مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش:
جابهجایی بیش از ۵۰ هزار مسافر از مسیر دریایی کیش
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اعلام کرد: از زمان شروع جنگ تحمیلی جاری، ️بیش از ۵۰ هزار مسافر با فعالسازی سازوکارهای مدیریت بحران و انجام مجموعهای از اقدامات عملیاتی، ایمنی و پشتیبانی از مسیردریایی جزیره کیش به سمت بنادر آفتاب و چارک منتقل و جا به جا شدهاند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عزتاله محمدی به ایرنا گفت: از همان ساعات اولیه آغاز تجاوز جنایتکاران آمریکایی و صهیونی، تمامی برنامهها و اقدامات زیربنایی که برای میزبانی گردشگران کیش در ایام نوروز پیشبینی شده بود، با هدف مدیریت شرایط جدید به حوزه عملیات بندری و پشتیبانی انتقال داده شد تا امکان خروج ایمن گردشگران و ساکنان جزیره فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش افزود: از روز ۹ اسفندماه، تمامی خدمات بندری بدون وقفه ادامه داشته و به جز چند ساعت در یکی از ایام گذشته که به علت اصابت پرتابه دشمن به بخشی از بندر تجاری کیش عملیات بندری متوقف شده بود، خدمات ورود و خروج از بندر کیش جریان داشته و شرایطی فراهم شده تا مسافران، گردشگران و کیشوندان بتوانند با آرامش خاطر و امنیت کامل از جزیره خارج شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اظهار کرد: با توجه به لغو کلیه پروازهای کشور بر اساس نوتام صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در نخستین روزهای بحران، تقاضا برای خروج از جزیره از طریق مسیرهای دریایی به شکل قابل توجهی افزایش یافت و در همین راستا مذاکراتی با شرکتهای خصوصی و شرکتهای کشتیرانی انجام شد و در نتیجه سه فروند شناور مسافری و خودروبر کمکی برای جابهجایی متقاضیان، تأمین و به ناوگان حملونقل دریایی اضافه شد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش با اشاره به فعال بودن بنادر منطقه خلیج فارس گفت: از زمان آغاز جنگ تحمیلی، بنادر کیش، چارک و آفتاب به صورت شبانهروزی عملیاتی بوده و تلاش شده تا با همکاری شورای تأمین جزیره کیش و مشارکت شرکتهای خصوصی، تأمین و انتقال مایحتاج اولیه ساکنان جزیره نیز بدون وقفه انجام شود.
محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش درباره میزان جابهجایی مسافران از بندر کیش نیز افزود: در این مدت عملیات گستردهای برای انتقال و جا به جایی مسافران و خودروها انجام شده، بهگونهای که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از گردشگران و کیشوندان از جزیره خارج شدهاند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش بیان کرد: از این تعداد حدود هشت هزار نفر بهعنوان سرنشین خودروها از طریق شناورهای خودروبر جابهجا شدهاند و در همین ایام، نزدیک به ۹ هزار نفر از طریق شناورهای مسافری و خودروبر وارد جزیره کیش شدهاند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش همچنین تأکید کرد: تمهیدات لازم برای انتقال کیشوندان به سرزمین اصلی و همچنین بازگشت آنها به جزیره اندیشیده شده و در خصوص تردد مشکلی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش در ادامه در تشریح اقدامات پشتیبانی انجام شده در حوزه بنادر کیش، آفتاب و چارک نیز اظهار کرد: در این مدت پشتیبانی کامل از نظر تأمین سوخت شناورها، تأمین تجهیزات و افزایش ظرفیت ناوگان دریایی انجام شده و مقرر شده است که در هر شرایطی، تعدادی شناور در بنادر مستقر باشند تا در صورت نیاز به سرعت وارد چرخه خدمترسانی شوند.
به گفته محمدی، در روزهای اخیر با وجود شرایط نامساعد جوی و متلاطم و مواج بودن شدید دریا، با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی تلاش شده است که با رعایت کامل اصول ایمنی و حفظ سلامت مسافران و شناورها، روزانه چند ساعت خدمات بندری ارائه شود تا روند جابهجایی مسافران مدیریت شده و آرامش اجتماعی و روانی کیشوندان حفظ شود.
وی در خصوص شرایط فرودگاه بینالمللی کیش نیز گفت: فرودگاه کیش نیز از آغاز حملات متجاوزان آمریکایی و صهیونی، چندین بار مورد حمله قرار گرفته اما با اتخاذ تدابیر ایمنی و پدافندی، تلاش شد تا هیچ آسیبی متوجه کارکنان و زیرساختهای حیاتی نشود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اضافه کرد: همکاری همه ساکنان جزیره که در این شرایط دشوار با صبوری متولیان امور بندی و حمل و نقل را در مدیریت بحران یاری کردند، جای قدردانی دارد و مجموعه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش به عنوان بخشی از سازمان منطقه آزاد کیش با تمام توان در کنار مردم حضور دارد و برنامه ریزی لازم برای بازگشت فرودگاه کیش به شرایط عادی جهت خدمات دهی به کیشوندان و گردشگران با پایان یافتن جنگ نیز انجام شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عزتاله محمدی به ایرنا گفت: از همان ساعات اولیه آغاز تجاوز جنایتکاران آمریکایی و صهیونی، تمامی برنامهها و اقدامات زیربنایی که برای میزبانی گردشگران کیش در ایام نوروز پیشبینی شده بود، با هدف مدیریت شرایط جدید به حوزه عملیات بندری و پشتیبانی انتقال داده شد تا امکان خروج ایمن گردشگران و ساکنان جزیره فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش افزود: از روز ۹ اسفندماه، تمامی خدمات بندری بدون وقفه ادامه داشته و به جز چند ساعت در یکی از ایام گذشته که به علت اصابت پرتابه دشمن به بخشی از بندر تجاری کیش عملیات بندری متوقف شده بود، خدمات ورود و خروج از بندر کیش جریان داشته و شرایطی فراهم شده تا مسافران، گردشگران و کیشوندان بتوانند با آرامش خاطر و امنیت کامل از جزیره خارج شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اظهار کرد: با توجه به لغو کلیه پروازهای کشور بر اساس نوتام صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در نخستین روزهای بحران، تقاضا برای خروج از جزیره از طریق مسیرهای دریایی به شکل قابل توجهی افزایش یافت و در همین راستا مذاکراتی با شرکتهای خصوصی و شرکتهای کشتیرانی انجام شد و در نتیجه سه فروند شناور مسافری و خودروبر کمکی برای جابهجایی متقاضیان، تأمین و به ناوگان حملونقل دریایی اضافه شد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش با اشاره به فعال بودن بنادر منطقه خلیج فارس گفت: از زمان آغاز جنگ تحمیلی، بنادر کیش، چارک و آفتاب به صورت شبانهروزی عملیاتی بوده و تلاش شده تا با همکاری شورای تأمین جزیره کیش و مشارکت شرکتهای خصوصی، تأمین و انتقال مایحتاج اولیه ساکنان جزیره نیز بدون وقفه انجام شود.
محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش درباره میزان جابهجایی مسافران از بندر کیش نیز افزود: در این مدت عملیات گستردهای برای انتقال و جا به جایی مسافران و خودروها انجام شده، بهگونهای که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از گردشگران و کیشوندان از جزیره خارج شدهاند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش بیان کرد: از این تعداد حدود هشت هزار نفر بهعنوان سرنشین خودروها از طریق شناورهای خودروبر جابهجا شدهاند و در همین ایام، نزدیک به ۹ هزار نفر از طریق شناورهای مسافری و خودروبر وارد جزیره کیش شدهاند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش همچنین تأکید کرد: تمهیدات لازم برای انتقال کیشوندان به سرزمین اصلی و همچنین بازگشت آنها به جزیره اندیشیده شده و در خصوص تردد مشکلی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش در ادامه در تشریح اقدامات پشتیبانی انجام شده در حوزه بنادر کیش، آفتاب و چارک نیز اظهار کرد: در این مدت پشتیبانی کامل از نظر تأمین سوخت شناورها، تأمین تجهیزات و افزایش ظرفیت ناوگان دریایی انجام شده و مقرر شده است که در هر شرایطی، تعدادی شناور در بنادر مستقر باشند تا در صورت نیاز به سرعت وارد چرخه خدمترسانی شوند.
به گفته محمدی، در روزهای اخیر با وجود شرایط نامساعد جوی و متلاطم و مواج بودن شدید دریا، با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی تلاش شده است که با رعایت کامل اصول ایمنی و حفظ سلامت مسافران و شناورها، روزانه چند ساعت خدمات بندری ارائه شود تا روند جابهجایی مسافران مدیریت شده و آرامش اجتماعی و روانی کیشوندان حفظ شود.
وی در خصوص شرایط فرودگاه بینالمللی کیش نیز گفت: فرودگاه کیش نیز از آغاز حملات متجاوزان آمریکایی و صهیونی، چندین بار مورد حمله قرار گرفته اما با اتخاذ تدابیر ایمنی و پدافندی، تلاش شد تا هیچ آسیبی متوجه کارکنان و زیرساختهای حیاتی نشود.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اضافه کرد: همکاری همه ساکنان جزیره که در این شرایط دشوار با صبوری متولیان امور بندی و حمل و نقل را در مدیریت بحران یاری کردند، جای قدردانی دارد و مجموعه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش به عنوان بخشی از سازمان منطقه آزاد کیش با تمام توان در کنار مردم حضور دارد و برنامه ریزی لازم برای بازگشت فرودگاه کیش به شرایط عادی جهت خدمات دهی به کیشوندان و گردشگران با پایان یافتن جنگ نیز انجام شده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
نقش انجمن اهل قلم رامسر در ایجاد زیست بوم دانش محلی
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
ورود هفتگی 8 میلیون نفر گردشگر به سواحل مازندران
-
فعالیت 47 فروند شناور مسافربری در مسیرهای دریایی هرمزگان
-
ذخیره گاه ژنی ماهیان خاویاری ایجاد می شود
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند



