پادشاه اردن: دولت دمشق قوی‌تر شده است

موقعیت دولت دمشق اکنون قوی‌تر شده است و همچنان مسیر طولانی را در پیش دارد، باید یادآور شویم که این دولت به سمت ‏قانون اساسی و دولت جدید پیش می‌رود اما مبارزه با داعش در این کشور همچنان پابرجاست، چرا که این گروه تروریستی بار ‏دیگر سربرآورده است و ما به عنوان بخشی از جامعه بین‌الملل جهت تضمین پیشرفت روند سیاسی و قانونی در مسیر درست، ‏تلاش می‌کنیم ‏پادشاه اردن با بیان اینکه استعفای دولت عراق، عقبگردی برای این کشور بود، اعلام کرد، اطمینان دارد که رهبران عراق به مسیر مثبت بازخواهند گشت.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه ۲۴ گفت: عراق طی دو سال گذشته با قدرت در جهت مثبت در حال حرکت بود و به نظر من استعفای دولت عادل عبدالمهدی، (نخست وزیر این کشور) شاید ما را دو گام به عقب بازگرداند.
عبدالله دوم ادامه داد: به قدرت رهبران عراق در بازگشت به مسیر مثبت اطمینان دارم و حتی اگر دودستگی در جامعه عراق وجود داشته باشد، یقین دارم که رهبران این کشور برای پشت سر گذاشتن آن تلاش خواهند کرد.
همچنین پادشاه اردن نسبت به بازگشت داعش هشدار داده و تصریح کرد: باید با ظهور مجدد داعش مقابله کنیم زیرا این به مشکلی برای عراق تبدیل خواهد شد. ما باید برای مقابله با این تهدید به عراقی‌ها کمک کنیم. داعش نه تنها برای منطقه بلکه برای اروپا و جهان یک تهدید است.
پادشاه اردن در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: عدم ثبات در منطقه؛ اروپا و سراسر جهان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. روشن است آنچه که میان ایران و آمریکا رخ داده در رأس افکار عمومی قرار دارد، اما به نظر می‌رسد این تنش کاهش یافته است و امیدوارم همین روند کاهش تنش ادامه یابد زیرا منطقه نمی‌تواند بی‌ثباتی را تحمل کند.
عبدالله دوم در پاسخ به این سوال که آیا اقدام مذکور رییس جمهوری آمریکا درست بوده است یا خیر، گفت: منطقه نه تنها در آستانه سال جدید بلکه در آستانه دهه جدید قرار دارد و امیدواریم طی ماه‌های آتی از طریق تلاش برای برقراری آرامش و پایان‌دادن به تنش‌ها رویکرد منطقه را اصلاح کنیم. همه چیز در این منطقه به هم گره خورده است. آنچه در تهران رخ داد بر بغداد، دمشق، بیروت و روند برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل تاثیر خواهد گذاشت.
پادشاه اردن در پاسخ به سؤالی پیرامون دلایل عدم اذعان به پیروزی‌های بشار اسد، رییس جمهوری این کشور گفت: موقعیت دولت دمشق اکنون قوی‌تر شده است و همچنان مسیر طولانی را در پیش دارد، باید یادآور شویم که این دولت به سمت قانون اساسی و دولت جدید پیش می‌رود اما مبارزه با داعش در این کشور همچنان پابرجاست، چرا که این گروه تروریستی بار دیگر سربرآورده است و ما به عنوان بخشی از جامعه بین‌الملل جهت تضمین پیشرفت روند سیاسی و قانونی در مسیر درست، تلاش می‌کنیم و فکر نمی‌کنم که این روند سریع انجام شود. همچنین چالش بزرگی در خصوص بازسازی سوریه و ارائه زندگی بهتر به مردم این کشور وجود دارد و حل همین مسائل زمان زیادی طول خواهد کشید.
پادشاه اردن: دولت دمشق قوی‌تر شده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه