جدیدترین تحرکات نظامی روسیه در شمال غرب دریای سیاه

ارتش اوکراین به جدیدترین تحولات رخ داده در زمینه جنگ اشاره کرد و اینکه روسها ادوات نظامی و موشکهایی را به شمال غرب دریای سیاه منتقل کرده اند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، در حالی که پیش از این روسیه اعلام کرده بود که به عنوان حسن نیت از جزیره افعی(مار) عقب نشینی کرده است تا صادرات غلات اوکراین تسهیل شود، ارتش اوکراین مدعی شد: پس از آزادسازی جزیره افعی(مار) ما توانستیم مسیر عبور کشتی ها را برای انتقال محصولات کشاورزی باز کنیم.
ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که روسها ادوات نظامی و موشکهای کالیبر را به بخش شمال غربی دریای سیاه منتقل کرده اند.از سوی دیگر شورای نظامی اوکراینی در خیرسون گفت: تسلیحات جدیدی که به اوکراین رسیده است معادله را در منطقه تغییر داده است.
گفتنی است که ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.
پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد که چند روز است وارد پنجمین ماه خود شده است.

جدیدترین تحرکات نظامی روسیه در شمال غرب دریای سیاه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه