صادق با ارسال پیام تصویری از کنار پل B1 به اجلاس وزرای حملونقل شانگهای :
لزوم بهکارگیری سامانههای یکپارچه مدیریت کریدور در سراسر مسیر ترانزیتی
وزیر راه و شهرسازی ایران در سیزدهمین اجلاس وزرای حملونقل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، با ارسال پیام تصویری از محل پل بمباران شده B1 در کنار گذر شمالی کرج , با همراه داشتن کیف دانش آموز شهید مدرسه شجره طیبه میناب، ضمن محکومیت تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی، آن را تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقهای و جهانی برشمرد و از ابتکار ایران در تجاریسازی شبکه کریدورهای ترانزیتی منطقهای و بهکارگیری سامانههای یکپارچه مدیریت کریدور در سراسر مسیر ترانزیتی برای افزایش کارایی حملونقل و ترانزیت خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق در آغاز سخنان خود در سیزدهمین اجلاس وزرای حملونقل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان که با ارسال پیام تصویری از محل پل بمباران شده B1 در کنار گذر شمالی کرج , با همراه داشتن کیف دانش آموز شهید مدرسه شجره طیبه میناب، انجام شد، با اشاره به برگزاری نشست در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ۹ اسفند ۱۴۰۴ حملات گستردهای را علیه ایران آغاز کردهاند، این اقدامات را نقض اصول انسانی و قوانین بینالمللی و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقهای و جهانی دانست.
وی که کیف یک دانش آموز را در کنار خود داشت، با اشاره به حمله به دبستان شجره طیبه در میناب که منجر به شهادت ۱۶۸ کودک شد، اهداف شیطانی و ضدبشری متجاوزان را محکوم کرد و از جامعه بینالمللی خواست تا این اقدامات را محکوم کرده و همبستگی خود را با کشورهای مستقل ابراز کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت منحصربهفرد ایران در تقاطع کریدورهای شمال–جنوب و شرق–غرب، ظرفیتهای زیرساختی کشور را تشریح کرد و گفت: ۱۶ بندر تجاری با ظرفیت ۲۷۳ میلیون تن در امتداد دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، ۱۵ هزار کیلومتر شبکه راهآهن، بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر جاده و ۲۶ پایانه مرزی زمینی که تردد بدون توقف را تضمین میکنند.
وی افزود: این زیرساخت امکان حملونقل سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون تن انواع کالا را فراهم میکند و حجم ترانزیت کالا از ایران در سال گذشته از ۲۰ میلیون تن عبور کرده است.
صادق به اقدامات و ابتکارات ایران برای افزایش کارایی حملونقل و ترانزیت اشاره کرد که شامل تجاریسازی شبکه کریدورهای ترانزیتی منطقهای، هماهنگی رویههای مرزی با کشورهای همسایه، بهکارگیری فناوریهای هوشمند نظارتی، استانداردسازی تشریفات عبور کالا و استفاده از سامانههای یکپارچه مدیریت کریدور میشود.
وزیر راه و شهرسازی توسعه بندر چابهار را بهعنوان نقطه عطفی در دسترسی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بهویژه کشورهای محصور در خشکی، به آبهای آزاد دانست و اعلام کرد: برقراری اتصال ریلی این بندر به شبکه ریلی ایران ظرف ماههای آینده، نقطه عطفی در کارکرد بینالمللی این بندر خواهد بود.
وی همچنین بر اهمیت تحول دیجیتال در سادهسازی فرآیند لجستیک تأکید کرد و گفت: ایران با بهکارگیری فناوری هوشمند در مدیریت فرآیند تردد، تحول دیجیتال را در بخش ترانزیت محقق ساخته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق در آغاز سخنان خود در سیزدهمین اجلاس وزرای حملونقل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان که با ارسال پیام تصویری از محل پل بمباران شده B1 در کنار گذر شمالی کرج , با همراه داشتن کیف دانش آموز شهید مدرسه شجره طیبه میناب، انجام شد، با اشاره به برگزاری نشست در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ۹ اسفند ۱۴۰۴ حملات گستردهای را علیه ایران آغاز کردهاند، این اقدامات را نقض اصول انسانی و قوانین بینالمللی و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقهای و جهانی دانست.
وی که کیف یک دانش آموز را در کنار خود داشت، با اشاره به حمله به دبستان شجره طیبه در میناب که منجر به شهادت ۱۶۸ کودک شد، اهداف شیطانی و ضدبشری متجاوزان را محکوم کرد و از جامعه بینالمللی خواست تا این اقدامات را محکوم کرده و همبستگی خود را با کشورهای مستقل ابراز کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت منحصربهفرد ایران در تقاطع کریدورهای شمال–جنوب و شرق–غرب، ظرفیتهای زیرساختی کشور را تشریح کرد و گفت: ۱۶ بندر تجاری با ظرفیت ۲۷۳ میلیون تن در امتداد دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، ۱۵ هزار کیلومتر شبکه راهآهن، بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر جاده و ۲۶ پایانه مرزی زمینی که تردد بدون توقف را تضمین میکنند.
وی افزود: این زیرساخت امکان حملونقل سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون تن انواع کالا را فراهم میکند و حجم ترانزیت کالا از ایران در سال گذشته از ۲۰ میلیون تن عبور کرده است.
صادق به اقدامات و ابتکارات ایران برای افزایش کارایی حملونقل و ترانزیت اشاره کرد که شامل تجاریسازی شبکه کریدورهای ترانزیتی منطقهای، هماهنگی رویههای مرزی با کشورهای همسایه، بهکارگیری فناوریهای هوشمند نظارتی، استانداردسازی تشریفات عبور کالا و استفاده از سامانههای یکپارچه مدیریت کریدور میشود.
وزیر راه و شهرسازی توسعه بندر چابهار را بهعنوان نقطه عطفی در دسترسی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بهویژه کشورهای محصور در خشکی، به آبهای آزاد دانست و اعلام کرد: برقراری اتصال ریلی این بندر به شبکه ریلی ایران ظرف ماههای آینده، نقطه عطفی در کارکرد بینالمللی این بندر خواهد بود.
وی همچنین بر اهمیت تحول دیجیتال در سادهسازی فرآیند لجستیک تأکید کرد و گفت: ایران با بهکارگیری فناوری هوشمند در مدیریت فرآیند تردد، تحول دیجیتال را در بخش ترانزیت محقق ساخته است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



