تاریخ انتشار:1400/12/5
![لزوم تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی](/content/news/02267489-7693-48f4-91c7-31e126a2a0df.jpg?width=400&height=300)
لزوم تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی
اقتصاد سرامد - با لایروبی و تعریض کانال سوئز، تقریباً نیمی از این آبراه می تواند ترافیک دوطرفه داشته باشد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پروژه بهبود ناوبری دریایی در برخی از بخش های چالش برانگیز کانال سوئز طبق برنامه پیش می رود؛ طبق اعلام مقامات کانال سوئز، این پروژه تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته است و تا ژوئن ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید؛ پس از تکمیل، تقریباً نیمی از کانال به ترافیک دو طرفه اختصاص خواهد یافت.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع ۱۱ میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.
وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است.
در منطقه دریاچههای بیتر در مسیر، لایروبها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون ۸,۴ میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از ۵۰ مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، میتواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.
به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
برچسب ها : اقتصاد دریا سوئز تجارت
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار