توسعه اقتصاد دریامحور بندر گناوه با اجرای طرح جامع محقق می‌شود

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: توسعه اقتصاد دریامحور در این بندر با اجرا طرح جامع بندر گناوه به عنوان یکی از طرح های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی محقق می شود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، کیامرث جوکار اظهار کرد: طرح جامع توسعه بندر گناوه اکنون با جدیت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است که اتمام آن گامی بزرگ و ارزشمند برای بهبود رونق و معیشت بندرنشینان گناوه است.
وی بیان کرد: معیشت ساحل نشینان ارتباطی ناگسستنی با دریا و حوزه تجاری دارد که سازمان بنادر و دریانوردی با اجرا یکی از طرح های شاخص در بندر گناوه نقش حاکمیتی خود در این منطقه را به نحو مطلوبی محقق کرده است.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: طرح جامع توسعه بندر گناوه اکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۵۰ متر موج شکن اصلی و ۲۹۰ متر از خاک ریز(دایک) اصلی آن احداث شده است.
جوکار در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۷ هزار تن کالا در بندر بوشهر اظهار کرد: در نیمه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر گناوه با افزایش ۲۲۲ درصدی به سه هزار و ۴۹۴ تن رسید.
وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال همچنین ۸۲۷ تی.ای.یو کانتینر در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می دهد.
جوکار افزود: در شاخص جابجایی مسافر نیز عملکرد بندر گناوه در مدت یاد شده با افزایش ۲۳ درصدی به ۳۴ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است.
توسعه اقتصاد دریامحور بندر گناوه با اجرای طرح جامع محقق می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه