تاریخ انتشار:1404/5/22

دوره بازاریابی گردشگری اختصاصی ایران برگزار میشود
اقتصادسرآمد- مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: دوره اختصاصی بازاریابی گردشگری از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UN Tourism) را از یکسال پیش درخواست کردیم و اکنون این دوره به صورت برخط به مدت ۶ ساعت طی سه روز و به زبان انگلیسی در حال برگزاری است.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاونت گردشگری، مسلم شجاعی اظهار داشت: با هماهنگیهای انجام شده با سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در چارچوب کمکهای فنی این سازمان، برنامه آموزشی مختص ایران با عنوان دوره بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی طراحی شد.
او افزود: حدود ۵۰ نماینده از تشکلهای خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی؛ از جمله اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان و کرمانشاه که بازار هدف آن ها کشور چین است، برای شرکت در این دوره معرفی شدند تا از سرفصلهای آموزشی جدید برخوردار شوند.
شجاعی تصریح کرد: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقای دانش بخشهای خصوصی و دولتی به شمار میآید و طی نشستهای مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاههای چینی تعریف شده است.
او ادامه داد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی تاکنون موضوعاتی؛ شامل انواع روشهای بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روشهای نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی و بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین مطرح شد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشمانداز توسعه گردشگری بینالمللی کشور کاملا واقف است. در سالهای اخیر، تلاشهای هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت صورت گرفته اما همچنان فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد.
شجاعی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، بهرهگیری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای ارتقای شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانهتر و اثربخشتر در حوزه بازاریابی گردشگری چین محور است. طراحی برنامههای منطبق با ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط لازم برای موفقیت در این بازار است.
او با اشاره به اینکه بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیتترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل شده است، گفت: طبق گزارشهای سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینهکرد در رتبههای اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساختهای دیجیتال و سیاستهای تسهیل سفر از سوی دولت چین زمینهساز رشد چشمگیر این بازار شده است.
او افزود: بازار چین برای کشور ما نه تنها از نظر کمّی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژهای دارد؛ بلکه در بخشهای فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعتگردی میتواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی در نظر گرفته شود.
او افزود: حدود ۵۰ نماینده از تشکلهای خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی؛ از جمله اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان و کرمانشاه که بازار هدف آن ها کشور چین است، برای شرکت در این دوره معرفی شدند تا از سرفصلهای آموزشی جدید برخوردار شوند.
شجاعی تصریح کرد: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقای دانش بخشهای خصوصی و دولتی به شمار میآید و طی نشستهای مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاههای چینی تعریف شده است.
او ادامه داد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با تمرکز بر جذب گردشگران چینی تاکنون موضوعاتی؛ شامل انواع روشهای بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روشهای نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی و بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین مطرح شد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشمانداز توسعه گردشگری بینالمللی کشور کاملا واقف است. در سالهای اخیر، تلاشهای هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت صورت گرفته اما همچنان فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد.
شجاعی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، بهرهگیری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای ارتقای شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانهتر و اثربخشتر در حوزه بازاریابی گردشگری چین محور است. طراحی برنامههای منطبق با ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط لازم برای موفقیت در این بازار است.
او با اشاره به اینکه بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیتترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل شده است، گفت: طبق گزارشهای سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینهکرد در رتبههای اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساختهای دیجیتال و سیاستهای تسهیل سفر از سوی دولت چین زمینهساز رشد چشمگیر این بازار شده است.
او افزود: بازار چین برای کشور ما نه تنها از نظر کمّی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژهای دارد؛ بلکه در بخشهای فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعتگردی میتواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی در نظر گرفته شود.
برچسب ها : توسعه گردشگری خارجی اقتصادسرآمد وزارت میراثفرهنگی
اخبار روز
-
دوره بازاریابی گردشگری اختصاصی ایران برگزار میشود
-
ممنوعیت صید ماهی شیر در خلیج فارس و دریای عمان از 25 مرداد
-
امضا تفاهم نامه همکاری میان شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست
-
ما متعهد و موظف به حفظ میراث طبیعی خزر هستیم
-
صدور دومین سند مالکیت تالاب در فارس به نام سازمان حفاظت محیط زیست
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
-
۲۰درصد کل تولیدات آبزیان زینتی کشور در تهران تولید می شود
-
پرورش جلبک محور جدید اقتصاد آبزی پروری خوزستان
-
رشد 21 درصدی سرمایهگذاری داخلی در مناطق آزاد طی چهار ماه نخست 1404
-
فعالیت حدود ۲۰۰۰ شناور در آبهای گلستان
-
مدیر عامل اسبق شرکت حمل و نقل ریلی رجا ، عضو هیات مدیره این شرکت شد
-
مناطق آزاد باید به موتور توسعه تجارت با همسایگان تبدیل شوند
-
کمک نیروگاه بعثت به تثبیت ولتاژ و تأمین برق در جنوب و شرق تهران
-
اعزام ناوگان اتوبوس برونشهری کشور برای بازگرداندن زائران
-
واکنش سریع فرودگاه امام(ره) به نخستین نقص فنی پرواز اربعین با تخصیص بهموقع هواپیمای جایگزین
-
تولید روزانه ۱۳۰۰ محصول پیشبینی وضع هوا برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی
-
افتتاح همزمان ۱۰ پاسگاه و قرارگاه پلیس راه در ۹ استان کشور
-
پیوند میراث و مردم راهبرد ملی ماست
-
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
-
اعزام و پذیرش بیش از ۱۰۹ هزار زائر اربعین از ابتدای ماه صفر در شهر فرودگاهی امام(ره)