با اختلال ترافیکی در تنگه هرمز عربستان به فروش در بازار نقدی نفت روی آورد
بلومبرگ به نقل از منابع تجاری ناشناس گزارش داد که عربستان سعودی در اقدامی غیرمعمول که ناشی از توقف تقریبا کامل ترافیک نفتکشها در تنگه هرمز است، نفت خام را در بازار معاملات نقدی عرضه میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، این منابع به بلومبرگ گفتند که تاکنون، این کشور حدود ۴.۶ میلیون بشکه نفت فوق سبک، نفت سنگین عرب و نفت سبک عرب را عرضه کرده است.
چند صد نفتکش به دلیل این اختلال در خلیج فارس سرگردان هستند. طبق گزارش شرکت ردیابی ترافیک دریایی «ویندوارد»، تنها سه کشتی روز شنبه از تنگه هرمز عبور کردند که تنها یکی از آنها نفتکش بود. این رقم نسبت به میانگین هفت روزه ترافیک کشتیها که ۱۳.۴۳ بود و همچنین نسبت به حدود ۱۰۰ کشتی قبل از شروع جنگ، کاهش یافته است.
بلومبرگ در گزارش خود خاطرنشان کرد که عربستان سعودی صادرات نفت خود را از خلیج فارس به دریای سرخ از طریق خط لوله تغییر مسیر داده است، زیرا قادر به صادرات محمولههای معمول خود تحت قراردادهای بلندمدت نیست.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در انتظار حملات آمریکا و اسرائیل به ایران، افزایش تولید نفت خود را آغاز کرده بود. به نظر میرسد فرض ریاض بر این بوده است که ترافیک تنگه هرمز تحت تاثیر اقدام نظامی قرار نخواهد گرفت. بلومبرگ نیز گزارش داد که با توجه به این اختلال، محمولههای صادراتی عربستان از ینبع در ساحل غربی این کشور از ابتدای ماه مارس، به ۲.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این میزان ۵۰ درصد بالاتر از میانگین سطح روزانه برای هر ماه از پایان سال ۲۰۱۶ است.
به گزارش اقتصادسرآمد، این منابع به بلومبرگ گفتند که تاکنون، این کشور حدود ۴.۶ میلیون بشکه نفت فوق سبک، نفت سنگین عرب و نفت سبک عرب را عرضه کرده است.
چند صد نفتکش به دلیل این اختلال در خلیج فارس سرگردان هستند. طبق گزارش شرکت ردیابی ترافیک دریایی «ویندوارد»، تنها سه کشتی روز شنبه از تنگه هرمز عبور کردند که تنها یکی از آنها نفتکش بود. این رقم نسبت به میانگین هفت روزه ترافیک کشتیها که ۱۳.۴۳ بود و همچنین نسبت به حدود ۱۰۰ کشتی قبل از شروع جنگ، کاهش یافته است.
بلومبرگ در گزارش خود خاطرنشان کرد که عربستان سعودی صادرات نفت خود را از خلیج فارس به دریای سرخ از طریق خط لوله تغییر مسیر داده است، زیرا قادر به صادرات محمولههای معمول خود تحت قراردادهای بلندمدت نیست.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در انتظار حملات آمریکا و اسرائیل به ایران، افزایش تولید نفت خود را آغاز کرده بود. به نظر میرسد فرض ریاض بر این بوده است که ترافیک تنگه هرمز تحت تاثیر اقدام نظامی قرار نخواهد گرفت. بلومبرگ نیز گزارش داد که با توجه به این اختلال، محمولههای صادراتی عربستان از ینبع در ساحل غربی این کشور از ابتدای ماه مارس، به ۲.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این میزان ۵۰ درصد بالاتر از میانگین سطح روزانه برای هر ماه از پایان سال ۲۰۱۶ است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
نقش انجمن اهل قلم رامسر در ایجاد زیست بوم دانش محلی
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
ورود هفتگی 8 میلیون نفر گردشگر به سواحل مازندران
-
فعالیت 47 فروند شناور مسافربری در مسیرهای دریایی هرمزگان
-
ذخیره گاه ژنی ماهیان خاویاری ایجاد می شود
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند



