تاریخ انتشار:1400/12/5

لزوم تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی
اقتصاد سرامد - با لایروبی و تعریض کانال سوئز، تقریباً نیمی از این آبراه می تواند ترافیک دوطرفه داشته باشد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پروژه بهبود ناوبری دریایی در برخی از بخش های چالش برانگیز کانال سوئز طبق برنامه پیش می رود؛ طبق اعلام مقامات کانال سوئز، این پروژه تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته است و تا ژوئن ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید؛ پس از تکمیل، تقریباً نیمی از کانال به ترافیک دو طرفه اختصاص خواهد یافت.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
برچسب ها : اقتصاد دریا سوئز تجارت
اخبار روز
-
کسب رتبه اول بهرهوری بخش آب کشور توسط شرکت آب و نیرو
-
افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی صندوق ذخیره فرهنگیان توسط وزیر آموزش و پرورش
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد