معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه

علاقه‌مندیم همکاری‌های خود را با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گسترش دهیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان این که متاسفانه تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه علیه ایران مانع از این شده که ما بتوانیم پتانسیل های بالقوه خود را بالفعل کنیم، گفت: ما علیرغم این فشارها و تحریم‌ها ، تلاش کرده‌ایم که از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صفری صبح در نشست « ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری » در سخنانی گفت : ایران ، چشم انداز گسترده ای را برای همکاری با سازمان BSEC و سازمان اکو در نظر گرفته است . ایران علاقه‌مند است که همکاری های خود را با سازمان همکاری اقتصادی سیاه  گسترش دهد و وزارت خارجه و حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران کاملا مصمم است تا از تمامی امکانات برای گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و سازمان های اقتصادی منطقه ای استفاده کند .
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه همکاری با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه یک هدف بالقوه برای ایران است، افزود: موقعیت ترانزیتی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در واقع BSEC می‌تواند از ظرفیت‌های ایران در این زمینه برای موضوع ترانزیت استفاده کند. جایگاه فوق‌العاده ایران از نظر دسترسی به دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند ظرفیت ویژه‌ای است. ایران دسترسی خوبی به آسیای میانه دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها در همکاری‌های مشترک به نحو مناسب استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه ایران برای گسترش همکاری‌ها با سازمان اکو و سازمان  BSEC از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و ما می‌توانیم در حوزه انرژی، تجارت، ترانزیت، گردشگری، محیط زیست و... همکاری‌های خوبی داشته باشیم،‌ افزود: وزارت خارجه و بخش دیپلماسی اقتصادی ایران کاملا مصمم است که از همه امکانات برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و سازمان‌های منطقه‌ای اقتصادی استفاده کند.
این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه خوشبختانه این رویکرد مورد استقبال شرکای ما قرار گرفته است، افزود: این روزها تهران به یک مرکز فعال در حوزه دیپلماسی اقتصادی تبدیل شده است و همان‌طور که پیش از این اشاره کردم سازمان  BSEC می‌تواند بر روی گسترش همکاری‌ها با ایران حساب ویژه‌ای کند.
علاقه‌مندیم همکاری‌های خود را با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گسترش دهیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه