2هزار جایگاه فعال در سامانه هوشمند سوخت،« اقتصادسرآمد» گزارش می دهد

اتصال کارت سوخت همه جایگاههای سوخت تا سه روز آینده

گروه نفت و انرژی - جواد اوجی وزیر نفت در مورد وضعیت شبکه هوشمند سوخت، اظهار کرد: آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت را امروز بررسی کردیم؛ بالای ۹۶ درصد جایگاه‌ها فعال شده اند و هموطنان می‌توانند به راحتی عملیات سوخت گیری را انجام دهند. طی ۲ الی ۳ روز آینده تمامی جایگاه ها به کارت سوخت متصل می شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی ادامه داد: بالغ بر ۵۴ هزار نازل را در سراسر جایگاه‌های سوخت داریم که هر نازلی را باید نصب برنامه را انجام دهند و زمانبر است ولی با افزایش تیم‌ها و فراخوانی که انجام شده تا ۲ الی ۳ روز آینده تمامی جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند.
افزایش قیمت گاز برای مشترکین بدمصرف
اوجی در ادامه اظهار کرد: تعمیرات اساسی حوزه بالادست میادین تولید گاز (فاز ۱۲ پارس جنوبی) تا فردا به اتمام می‌رسد و آمادگی صد در صد برای تولید گاز در بخش بالادست را داریم.
وی افزود: با برنامه ریزی شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش و ذخایر خوب سوخت مایع نیروگاه‌ها و صنایع، پیش بینی می‌کنیم زمستان را بدون چالش به پایان برسانیم.
وزیر نفت تصریح کرد: امسال برای مشترکین بدمصرف گاز افزایش قیمت خواهیم داشت. مشترکینی که در سقف الگوی مصرف باشند همان میزان قیمت پارسال را می‌پردازند اما برای بدمصرف ها و پرمصرف‌ها افزایش نرخ اعمال خواهیم کرد.
وزیر نفت گفت: برای سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نیز نزدیک به ۳ میلیارد لیتر حجم مایع داریم که ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال است.
قدردانی معاون اول رئیس‌جمهوری از کارکنان صنعت نفت
وزیر نفت گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری از سرعت عمل کارکنان صنعت نفت در فعال کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در نخستین ساعات اختلال در سامانه هوشمند سوخت قدردانی کرد.
جواد اوجی اظهار کرد: معاون اول رئیس‌جمهوری پس از دریافت گزارش فعال شدن بعضی از جایگاه‌های سوخت در نخستین ساعات اختلال در سامانه هوشمند سوخت، از صبوری مردم و سرعت عمل همکاران ما در صنعت نفت قدردانی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با فعال شدن کل جایگاه‌های  عرضه سوخت، فرآیند سوخت‌رسانی به خوبی انجام شود.
به گفته اوجی، پس از بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت، بلافاصله ستاد بحران در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل و به فوریت دستور داده شد در همه جایگاه‌ها سامانه آفلاین اجرایی و سوخت‌گیری به‌صورت دستی انجام شود. سپس تصمیم نهایی بر این شد تا همکاران تک به تک به همه جایگاه‌ها اعزام شوند و جایگاه‌ها را به‌صورت دستی عملیاتی کنند تا مردم برای دریافت سوخت دچار چالش نشوند و بتوانند تا زمان فعال شدن سامانه، از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند.
اعزام ۱۵۰ گروه از کارکنان نفت برای رفع اختلال سامانه سوخت
بیش از ۱۵۰ گروه از کارکنان حوزه فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع برای کمک به رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت، به جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق مختلف اعزام شدند.
بیش از ۱۵۰ گروه از کارکنان حوزه فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع برای کمک به رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت پس از هماهنگی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استان‌ها، به جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق مختلف اعزام شدند.
پس از اختلال ایجادشده در سامانه هوشمند سوخت، با تأکید جواد اوجی، وزیر نفت و دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مدیریت‌های ستادی و شرکت‌های تابع، امکانات لجستیکی و نیروی انسانی ستاد و شرکت‌های تابع برای رفع اختلال و شتاب‌بخشی به خدمت‌رسانی به مردم در کنار همکاران خود در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفتند. 
واریز سهمیه جبرانی به کارت‌های سوخت
 تا پایان ماه
وزیر نفت از واریز سهمیه جبرانی به کارت‌های سوخت تا پایان ماه خبر داد و اعلام کرد: به سبب مشکلات به وجود آمده، در سوخت رسانی حسب دستور رئیس جمهور در حال بررسی هستیم که سهمیه‌ای برای هم وطنان در پایان ماه به کارت سوخت واریز شود.وزیر نفت افزود: این سهمیه برای خودروهای سواری، موتور سیکلت ها، آموزشگاه‌ها و کلیه وسایل نقلیه است که از کارت سوخت استفاده می‌کنند.وی اضافه کرد: میزان سهمیه در حال بررسی است که پس از مشخص شدن اعلام و در پایان ماه نیز به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.
عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت کشور 
فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از پوشش ۵۰ درصدی عرضه بنزین سهمیه‌ای در جایگاه‌های عرضه سوخت و اتصال ۲ هزار جایگاه در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت خبر داد. 
وی گفت: تاکنون امکان عرضه بنزین با قیمت یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی در ۱۸۵ جایگاه سوخت شهر تهران از حدود ۳۷۰ جایگاه فعال در سطح پایتخت فراهم شده است.وی تأکید کرد: در یکهزار و ۹۰۰ جایگاه عرضه سوخت کشور نیز سوخت‌گیری با قیمت دوم برقرار شده است.
 در پی اختلال پیش‌آمده در ارتباط سامانه هوشمند سوخت با جایگاه‌های سوخت سراسر کشور از روز سه‌شنبه، (چهارم آبان‌ماه) امکان عرضه سوخت در جایگاه‌های کشور غیرممکن شد که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعزام بیش از ۴۵۰ گروه عملیاتی برای ازسرگیری عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و فعال‌سازی جایگاه‌ها به‌صورت دستی اقدام کرد و در نیم ساعت نخست این اتفاق نخستین جایگاه‌ها فعال شدند.
اتصال کارت سوخت همه جایگاههای سوخت تا سه روز آینده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه