تاریخ انتشار:1400/12/5

لزوم تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی
اقتصاد سرامد - با لایروبی و تعریض کانال سوئز، تقریباً نیمی از این آبراه می تواند ترافیک دوطرفه داشته باشد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پروژه بهبود ناوبری دریایی در برخی از بخش های چالش برانگیز کانال سوئز طبق برنامه پیش می رود؛ طبق اعلام مقامات کانال سوئز، این پروژه تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته است و تا ژوئن ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید؛ پس از تکمیل، تقریباً نیمی از کانال به ترافیک دو طرفه اختصاص خواهد یافت.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
برچسب ها : اقتصاد دریا سوئز تجارت
اخبار روز
-
فصل جدید همکاری راهآهنهای ایران و پاکستان
-
سند یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان امضا شد
-
بازدید معاون سازمان محیط زیست از روند احداث زیرساخت اراضی 329 هکتاری بندر امام(ره)
-
اسکله نفتی و مخازن مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر احداث میشود
-
از زنجیره ارزش تا امنیت صید و صادرات آبزیان
-
برگزاری دوره آموزشی تخصصی مقابله با تهدیدات الکترونیک و ریز پرندهها در بندر امیرآباد
-
امداد رسانی پزشکی به خدمه کشتی تجاری در بندر فریدونکنار
-
تأکید رئیس سازمان شیلات ایران بر توسعه، آموزش و بازارمحوری
-
بازنگری و توسعه باشگاه مسافران وفادار، اقدامی در جهت خلق ارزش و رضایت مشتری
-
نشست صمیمی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با جمعی از بازنشستگان
-
همافزایی آموزشی انجمن کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایران
-
متعادلسازی تعرفهها برای جذب بارهای بیشتر به سمت ریل
-
حضور هنرمندان در شهرهای جدید هویت بخش این شهرهاست
-
نودمین نشست هیات مقررات زدایی به ریاست دکتر مدنی زاده برگزار شد
-
امضای تفاهمنامه تأمین مسکن سینماگران بین وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
حمایت راهبر دانش از چهارمین رویداد ملی فناوری و کارآفرینی دریایی
-
ظرفیت بالای گردشگری جزیره قشم نیازمند توجه ویژه است
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک