سفیر روسیه : آمریکا همکاری‌های تهران مسکو در چارچوب برجام را تضمین کند

می خواهیم برجام به نتیجه برسد اما منافع خودمان هم مهم است

سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: آمریکا باید تضمین دهد که همکاری‌های تهران - مسکو در چارچوب برجام و خارج از آن با دشواری روبه رو نشود و همچنان برخلاف تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ادامه پیدا کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در کنفرانس خبری با اشاره به جنگ اوکراین گفت: یکی از دخالت‌های آمریکا در اوکراین این است که این کشور در افغانستان شکست خورد و قصد دارد حواس مردم جهان را به طرف اوکراین جلب کند.
سفیر روسیه در تهران اضافه کرد: در سوریه، افغانستان و عراق مردم رنج می‌برند اما آمریکا در سکوت کامل است.سفیر روسیه در تهران در پاسخ به ایرنا با اشاره به خبر سازی رسانه‌های اروپایی مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد از شکل گرفتن توافق میان ایران و کشورهای ۱+۴ جلوگیری کند، گفت: ما صداهای ضد و نقیض زیادی شنیدیم که روسیه نمی خواهد گفت‌وگوها به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، چه وقتی که نخستین بار برجام شکل گرفت و چه در مذاکرات اخیر، روسیه نقش مثبتی داشته است، اضافه کرد: زمانی که دونالد ترامپ و جمهوری خواهان از برجام خارج شدند، روسیه به برجام ادامه داد همانطور که می‌دانید اولیانوف بهترین منبع دریافت اطلاعات از وین بود و نقش سازنده‌ای در آن داشت.
جاگاریان تاکید کرد: ما هم منافع خودمان را داریم و می خواهیم همکاری‌ها بین ایران و روسیه ادامه کند ما تضمین خواستیم همکاری‌های ایران و روسیه بلامانع ادامه پیدا کند که این هم به نفع ایران است.سفیر روسیه در تهران افزود: ایران هم منافع خود را دارد که این به نفع تهران است ما در همکاری های دو جانبه فقط به برجام اکتفا نمی‌کنیم و این همکاری‌ها را در زمان خروج آمریکا از برجام و متحدانش از بازار ایران ادامه دادیم.
وی با در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه تضامین کتبی آمریکا باید منافع روسیه و ایران را شامل شود، گفت: آمریکا باید تضمین بدهد که همکاری‌های روسیه و ایران در چارچوب برجام و خارج از آن با دشواری روبه رو نشود و همچنان برخلاف تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ادامه پیدا کند.سفیر روسیه در ایران تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تاثیر بسیار منفی بر روی روابط تجاری، اقتصادی و انتقال پول می‌کذارد.
 می خواهیم  برجام به نتیجه برسد  اما منافع خودمان هم  مهم است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه