پرچمداران جهاد تبیین

اعظم طیرانی

​​​​​​​«جهاد تبیین» موضوعی است که بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تأکید شده است و ایشان ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.
رهبر انقلاب «جهاد تبیین» را فریضه‌ای قطعی و فوری می‌دانند و توصیه کرده‌اند در این عرصه، هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست.ایشان پنجم مهرماه ۱۴۰۰ در بخشی از بیانات خود خطاب به جوانان و دانشجویان در خصوص وظیفه آن‌ها در این زمینه می‌فرمایند: «شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوه‌ دل ملت و امید آینده‌ این کشورید، به مسئله‌ «تبیین» اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوان‌ها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است. هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید».
جوان؛ نجات‌بخش نظام و کشور
در شرایط امروز جامعه با گسترش فضای مجازی و وارونه‌سازی حقایق مرتبط با اسلام، ایران اسلامی به عنوان پرچمدار جهان اسلام باید این حقایق را با حوصله و صبر و با «جهاد تبیین» روشن کند. بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر ما اسرار و حقایق دفاع مقدس را روایتگری نکنیم، دیگرانی که خلاف اهداف انقلاب حرکت می‌کنند با روایتگری‌های نادرست خود موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.  پس از پیامبر اسلام(ص) مطلع‌ترین فرد از اسلام حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بوده است، حضرت علی(ع) جوان برومند در رکاب حضرت رسول اکرم(ص) بوده‌اند و به همین ترتیب...
ادامه در صفحه 2
پرچمداران جهاد تبیین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه