جزئیات تسهیلات بنگاههای آسیبدیده از جنگ اعلام شد
وزارت امور اقتصادی و دارایی جزییات تسهیلات اعطایی به بنگاههای آسیبدیده از جنگ سوم تحمیلی را منتشر کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در بخشنامه ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستگاهها، معاونتها و بانکهای تابعه این وزارت، جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از بنگاههای اقتصادی را تشریح کرده است.
بر اساس این بخشنامه، هر بنگاه اقتصادی حقیقی یا حقوقی که دارای شناسه ملی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی باشد، مشمول دریافت این تسهیلات خواهد بود. ضمن اینکه بر اساس لیست بیمه دی و بهمن پارسال باید حداقل ۲ و حداکثر ۵۰ نیروی شاغل داشته باشد.
مبلغ تسهیلاتی که به این بنگاههای اقتصادی تخصیص مییابد به ازای هر یک از پرسنل، ۴۴ میلیون تومان معادل حقوق پاه ماههای فروردین و اردیبهشت است که امکان واریز به حساب بنگاه یا واریز مستقیم به حساب کارکنان بسته به تقاضای بنگاه مربوطه خواهد بود.
بازپرداخت تسهیلات طی ۲ تا ۴ قسط و ۶ ماه پس از دریافت تسهیلات خواهد بود؛ نرخ سود تسهیلات نیز در صورت حفظ ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کارکنان ۲۳ درصد و در صورت حفظ ۱۰۰ درصد نیروها ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. ولی در صورت کاهش کارکنان به زیر ۸۰ درصد تا خرداد امسال، نرخ سود ۲۳ درصد به علاوه ۳۵ درصد جریمه که به صورت یکجا با اصل و سود تسهیلات دریافت میشود، تعیین شده است.
زمان ثبت نام تسهیلات از امروز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز است و در صورت تأیید مستندات ارائه شده از سوی متقاضی، ظرف ۲۴ ساعت واریز انجام خواهد شد. ثبت نام از طریق سامانه کارآفرینی، اشتغال و تولید وزارت اقتصاد (کات) به آدرس kat.mefa.ir انجام میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، در بخشنامه ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستگاهها، معاونتها و بانکهای تابعه این وزارت، جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از بنگاههای اقتصادی را تشریح کرده است.
بر اساس این بخشنامه، هر بنگاه اقتصادی حقیقی یا حقوقی که دارای شناسه ملی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی باشد، مشمول دریافت این تسهیلات خواهد بود. ضمن اینکه بر اساس لیست بیمه دی و بهمن پارسال باید حداقل ۲ و حداکثر ۵۰ نیروی شاغل داشته باشد.
مبلغ تسهیلاتی که به این بنگاههای اقتصادی تخصیص مییابد به ازای هر یک از پرسنل، ۴۴ میلیون تومان معادل حقوق پاه ماههای فروردین و اردیبهشت است که امکان واریز به حساب بنگاه یا واریز مستقیم به حساب کارکنان بسته به تقاضای بنگاه مربوطه خواهد بود.
بازپرداخت تسهیلات طی ۲ تا ۴ قسط و ۶ ماه پس از دریافت تسهیلات خواهد بود؛ نرخ سود تسهیلات نیز در صورت حفظ ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کارکنان ۲۳ درصد و در صورت حفظ ۱۰۰ درصد نیروها ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. ولی در صورت کاهش کارکنان به زیر ۸۰ درصد تا خرداد امسال، نرخ سود ۲۳ درصد به علاوه ۳۵ درصد جریمه که به صورت یکجا با اصل و سود تسهیلات دریافت میشود، تعیین شده است.
زمان ثبت نام تسهیلات از امروز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز است و در صورت تأیید مستندات ارائه شده از سوی متقاضی، ظرف ۲۴ ساعت واریز انجام خواهد شد. ثبت نام از طریق سامانه کارآفرینی، اشتغال و تولید وزارت اقتصاد (کات) به آدرس kat.mefa.ir انجام میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



