انتقاد از عملکرد صدا و سیما در حوادث اخیر در گزارش «اقتصادسرآمد»

خواب خرگوشی صدا وسیما

گروه مجلس- به رغم اینکه انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفندماه برگزار می‌شود و حدود یک ماه تا این زمان باقیمانده است، اما صدا و سیما ‏همچنان در خواب بوده و فعالیتی برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ندارد.‏عملکرد صدا وسیما همواره در همه دوره های مدیریتی مورد انقاد بوده است. گزینشی برخودر کردن با موضوعات مختلف یکی از دلایل این انتقادات محسوب می شود. در این شرایط که کشور به شدت ملتهل است رسانه ملی رسالتی فراتر از سایر رسانه ها دارد. سکوت یا گزینشی برخورد کردن با مسائل و اتفاقات روز می تواند بر این التهابات بیافزاید. صدا و سیما را رسانه ملی می نامند چرا که از آن مردم و برای مردم است. سقطو هواپیمای اوکراینی و حواشی بعد از آند قلب مردم را به در آورد اما عمکلرد صدا وسیما انچنان که شایسته این رسانه بود مناسب و قابل دفاع نیست. 
از این جهت مصطفی کواکبیان، در نطق دیرو خود رد مجلس گفت: به رغم اینکه انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفندماه برگزار می‌شود و حدود یک ماه تا این زمان باقیمانده است، اما صدا و سیما ‏همچنان در خواب بوده و فعالیتی برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ندارد.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، عملکرد صدا و سیما نشان می دهد که با وجود انتقادات فراوان از مسیری که در پیش گرفته است؛ مدیران این رسانه تصمیمی برای عقب گرد و اصلاح رویکرد خود ندارند و همچنان ضمن اتخاذ تصمیمات بحث برانگیز، در برخی از برنامه ها به تقابل با دولت ادامه می دهند.عملکرد صدا و سیما در ماه های اخیر، بیش از پیش در معرض انتقاد کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفته است و به نظر می رسد اقدامات دو ماه اخیر این سازمان، می تواند از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار گیرد و موجب طرح پرسش هایی درباره بی طرفی این سازمان، عدم همکاری با دولت برای غلبه بر مشکلات و معضلات و بی توجهی به خواسته های مخاطبان دامن بزند. پرسش هایی که به نظر می رسد بایستی این سازمان به آن ها پاسخ هایی قانع کننده و شفاف دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس در انتقاد از صدا و سیما در خصوص پوشش اخبار سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: حدود یک ماه تا این زمان باقیمانده است، اما صدا و سیما همچنان در خواب بوده و فعالیتی برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ندارد.
مصطفی کواکبیان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیما که نیمی از آن‌ها تهرانی بودند، در تذکر شفاهی گفت: به رغم اینکه انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفندماه برگزار می‌شود و حدود یک ماه تا این زمان باقیمانده است، اما صدا و سیما همچنان در خواب بوده و فعالیتی برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ندارد.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون می‌طلبد که نهادهای مرتبط همچون شورای نگهبان براساس قانون انتخابات در این زمینه سختگیری و دقت بیشتری داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی به رغم ادعاهای آزادی‌خواهانه آمریکا پیام‌هایی که در این خصوص در صفحه اینستاگرام منتشر می‌شد حذف می‌شدند کمااینکه میلیون‌ها پست و حساب کاربری در این زمینه حذف شد بنابراین لازم است وزیر ارتباطات روند ایجاد شبکه ملی ارتباطات را تسریع بخشد.
خواب خرگوشی صدا وسیما
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه