تاریخ انتشار:1401/5/11

برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی
اقتصاد سرامد - عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ایران: استراتژی اصلی بندر چابهار، بهرهمندی کشورهای مختلف از ظرفیتهای این بندر است.
برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، جلیل اسلامی در مراسم روز چابهار در شهر بمبئی هند، گفت: تخفیفهای بسیار زیادی برای توسعه بندر چابهار در راستای افزایش حمل و نقل کالا میان هند و ایران، اعمال شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساختهای بندر مانند ساخت اسکله با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتیها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیتها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشورهای اطراف این بندر نیز از ظرفیتهای موجود بهرهمند شوند.
اسلامی افزود: توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیتهای اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و دیگر پیمانهای اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشورها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانههای این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیفهای بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاریهای لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است.
وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساختهای بندر مانند ساخت اسکله با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتیها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیتها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشورهای اطراف این بندر نیز از ظرفیتهای موجود بهرهمند شوند.
اسلامی افزود: توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیتهای اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و دیگر پیمانهای اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشورها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانههای این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیفهای بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاریهای لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
۳۳۸۳ کامیون بارگیری و خارج شد
-
پیشگامی گروه پاسارگاد در توسعه انرژی خورشیدی
-
ادمیرال برگزبده سومین اجلاس برند برتر مسولیت اجتماعی شد
-
انضباط مالی و هوش مصنوعی، اولویت های بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۴
-
پرداخت ۲۸۶۰ فقره وام ازدواج و فرزندآوری در فروردین ۱۴۰۴
-
درآمد عملیاتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد در فروردین ۱۴۰۴
-
تسریع در اجرای طرح آبرسانی زیاران به بیلقان برای تامین آب البرز و تهران
-
امضای تفاهم نامه گروه فولاد مبارکه با مدیر عامل ارشد بانک سپه
-
اسپاد دریا پایا از نیروهای امدادی و آسیبدیدگان بندر حمایت کرد
-
نیروگاههای برقآبی شرکت آب و نیرو عامل کاهش خاموشیها
-
رییس جمهور: وضعیت فعلی مدیریت بنادر پذیرفتنی نیست
-
کمکرسانی نیروی دریایی ارتش به مصدومان بندر شهید رجایی
-
قشم در کنار بندرعباس؛ اعلام همبستگی و پشتیبانی عملیاتی از سوی بندر کاوه
-
عیادت وزیر راه و شهرسازی از مصدومان حادثه انفجار بندر شهید رجایی در بیمارستان نیروی دریایی ارتش
-
تکذیب اظهارات منتسب به مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره حادثه بندر شهید رجایی
-
از سرگیری عملیات بندری در بندر شهید رجایی
-
آمادگی کامل نیروی دریایی ارتش برای مدیریت بحران حادثه بندر شهید رجایی
-
بورس انرژی مرجع قیمتگذاری سوخت کشتیها شد
-
کسب رتبه اول بهرهوری بخش آب کشور توسط شرکت آب و نیرو
-
افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی صندوق ذخیره فرهنگیان توسط وزیر آموزش و پرورش