توزیع ۱۵۰ هزار قطعه بچهماهی گرمابی در شهرستان زهک
مدیرکل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان گفت: بیشاز ۱۵۰ هزار قطعه بچهماهی گرمابی بین بهرهبرداران شهرستان زهک توزیع شده و در روزهای جنگ تحمیلی، روند خدمترسانی به آبزیپروران استان متوقف نشده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس علیزاده به ایرنا اظهار کرد: جنگ تحمیلی سوم آثار انکارناپذیری بر عرصههای تولیدی داشته، اما ادارهکل شیلات سیستان و بلوچستان دوشادوش سایر دستگاههای اجرایی، اقدامات جهادی خود را برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و تأمین بخشی از ارزاق عمومی در حوزه پروتئین حیوانی تشدید کرده است.
وی تأمین نهادههای اصلی آبزیپروری را از اولویتهای این نهاد برشمرد و تصریح کرد: توزیع بچهماهی گرمابی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان زهک انجام شد و این فرآیند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان افزود: هدف اصلی، استفاده حداکثری از فصل پرورش، افزایش تولید ماهیان گرمابی، کنترل بازار، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای بهرهبرداران است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای ناشی از جنگ رمضان، هیچ خللی در تأمین نهادههای بخش آبزیپروری استان ایجاد نشده و تلاش میکنیم با تولید بیشتر، نقش شیلات در تأمین امنیت غذایی جامعه را تقویت کنیم.
علیزاده بیان کرد: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده میشوند.
وی با بیان اینکه نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام میشود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه میکند افزود: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه میکنند.
مدیرکل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در بازار زهک و روستاهای اطراف این شهرستان عرضه میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس علیزاده به ایرنا اظهار کرد: جنگ تحمیلی سوم آثار انکارناپذیری بر عرصههای تولیدی داشته، اما ادارهکل شیلات سیستان و بلوچستان دوشادوش سایر دستگاههای اجرایی، اقدامات جهادی خود را برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و تأمین بخشی از ارزاق عمومی در حوزه پروتئین حیوانی تشدید کرده است.
وی تأمین نهادههای اصلی آبزیپروری را از اولویتهای این نهاد برشمرد و تصریح کرد: توزیع بچهماهی گرمابی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان زهک انجام شد و این فرآیند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان افزود: هدف اصلی، استفاده حداکثری از فصل پرورش، افزایش تولید ماهیان گرمابی، کنترل بازار، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای بهرهبرداران است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای ناشی از جنگ رمضان، هیچ خللی در تأمین نهادههای بخش آبزیپروری استان ایجاد نشده و تلاش میکنیم با تولید بیشتر، نقش شیلات در تأمین امنیت غذایی جامعه را تقویت کنیم.
علیزاده بیان کرد: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده میشوند.
وی با بیان اینکه نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام میشود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه میکند افزود: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه میکنند.
مدیرکل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در بازار زهک و روستاهای اطراف این شهرستان عرضه میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



