وزیر آموزش و پرورش:
آموزش حتی در شرایط جنگی متوقف نمیشود
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مهمترین مأموریت وزارتخانه در شرایط فعلی، استمرار آموزش دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علیرضا کاظمی وزیر آموزشوپرورش در برنامه گفتوگوی ویژه خبری با تسلیت شهادت امام خامنه ای (ره) و جمعی از هموطنان به ویژه شهدای دانش آموز و معلم و با اشاره به شهادت دانشآموزان مدرسه «شجره طیبه» در میناب، گفت: شهادت ۱۶۸ دانشآموز مظلوم و بیگناه غم بسیار سنگینی برای ملت ایران است و واژهها توان توصیف عمق این اندوه و این جنایت را ندارند.
وی افزود: این حادثه یکی از سیاهترین صفحات کارنامه متجاوزان آمریکایی و صهیونیستی در تاریخ خواهد بود و ملت ایران هرگز این جنایت را از حافظه تاریخی خود فراموش نخواهد کرد.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به خسارات وارد شده به زیرساختهای آموزشی، گفت: در جریان حملات اخیر حدود ۱۲۰ واحد آموزشی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدهاند.
به گفته وی در برخی شهرها از جمله خمین و میناب مدارس به طور مستقیم هدف موشک قرار گرفتهاند؛ اتفاقی که در هیچ نقطهای از جهان قابل توجیه نیست.
کاظمی در ادامه گفت: در این حوادث تاکنون حدود ۲۱۰ دانشآموز و معلم شهید شدهاند و بیش از ۱۶۰ دانشآموز و معلم مجروح، در بیمارستانها بستری هستند
کاظمی با بیان اینکه دشمن تلاش داشت با این اقدامات در میان مردم و نیروهای مسلح ایجاد ترس و تزلزل کند، گفت: این اقدام نتیجه معکوس داشت و باعث اتحاد بیشتر مردم شد.
به گفته وی حتی در داخل آمریکا نیز این حملات محکوم شده و برخی چهرهها و سازمانهای بینالمللی آن را مورد انتقاد قرار دادهاند.
وزیر آموزش و پرورش از عملکرد رسانههای غربی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از این رسانهها تلاش میکنند از زیر بار مسئولیت کاظمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مکاتبات گستردهای با سازمانهای بینالمللی از جمله یونسکو و یونیسف انجام داده است.
به گفته وزیر آموزشوپرورش، این مکاتبات با هدف ثبت شکایت رسمی و مطالبه موضعگیری نهادهای بینالمللی درباره حمله به دانشآموزان و مدارس صورت گرفته و همزمان وزارت امور خارجه نیز این موضوع را در مجامع بینالمللی پیگیری میکند.
کاظمی با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: ایران درگیر یک جنگ پیچیده و ترکیبی است که ابعاد مختلفی از جمله جنگ نظامی، اقتصادی، امنیتی و رسانهای دارد.وی افزود: مهمترین عامل خنثی شدن این جنگها حضور مردم در میدان است و در این میان دانشآموزان، معلمان و خانوادهها نقش مهمی دارند.
به گفته وزیر آموزشوپرورش، امروز حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشآموز، نزدیک به یک میلیون معلم و دهها میلیون خانواده دانشآموزان، بخشی از این میدان هستند.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه تأکید کرد: مهمترین مأموریت وزارتخانه در شرایط فعلی استمرار آموزش است.وی توضیح داد: آموزش مجازی از طریق شاد ادامه دارد و همزمان با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» برای دانشآموزان پخش میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سناریوی سوم نیز بستههای آموزشی آفلاین است که در صورت بروز مشکل در ارتباطات، در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.کاظمی گفت: بنابراین خانوادهها هیچ نگرانی از بابت توقف آموزش فرزندان خود نداشته باشند.
وزیر آموزشوپرورش درباره بازسازی مدارس آسیبدیده، گفت: جامعه خیرین مدرسهساز اعلام کردهاند که مدرسه «شجره طیبه میناب» با مشارکت مردم ایران ساخته خواهد شد.
به گفته وی، پویشی با عنوان «ساخت مدرسه شجره طیبه میناب» راهاندازی شده و بسیاری از خیرین برای مشارکت در بازسازی مدارس اعلام آمادگی کردهاند.
وی تصریح کرد: تیمهای سازمان نوسازی مدارس در استانها در حال بررسی وضعیت هستند و بازسازی مدارس در سریعترین زمان انجام میشود.
کاظمی با اشاره به تعطیلی مدارس ایرانی درامارات متحده عربی، گفت: دولت امارات بهصورت زودهنگام تصمیم به تعطیلی مدارس ایرانی گرفته و ایران از طریق وزارت امور خارجه و سازمانهای بینالمللی در حال پیگیری این موضوع است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علیرضا کاظمی وزیر آموزشوپرورش در برنامه گفتوگوی ویژه خبری با تسلیت شهادت امام خامنه ای (ره) و جمعی از هموطنان به ویژه شهدای دانش آموز و معلم و با اشاره به شهادت دانشآموزان مدرسه «شجره طیبه» در میناب، گفت: شهادت ۱۶۸ دانشآموز مظلوم و بیگناه غم بسیار سنگینی برای ملت ایران است و واژهها توان توصیف عمق این اندوه و این جنایت را ندارند.
وی افزود: این حادثه یکی از سیاهترین صفحات کارنامه متجاوزان آمریکایی و صهیونیستی در تاریخ خواهد بود و ملت ایران هرگز این جنایت را از حافظه تاریخی خود فراموش نخواهد کرد.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به خسارات وارد شده به زیرساختهای آموزشی، گفت: در جریان حملات اخیر حدود ۱۲۰ واحد آموزشی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدهاند.
به گفته وی در برخی شهرها از جمله خمین و میناب مدارس به طور مستقیم هدف موشک قرار گرفتهاند؛ اتفاقی که در هیچ نقطهای از جهان قابل توجیه نیست.
کاظمی در ادامه گفت: در این حوادث تاکنون حدود ۲۱۰ دانشآموز و معلم شهید شدهاند و بیش از ۱۶۰ دانشآموز و معلم مجروح، در بیمارستانها بستری هستند
کاظمی با بیان اینکه دشمن تلاش داشت با این اقدامات در میان مردم و نیروهای مسلح ایجاد ترس و تزلزل کند، گفت: این اقدام نتیجه معکوس داشت و باعث اتحاد بیشتر مردم شد.
به گفته وی حتی در داخل آمریکا نیز این حملات محکوم شده و برخی چهرهها و سازمانهای بینالمللی آن را مورد انتقاد قرار دادهاند.
وزیر آموزش و پرورش از عملکرد رسانههای غربی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از این رسانهها تلاش میکنند از زیر بار مسئولیت کاظمی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مکاتبات گستردهای با سازمانهای بینالمللی از جمله یونسکو و یونیسف انجام داده است.
به گفته وزیر آموزشوپرورش، این مکاتبات با هدف ثبت شکایت رسمی و مطالبه موضعگیری نهادهای بینالمللی درباره حمله به دانشآموزان و مدارس صورت گرفته و همزمان وزارت امور خارجه نیز این موضوع را در مجامع بینالمللی پیگیری میکند.
کاظمی با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: ایران درگیر یک جنگ پیچیده و ترکیبی است که ابعاد مختلفی از جمله جنگ نظامی، اقتصادی، امنیتی و رسانهای دارد.وی افزود: مهمترین عامل خنثی شدن این جنگها حضور مردم در میدان است و در این میان دانشآموزان، معلمان و خانوادهها نقش مهمی دارند.
به گفته وزیر آموزشوپرورش، امروز حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشآموز، نزدیک به یک میلیون معلم و دهها میلیون خانواده دانشآموزان، بخشی از این میدان هستند.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه تأکید کرد: مهمترین مأموریت وزارتخانه در شرایط فعلی استمرار آموزش است.وی توضیح داد: آموزش مجازی از طریق شاد ادامه دارد و همزمان با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» برای دانشآموزان پخش میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سناریوی سوم نیز بستههای آموزشی آفلاین است که در صورت بروز مشکل در ارتباطات، در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.کاظمی گفت: بنابراین خانوادهها هیچ نگرانی از بابت توقف آموزش فرزندان خود نداشته باشند.
وزیر آموزشوپرورش درباره بازسازی مدارس آسیبدیده، گفت: جامعه خیرین مدرسهساز اعلام کردهاند که مدرسه «شجره طیبه میناب» با مشارکت مردم ایران ساخته خواهد شد.
به گفته وی، پویشی با عنوان «ساخت مدرسه شجره طیبه میناب» راهاندازی شده و بسیاری از خیرین برای مشارکت در بازسازی مدارس اعلام آمادگی کردهاند.
وی تصریح کرد: تیمهای سازمان نوسازی مدارس در استانها در حال بررسی وضعیت هستند و بازسازی مدارس در سریعترین زمان انجام میشود.
کاظمی با اشاره به تعطیلی مدارس ایرانی درامارات متحده عربی، گفت: دولت امارات بهصورت زودهنگام تصمیم به تعطیلی مدارس ایرانی گرفته و ایران از طریق وزارت امور خارجه و سازمانهای بینالمللی در حال پیگیری این موضوع است.
ارسال دیدگاه
اخبار روز
-
نقش انجمن اهل قلم رامسر در ایجاد زیست بوم دانش محلی
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
ورود هفتگی 8 میلیون نفر گردشگر به سواحل مازندران
-
فعالیت 47 فروند شناور مسافربری در مسیرهای دریایی هرمزگان
-
ذخیره گاه ژنی ماهیان خاویاری ایجاد می شود
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند



