایداری گاز بخش خانگی است، افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی، اولویت اصلی ما تأمین گاز خانوارهاست و در همین راستا، پایش مستمر مصرف در بخشهای مختلف از جمله صنایع، ادارات و اماکن پرمصرف انجام میشود.
جوادی از شناسایی بیش از ۲۱۰ ویلای خالی از سکنه با مصرف بالای گاز خبر داد و گفت: متأسفانه در برخی ویلاها با وجود عدم سکونت، وسایل گرمایشی روشن است که منجر به هدررفت انرژی میشود. در این موارد، پس از اخطار، گاز این اماکن قطع شده است. همچنین استفاده از وسایل گرمایشی در فضاهای باز برخی واحدهای صنفی شناسایی و با آن برخورد قانونی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به نظارت جدی بر مصرف ادارات بیان کرد: تمامی ادارات موظف به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف نسبت به سال ۱۴۰۱ هستند. در موارد محدودی که این دستورالعمل رعایت نشده، حتی گاز برخی دستگاههای اجرایی قطع شده است.
جوادی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فرهنگی و تشویقی در حوزه مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: سال گذشته پویش ملی کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز با مشارکت گسترده مردم مازندران برگزار شد و این استان موفق به کسب رتبه نخست کشور شد. در این پویش، بیش از ۸۰ میلیارد تومان جوایز شامل بخاری و پکیجهای راندمان بالا و بهسازی موتورخانهها به مشترکان اهدا شد.
وی با دعوت از مشترکان برای ثبتنام در سامانه «نبض انرژی» خاطرنشان کرد: مشارکت در این سامانه علاوه بر بهرهمندی از جوایز، موجب کاهش هزینه گازبها میشود؛ چراکه مشترکانی که مصرف خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند، در پلههای پایین تعرفهای محاسبه میشوند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان با ارائه توصیههایی برای کاهش مصرف انرژی گفت: عایقکاری لولههای آب گرم، نصب عایق پشت رادیاتورها، سرویس مشعل و پکیج، استفاده از ترموستات، جلوگیری از نفوذ هوای سرد از در و پنجرهها، نصب دمپر دودکش و استفاده از پردههای ضخیم در شب، نقش مؤثری در کاهش مصرف و حفظ گرما دارد.
وی تأکید کرد: مصرف بهینه، به معنای مصرف درست و اصولی است و با همراهی مردم میتوان زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر گذاشت
به گزارش اقتصادسرآمداز روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، هژبر جوادی، مدیرعامل این شرکت، در گفتوگوی تلفنی با برنامه رادیویی «پیام مازندران» با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای سرد سال اظهار کرد: در چهار روز گذشته، مصرف گاز استان به حدود ۳۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت گاز، حفظ پایداری گاز بخش خانگی است، افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی، اولویت اصلی ما تأمین گاز خانوارهاست و در همین راستا، پایش مستمر مصرف در بخشهای مختلف از جمله صنایع، ادارات و اماکن پرمصرف انجام میشود.
جوادی از شناسایی بیش از ۲۱۰ ویلای خالی از سکنه با مصرف بالای گاز خبر داد و گفت: متأسفانه در برخی ویلاها با وجود عدم سکونت، وسایل گرمایشی روشن است که منجر به هدررفت انرژی میشود. در این موارد، پس از اخطار، گاز این اماکن قطع شده است. همچنین استفاده از وسایل گرمایشی در فضاهای باز برخی واحدهای صنفی شناسایی و با آن برخورد قانونی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به نظارت جدی بر مصرف ادارات بیان کرد: تمامی ادارات موظف به رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف نسبت به سال ۱۴۰۱ هستند. در موارد محدودی که این دستورالعمل رعایت نشده، حتی گاز برخی دستگاههای اجرایی قطع شده است.
جوادی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فرهنگی و تشویقی در حوزه مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: سال گذشته پویش ملی کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز با مشارکت گسترده مردم مازندران برگزار شد و این استان موفق به کسب رتبه نخست کشور شد. در این پویش، بیش از ۸۰ میلیارد تومان جوایز شامل بخاری و پکیجهای راندمان بالا و بهسازی موتورخانهها به مشترکان اهدا شد.
وی با دعوت از مشترکان برای ثبتنام در سامانه «نبض انرژی» خاطرنشان کرد: مشارکت در این سامانه علاوه بر بهرهمندی از جوایز، موجب کاهش هزینه گازبها میشود؛ چراکه مشترکانی که مصرف خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند، در پلههای پایین تعرفهای محاسبه میشوند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان با ارائه توصیههایی برای کاهش مصرف انرژی گفت: عایقکاری لولههای آب گرم، نصب عایق پشت رادیاتورها، سرویس مشعل و پکیج، استفاده از ترموستات، جلوگیری از نفوذ هوای سرد از در و پنجرهها، نصب دمپر دودکش و استفاده از پردههای ضخیم در شب، نقش مؤثری در کاهش مصرف و حفظ گرما دارد.
وی تأکید کرد: مصرف بهینه، به معنای مصرف درست و اصولی است و با همراهی مردم میتوان زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر گذاشت
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
چهار هزار هکتار زمین صنعتی در خراسان رضوی آماده واگذاری به سرمایهگذاران است
-
پایداری کامل گاز خانگی در مازندران؛ مصرف درست مردم ضامن عبور آرام از زمستان
-
پل Bo به دست اصحاب رسانه افتتاح شد
-
مشکلات ارزی و تأمین مالی تکمیل تصفیهخانه بندرعباس را پیگیری میکنم
-
رتبه اول فارس در نهضت ملی مسکن و تأمین مسکن قانون جوانی جمعیت
-
انعقاد تفاهمنامه همکاری بنیاد شهید گلستان و نظام مهندسی کشاورزی برای حمایت از اشتغال پایدار ایثارگران
-
بازدید معاون استاندار از واحد بهینهسازی انرژی شرکت گاز مرکزی
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



