معاون اول رئیسجمهوری:
مدیریت تنگه هرمز با ایران است
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اهمیت راهبردی تنگه هرمز تصریح کرد: مدیریت تنگه هرمز با ایران است و اگر این مدیریت را در اختیار داشته باشیم، قادر خواهیم بود در برابر هر تحریمی مقاومت کنیم، هرچند پایان جنگ با پایان تحریمها علیه ایران همراه خواهد بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا عارف در ادامه بازدیدهای میدانی خود در شرایط جنگی، از سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت خدماترسانی و عملکرد این بخشها قرار گرفت.
وی در این بازدید با قدردانی از اقدامات شبانهروزی مدیران و کارکنان سازمان بنادر و کشتیرانی در روزهای جنگ تحمیلی سوم، اظهار کرد: جنگ تحمیلی سوم ظرفیت و آمادگی مدیران و کارکنان دولت را در شرایط جنگی بهخوبی نشان داد و آنان اجازه ندادند اختلالی در زندگی مردم ایجاد شود.
در این بازدید گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه شد که بر اساس آن، تخلیه بار از بنادر در ایام جنگ بسیار بیشتر از دوره پیش از جنگ بوده و همچنین صادرات و موجودی انبارها افزایش قابل توجهی داشته است.
همچنین گزارشی درباره چگونگی تدوین و اعمال رژیم حقوقی تنگه هرمز و نحوه هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی با نیروی دریایی سپاه پاسداران در خصوص محل جدید ورود و خروج کشتیها از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و هزینههای دریافتی بابت خدمات دریایی ارائه شد.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اهمیت راهبردی تنگه هرمز تصریح کرد: مدیریت تنگه هرمز با ایران است و این حق قانونی جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود؛ یا در میز مذاکره یا در میدان حقمان را تثبیت می کنیم.
وی افزود: برخلاف برخی ادعاهای حقوقی، مدیریت تنگه هرمز بر عهده ایران است و ملت ایران تاکنون با نجابت، پیگیر این حق خود نبوده، اما پس از جنگ تحمیلی سوم، این مدیریت را بر عهده گرفتیم و نقش ایران در این حوزه با گذشته متفاوت خواهد بود.
عارف با اشاره به اهمیت مدیریت تردد کشتیرانی در این منطقه گفت: اگر این مدیریت را در اختیار داشته باشیم، قادر خواهیم بود در برابر هر تحریمی مقاومت کنیم، هرچند پایان این جنگ با پایان تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.
معاون اول رئیسجمهوری در ادامه با قدردانی از حضور مردم در خیابانها تاکید کرد: مردم پای دفاع از کشور ایستادهاند و دولت افتخار میکند از مردم در خیابان و رزمندگان در میدان حمایت کند و انشاءالله بهزودی جشن پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان برگزار خواهد شد.
وی همچنین در بازدید از شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای مدیران و کارکنان این مجموعه در بازسازی سریع خطوط آسیبدیده تقدیر کرد و گفت: با کار جهادی و همراهی مردم، راهآهن کشور بهسرعت بازسازی شد و اجازه داده نشد این زیرساخت حیاتی برای مدت طولانی متوقف بماند.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اینکه ایران خواهان پایان همه جنگها در غرب آسیاست، گفت: ما بهدنبال ادامه جنگ نیستیم، اما اگر نتوانیم از منافع خود در خلیج فارس، دریای عمان و بندرها خود استفاده کنیم، اجازه نخواهیم داد هیچ کشور دیگری نیز از این منطقه بهرهبرداری کند.
وی افزود: ایران با کشورهای جنوب خلیج فارس روابط دوستانه و برادرانه دارد، اما اگر این کشورها اجازه دهند از خاک آنان علیه منافع ایران استفاده شود، پاسخ قاطع دریافت خواهند کرد و البته امیدواریم از تنبیهی که شدند عبرت بگیرند.عارف با اشاره به برخی اشتباهات محاسباتی کشورهای منطقه در همراهی با دشمنان ایران گفت: این خطاها موجب شد برخی کشورها در تجاوز دشمن آمریکایی و صهیونیستی، هزینههایی را متحمل شوند و باید از این پس مطابق خواست مردم خودشان و منافع ملی خودشان تصمیمات درست بگیرند.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر آمادگی دولت برای شرایط مختلف تصریح کرد: دولت چهاردهم خود را «دولت دفاع و سازندگی» میداند و از گذشته برای چنین شرایطی برنامهریزی کرده است و برای بدترین سناریوها نیز آمادگی کامل دارد و می تواند کشور را در یک جنگ تمام عیار و طولانی اداره کند.
وی افزود: ما هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و با وجود جنگ ۴۰ روزه، هنوز نیازی به استفاده از ذخایر استراتژیک نبوده است و انبارهای کشور مملو از کالا است.
معاون اول رئیسجمهوری در واکنش به تهدیدات ترامپ تصریح کرد: او معمولاً توهمات و تخیلات خود را مطرح میکند و مواضعش را بهطور مکرر تغییر میدهد، بنابراین صحبتهای او که ناشی از لفاظی، دروغگویی و توهمات است، نیازی به پاسخگویی ندارد.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس محاسبات دقیق، راهبردهای خود را در پیوند دیپلماسی و میدان پیش میبرد و حقوق خود را با اقتدار دنبال خواهد کرد.
عارف گفت: دشمنان هر زمان تحت فشار قرار میگیرند، از مسیرهای مختلف درخواستهایی مطرح میکنند، اما ما به آنان اعتماد نداریم و همواره آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه تهدید حفظ خواهیم کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا عارف در ادامه بازدیدهای میدانی خود در شرایط جنگی، از سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت خدماترسانی و عملکرد این بخشها قرار گرفت.
وی در این بازدید با قدردانی از اقدامات شبانهروزی مدیران و کارکنان سازمان بنادر و کشتیرانی در روزهای جنگ تحمیلی سوم، اظهار کرد: جنگ تحمیلی سوم ظرفیت و آمادگی مدیران و کارکنان دولت را در شرایط جنگی بهخوبی نشان داد و آنان اجازه ندادند اختلالی در زندگی مردم ایجاد شود.
در این بازدید گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه شد که بر اساس آن، تخلیه بار از بنادر در ایام جنگ بسیار بیشتر از دوره پیش از جنگ بوده و همچنین صادرات و موجودی انبارها افزایش قابل توجهی داشته است.
همچنین گزارشی درباره چگونگی تدوین و اعمال رژیم حقوقی تنگه هرمز و نحوه هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی با نیروی دریایی سپاه پاسداران در خصوص محل جدید ورود و خروج کشتیها از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و هزینههای دریافتی بابت خدمات دریایی ارائه شد.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اهمیت راهبردی تنگه هرمز تصریح کرد: مدیریت تنگه هرمز با ایران است و این حق قانونی جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود؛ یا در میز مذاکره یا در میدان حقمان را تثبیت می کنیم.
وی افزود: برخلاف برخی ادعاهای حقوقی، مدیریت تنگه هرمز بر عهده ایران است و ملت ایران تاکنون با نجابت، پیگیر این حق خود نبوده، اما پس از جنگ تحمیلی سوم، این مدیریت را بر عهده گرفتیم و نقش ایران در این حوزه با گذشته متفاوت خواهد بود.
عارف با اشاره به اهمیت مدیریت تردد کشتیرانی در این منطقه گفت: اگر این مدیریت را در اختیار داشته باشیم، قادر خواهیم بود در برابر هر تحریمی مقاومت کنیم، هرچند پایان این جنگ با پایان تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.
معاون اول رئیسجمهوری در ادامه با قدردانی از حضور مردم در خیابانها تاکید کرد: مردم پای دفاع از کشور ایستادهاند و دولت افتخار میکند از مردم در خیابان و رزمندگان در میدان حمایت کند و انشاءالله بهزودی جشن پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان برگزار خواهد شد.
وی همچنین در بازدید از شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای مدیران و کارکنان این مجموعه در بازسازی سریع خطوط آسیبدیده تقدیر کرد و گفت: با کار جهادی و همراهی مردم، راهآهن کشور بهسرعت بازسازی شد و اجازه داده نشد این زیرساخت حیاتی برای مدت طولانی متوقف بماند.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر اینکه ایران خواهان پایان همه جنگها در غرب آسیاست، گفت: ما بهدنبال ادامه جنگ نیستیم، اما اگر نتوانیم از منافع خود در خلیج فارس، دریای عمان و بندرها خود استفاده کنیم، اجازه نخواهیم داد هیچ کشور دیگری نیز از این منطقه بهرهبرداری کند.
وی افزود: ایران با کشورهای جنوب خلیج فارس روابط دوستانه و برادرانه دارد، اما اگر این کشورها اجازه دهند از خاک آنان علیه منافع ایران استفاده شود، پاسخ قاطع دریافت خواهند کرد و البته امیدواریم از تنبیهی که شدند عبرت بگیرند.عارف با اشاره به برخی اشتباهات محاسباتی کشورهای منطقه در همراهی با دشمنان ایران گفت: این خطاها موجب شد برخی کشورها در تجاوز دشمن آمریکایی و صهیونیستی، هزینههایی را متحمل شوند و باید از این پس مطابق خواست مردم خودشان و منافع ملی خودشان تصمیمات درست بگیرند.
معاون اول رئیسجمهوری با تأکید بر آمادگی دولت برای شرایط مختلف تصریح کرد: دولت چهاردهم خود را «دولت دفاع و سازندگی» میداند و از گذشته برای چنین شرایطی برنامهریزی کرده است و برای بدترین سناریوها نیز آمادگی کامل دارد و می تواند کشور را در یک جنگ تمام عیار و طولانی اداره کند.
وی افزود: ما هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و با وجود جنگ ۴۰ روزه، هنوز نیازی به استفاده از ذخایر استراتژیک نبوده است و انبارهای کشور مملو از کالا است.
معاون اول رئیسجمهوری در واکنش به تهدیدات ترامپ تصریح کرد: او معمولاً توهمات و تخیلات خود را مطرح میکند و مواضعش را بهطور مکرر تغییر میدهد، بنابراین صحبتهای او که ناشی از لفاظی، دروغگویی و توهمات است، نیازی به پاسخگویی ندارد.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس محاسبات دقیق، راهبردهای خود را در پیوند دیپلماسی و میدان پیش میبرد و حقوق خود را با اقتدار دنبال خواهد کرد.
عارف گفت: دشمنان هر زمان تحت فشار قرار میگیرند، از مسیرهای مختلف درخواستهایی مطرح میکنند، اما ما به آنان اعتماد نداریم و همواره آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه تهدید حفظ خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



