همکاری‌های فناورانه وزارتخانه‌های علوم و راه و شهرسازی توسعه می یابد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری برای ارائه خدمات حوزه راه، مسکن

وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی همکاری‌های خود را در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه توسعه می‌دهند. 
به گزارش اقتصادسرآمد،در نشست مشترک حسین سیمایی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با فرزانه صادق مالواجرد؛ وزیر راه و شهرسازی، راهکارهای توسعه همکاری‌های دو وزارتخانه با محوریت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور مورد بررسی قرار گرفت.
طرفین در این دیدار بر مشارکت پژوهشی دانشگاه‌ها در جهت بازسازی آسیب‌های ناشی از جنگ بر بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری برای ارائه خدمات فناورانه در حوزه راه، مسکن و شهرسازی تأکید کردند. ‌
همچنین در این دیدار، گزارشی از روند پیشرفت ساخت مسکن برای دانشگاهیان ارائه و بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح‌ها تأکید شد. در همین راستا، پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک میان دو وزارتخانه برای پیگیری مستمر و تسریع در تحقق اهداف تعیین‌شده در حوزه مسکن دانشگاهیان مطرح شد.
در ادامه، طرفین با اشاره به اهمیت هم‌افزایی میان بخش‌های علمی و اجرایی کشور، بر تداوم این تعاملات و استفاده نظام‌مند از ظرفیت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مسائل حوزه راه و شهرسازی تأکید کردند.
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری برای ارائه خدمات حوزه راه، مسکن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه