بررسی« اقتصاد سرآمد» از پیشرفت تکنولوژی پروسه خرید، فروش، رهن و اجاره

فناوری وتحول در مراودات املاک

گروه راه و ساختمان - تغییر یک روش سنتی فروش به قدمت تقریبا 100 سال، به یک روش مدرن و به روز اروپایی با توجه به افرادی که در آن صنعت مشغول به کار هستند و کمترین اعتقادی به تغییر ندارند کار بسیار سختی است.  تاسیس دپارتمان ملکی برای اولین بار در شهر پردیس نیز جزو افتخارت محسوب می شود. دپارتمانی که به جای دلالی در بازار ملک، هدف و آرمان خود را مشاوره دادن و راهنمایی افرادی که قصد خرید و فروش ملک دارند قرار داده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، در کشور عزیزمان افرادی وجود دارند که قصد سرمایه گذاری در بازار ملک را دارند و به دلیل نداشتن اطلاعات تخصصی و دانش کافی در این زمینه دچار مشکل شده و شکست می خورند. به این خاطر فردی، مرکزی را پایه گذاری کرده است که در این مرکز نحوه سرمایه گذاری در مسکن با توجه به شرایط اقتصادی و عواملی که در این زمینه تاثیر گذار هستند را به عموم آموزش می دهد تا این گونه افراد بیشترین سود را با توجه به شرایط حال حاضر موجود در بازار ببرند.
شرکت ها و موسسات برای انجام امور روزمره خود نیاز به دفتر کار داشته و با توجه به قوانین شهرداری ها، این شرکت ها و موسسات باید در املاک اداری و یا تجاری استقرار داشته باشند. برخی از مشاغل و موسسات می توانند از املاک با کاربری مسکونی، به صورت دفتر کار استفاده کنند ولی شرکت های تولیدی و خدماتی عموما چنین اجازه ای نداشته و به ناچار هزینه های زیادی را برای این موضوع  متحمل می شوند. با تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی های بوجود آمده، در حال حاضر شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توانند درمحل مشاوران املاک مسکونی، مستقر شوند. 
سرمایه گذاری صنف املاک یک تجارت
 جهانی است
مهدی عابدی کارشناس حوزه مسکن در اینباره به روزنامه اقتصادسرآمد، گفت: صنعت املاک در تمام کشورهای دنیا از جمله کشور ایران، جزء قطب های بزرگ تجارت محسوب می شود. تجارت در حوزه املاک به سبب جذابیت و امنیت سرمایه، طرفداران زیادی را به  سوی خود جذب کرده است به طوریکه سرمایه گذاری در این صنف یک تجارت جهانی محسوب می شود. با در نظر گرفتن این موضوع سالانه حجم معاملات املاک در شهرهای پرجمعیت زیاد می شود . 
او تاکید دارد: سیر تحول نحوه خرید و فروش و رهن و اجاره در حوزه املاک و مستغلات با سرعت فزاینده ای تغییر کرده است  به طوری که از سیستم های سنتی که مشاورین املاک و خریداران و مشتریان استفاده می کردند به سمت استفاده از تکنولوژی روز دنیا رفته است. این  سیر تحول نشان می دهد تکنولوژی با شتاب ،اثر خود را در تمام حوزه ها ثبت کرده و در تمام صنعت ها و حوزه ها ردپایی از خود بر جای گذاشته است.
تغییر ذائقه مسکن با پیشرفت تکنولوژی
 فروش و خرید 
این کارشناس مسکن تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی فرآیند سنتی فروش و خرید آپارتمان تغییر کرده و دیگر در شغل مشاورین املاک نمی‌توانند با استفاده از روش‌های سنتی به افراد جویای ملک کمک کنند. این روزها جهت جست‌وجوی ملک از پلتفرم های هوشمندی استفاده می‌شود که کارها را بسیار آسان‌تر می‌کند.
فناوری در تمام لایه‌های زندگی بشر رسوخ کرده
وی افزود: فناوری تقریبا در تمام لایه‌های زندگی بشر رسوخ کرده و نحوه فعالیت‌های ما را به کلی تغییر داده است. امروزه بشر بسیاری از فعالیت‌هایی را که در گذشته‌ای نه چندان دور به شیوه سنتی انجام می‌داد، تنها با کمک اینترنت و گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد. از خرید گرفته تا استفاده از خدمات مختلف آموزشی، اجتماعی و کاری تا تفریح و مسافرت، همگی بر بستر آنلاین و به صورت کاملا هوشمند انجام می‌شوند.
نقش فناوری در خرید و فروش ملک و شغل مشاورین املاک
عابدی معتقد است: فناوری حتی یکی از سنتی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی یعنی نحوه خرید و اجاره خانه را نیز به کلی دگرگون کرده به طوری که در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس تقریبا تمام این فرآیند سنتی خرید و فروش ملک به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. به لطف ظهور وبسایت‌هایی مانند Zillow، Trulia و ده‌ها وبسایت و پلتفرم مشابه دیگر، خریداران و افراد جویای ملک می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به آژانس‌های املاک یا تماس با آنها، کار جست‌وجوی ملک را انجام دهند و تمام فایل‌های خرید و فروش یا رهن و اجاره را مشاهده کنند.
بیشتر مشکلاتی که حرفه ای های حوزه املاک و مستغلات بیان می کنند از دست دادن ارتباط با مشتریان است و مطالعات نشان می دهد اکثر حرفه ای ها و قدیمی های بازار مسکن کسانی هستند که با یادگیری تکنولوژی های جدید مشکل دارند و نمی توانند خود را با فناوری روز وفق دهند در نتیجه از برخی جوان ها و مبتدی های حرفه خود عقب می مانند. برای نسل های قدیمی تر سخت است تا کسب و کار خود را با نحوه برقراری ارتباط نسل های جدیدتر انطباق دهند.
ازسوی دیگر تکنولوژی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، تحرک و پویایی بیشتری را در تجارت املاک ایجاد کرده است. مشتریان و مشاوران در هر زمان و مکانی می توانند به واسطه وجود شبکه های اجتماعی با یک دیگر ارتباط و تعامل برقرار کنند. مشاور به راحتی فایل خود را به مشتری نشان می دهد و مشتریان نیازی به صرف زمان زیاد برای بازدید ملک ندارند و در کم ترین زمان می توانند تعداد ملک های بیشتری را مطابق با شرایط خود  ببینند و تمام این امکانات به دلیل وجود شبکه های اجتماعی امکان پذیر شده است. در واقع تکنولوژی شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری سریع اطلاعات را فراهم کرده است. این یعنی باز هم تکنولوژی قدرت برتر میدان است.
 فناوری وتحول در مراودات املاک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه