تاریخ انتشار:1401/5/11
برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی
اقتصاد سرامد - عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ایران: استراتژی اصلی بندر چابهار، بهرهمندی کشورهای مختلف از ظرفیتهای این بندر است.
برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، جلیل اسلامی در مراسم روز چابهار در شهر بمبئی هند، گفت: تخفیفهای بسیار زیادی برای توسعه بندر چابهار در راستای افزایش حمل و نقل کالا میان هند و ایران، اعمال شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساختهای بندر مانند ساخت اسکله با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتیها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیتها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشورهای اطراف این بندر نیز از ظرفیتهای موجود بهرهمند شوند.
اسلامی افزود: توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیتهای اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و دیگر پیمانهای اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشورها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانههای این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیفهای بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاریهای لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است.
وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساختهای بندر مانند ساخت اسکله با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتیها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیتها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشورهای اطراف این بندر نیز از ظرفیتهای موجود بهرهمند شوند.
اسلامی افزود: توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیتهای اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و دیگر پیمانهای اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشورها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانههای این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیفهای بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاریهای لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
حضور هیات ایرانی به ریاست مدیرعامل سازمان بنادرو دریانودی
-
لزوم تداوم نشستهای دریاپایه با مشارکت ارگانها و شوراهای عالی
-
تطبیق مفهوم اقامتگاه در قوانین ایران با معیارهای حقوق دریایی بینالملل
-
دانشبنیانهای دریایی ایران روی موج نوآوری
-
«تایوان» در اوج تنشهای دریایی شرق آسیا
-
رودخانههای خوزستان آلوده به فلزات سنگین، اورانیوم و کادمیوم هستند
-
فائو و شیلات ایران در مسیر ایجاد کاهش آلودگی صیادی در دریا
-
«نیروگاه اتمی ایران هرمز» به دنبال تامین زیرساختهای آبوبرق توسعه مَکُران
-
مطابق با کنوانسیون های بین المللی، حمل و نقل دریایی باید مصون از تصمیمات سیاسی باشد
-
گامی دیگر برای شرکت تاسیسات دریایی
-
هزینه فرصت بهینه سازی مصرف انرژی در ایران بیش از 85 میلیارد دلار است
-
۹ آذر به عنوان روز ملی جزایر سهگانه در تقویم رسمی کشور ثبت شد
-
رقابت خاموش در عمق شنهای عربستان
-
نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف با ۱۰۰ برند برتر آغاز میشود
-
لختی با متولیان نمایشگاه توانمندی های دانش بنیان دریایی
-
«سرنوشت نخلستانهای دشتستان و تنگستان» انتخاب تابآوری هوشمند یا فرسایش خاموش
-
بانک پاسارگاد برای هجدهمین سال متوالی از رتبههای برتر کنکور سراسری تقدیر کرد
-
استقبال اندیشمندان دریایی از نشستهای تخصصی دریاپایه
-
تسهیلات «آساوام» بانک اقتصادنوین در مرز ۲۰ هزار میلیارد ریال
-
مهر تایید مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بر کارنامه عملکرد بانک اقتصادنوین
