تاریخ انتشار:1401/5/11
برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی

برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی

اقتصاد سرامد - عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ایران: استراتژی اصلی بندر چابهار، بهره‌مندی کشور‌های مختلف از ظرفیت‌های این بندر است.

برقراری خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، جلیل اسلامی در مراسم روز چابهار در شهر بمبئی هند، گفت: تخفیف‌های بسیار زیادی برای توسعه بندر چابهار در راستای افزایش حمل و نقل کالا میان هند و ایران، اعمال شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساخت‌های بندر مانند ساخت اسکله با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتی‌ها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیت‌ها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشور‌های اطراف این بندر نیز از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند.
اسلامی افزود: توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگ‌های و دیگر پیمان‌های اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشور‌ها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانه‌های این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشور‌های بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیف‌های بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاری‌های لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه