وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش «چشمانداز ایران در صنعت ساختمان»:
صنعت ساختمان با اقدام عملی بخش خصوصی احیا میشود
وزیرراه و شهرسازی، با تأکید بر تأثیر مستقیم شرایط کلان اقتصادی، تحریمها و پیامدهای جنگ ۱۲روزه بر صنعت ساختمان، گفت: تمرکز دولت چهاردهم بر تسریع اقدامات عملی، تنوعبخشی به سبد مسکن و نقشآفرینی واقعی بخش خصوصی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق در دومین همایش چشمانداز ایران در صنعت ساختمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور، اظهار کرد: صنعت ساختمان را نمیتوان جدا از بستر کلان اقتصادی، نظام تأمین مالی، تحریمهای ظالمانه و پیامدهای جنگ ۱۲روزه تحلیل کرد و هرگونه بررسی بدون توجه به این مؤلفهها، سادهانگارانه است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی همواره در بزنگاههای دشوار چند گام جلوتر از دولت حرکت کرده است، افزود: در وزارت راه و شهرسازی بهجای انباشت سیاستهای کاغذی، بر تسریع اقدامات عملی تمرکز کردهایم؛ چه اقداماتی که آغاز شده اما کند بوده و چه اقداماتی که باید سالها پیش انجام میشد.
صادق با اشاره به پروژههای حمایتی مسکن گفت: در حوزه مسکن با حدود ۸۵۰ هزار واحد مواجه بودیم که بیش از ۸۲۰ هزار واحد آن آغاز شده بود. ادامه این پروژهها یک الزام قانونی و اخلاقی بود و تمرکز ما بر اتصال آنها به تسهیلات بانکی و آغاز همزمان خدمات زیربنایی از ابتدای ساخت است.
وی تأکید کرد: نیاز مسکن کشور صرفاً به مسکن حمایتی محدود نمیشود و سبد مسکن باید متنوع باشد. در همین راستا، مسکن استیجاری که سالها در حد ایده باقی مانده بود، بهطور جدی در دستور کار قرار گرفته و بخش خصوصی نقش محوری در توسعه آن دارد. نقش وزارتخانه نیز تسهیلگری، اصلاح مقررات و استفاده از زمین بهعنوان اهرم توسعه است.
وزیر راه و شهرسازی از مأموریت سازمان ملی زمین و مسکن برای گفتوگوی عملیاتی با توسعهگران و انبوهسازان، بهویژه در بافتهای فرسوده خبر داد و افزود: بازگشت سرمایه دغدغه اصلی بخش خصوصی در این بافتهاست که تلاش میکنیم با استفاده از اراضی دولتی و ایجاد ارزش افزوده، آن را برطرف کنیم. همچنین تفاهماتی با صنایع و واحدهای تولیدی برای تأمین مسکن کارگران در حال پیگیری است.
صادق با اشاره به تجربههای گذشته در توسعه شهری گفت: افزایش محدودههای شهری بدون توجه به زیرساختها راهگشا نیست. رویکرد جدید، تفکیک شرایط شهرهاست؛ در برخی شهرهای کوچک افزایش منطقی محدوده و در استانهای شمالی، توسعه عمودی و بلندمرتبهسازی برنامهریزیشده در دستور کار قرار دارد و سند بلندمرتبهسازی بهصورت استانی و شهری در حال تدوین است.
وی با قدردانی از برگزار کنندگان همایش تصریح کرد: نسخه عبور از شرایط دشوار، کنار هم بودن دولت و بخش خصوصی است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه؛ وظیفه ما این است که با شنیدن نقدها و پیشنهادها، گرهها را باز کنیم، یادآور شد: دولت چهاردهم و رئیسجمهور از ابتدا بر شنیدن صدای واقعیت و پاسخگویی به مطالبات مردم تأکید داشتهاند و این مسیر با جدیت ادامه خواهد یافت.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



