جبران کاهش تولید انرژی در خاورمیانه ۲ سال زمان میبرد
رئیس آژانس بینالمللی انرژی گفت: احیای کاهش تولید انرژی در خاورمیانه بهدلیل درگیریهای نظامی حدود دو سال طول میکشد.به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از رویترز، فاتح بیرول در گفتوگو با روزنامه سوئیسی «نویه زورشر سایتونگ» بیان کرد: احیای تولیدات انرژی از دست رفته در خاورمیانه بهدلیل درگیریهای نظامی حدود ۲ سال طول خواهد کشید.بنابر گزارش مهر وی افزود: این اتفاق از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود، برای نمونه در عراق، این زمان بسیار بیشتر از عربستان سعودی به طول میانجامد، با این حال پیشبینی میشود بازگشت تولیدات انرژی به سطوح پیش از آغاز درگیریهای نظامی در خاورمیانه در مجموع حدود دو سال زمان ببرد
رئیس آژانس بینالمللی انرژی تصریح کرد: بازارهای جهانی عواقب بسته شدن طولانی مدت تنگه هرمز را دستکم گرفته است.
بیرول ادامه داد: محمولههای نفت و گاز که پیش از آغاز جنگ علیه ایران در مسیر رسیدن به مقاصد خود بودند، اکنون به مقصد رسیدهاند و تأثیر کمبودها را کاهش دادهاند، اما نفتکش جدیدی در ماه مارس بارگیری نکرده و هیچ محموله نفت، گاز یا سوخت تازهای به بازارهای آسیایی تحویل نشده است.
وی گفت: این شکاف اکنون آشکار میشود، اگر اختلال تنگه هرمز برطرف نشود، باید خود را برای قیمتهای انرژی بهطور قابلتوجهی بالاتر آماده کنیم.
بیرول در پاسخ به این پرسش که آیا آژانس بینالمللی انرژی میتواند پس از تصمیم برای برداشت هماهنگی کشورهای عضو از ذخیرهسازیها در ماه مارس، آزادسازی دیگری از ذخیرهسازیهای اضطراری نفت انجام دهد، تصریح کرد: این نهاد آماده اقدام فوری و قاطعانه است.رئیس آژانس بینالمللی انرژی گفت: ما هنوز به آن مرحله نرسیدهایم، اما بیشک اوضاع در حال بررسی است.
آژانس بین المللی انرژی با ۳۲ عضو در ماه گذشته میلادی با برداشت ۴۰۰ میلیون بشکه نفت از ذخیرهسازیهای راهبردی نفت موافقت کرد؛ این اقدام بزرگترین آزادسازی هماهنگ ذخیرهسازیهای راهبردی نفت با هدف تضمین ثبات بازارهای نفت است.
رئیس آژانس بینالمللی انرژی تصریح کرد: بازارهای جهانی عواقب بسته شدن طولانی مدت تنگه هرمز را دستکم گرفته است.
بیرول ادامه داد: محمولههای نفت و گاز که پیش از آغاز جنگ علیه ایران در مسیر رسیدن به مقاصد خود بودند، اکنون به مقصد رسیدهاند و تأثیر کمبودها را کاهش دادهاند، اما نفتکش جدیدی در ماه مارس بارگیری نکرده و هیچ محموله نفت، گاز یا سوخت تازهای به بازارهای آسیایی تحویل نشده است.
وی گفت: این شکاف اکنون آشکار میشود، اگر اختلال تنگه هرمز برطرف نشود، باید خود را برای قیمتهای انرژی بهطور قابلتوجهی بالاتر آماده کنیم.
بیرول در پاسخ به این پرسش که آیا آژانس بینالمللی انرژی میتواند پس از تصمیم برای برداشت هماهنگی کشورهای عضو از ذخیرهسازیها در ماه مارس، آزادسازی دیگری از ذخیرهسازیهای اضطراری نفت انجام دهد، تصریح کرد: این نهاد آماده اقدام فوری و قاطعانه است.رئیس آژانس بینالمللی انرژی گفت: ما هنوز به آن مرحله نرسیدهایم، اما بیشک اوضاع در حال بررسی است.
آژانس بین المللی انرژی با ۳۲ عضو در ماه گذشته میلادی با برداشت ۴۰۰ میلیون بشکه نفت از ذخیرهسازیهای راهبردی نفت موافقت کرد؛ این اقدام بزرگترین آزادسازی هماهنگ ذخیرهسازیهای راهبردی نفت با هدف تضمین ثبات بازارهای نفت است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



