تاریخ انتشار:1400/12/14
![لزوم فعال سازی مسیر ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب برای تجارت با اوراسیا](/content/news/a1cd91b0-34d6-4669-b03e-a3910675f62a.jpg?width=400&height=300)
لزوم فعال سازی مسیر ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب برای تجارت با اوراسیا
اقتصاد سرامد - رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر وزیر صمت به ارمنستان، گفت: استفاده از فرصت ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا مورد تاکید و توافق دو طرف قرار گرفت.
به گزارش اقتصاد سرآمد، علیرضا پیمانپاک با اشاره به سفر وزیر صمت به ارمنستان و دیدار و گفتوگو با وزیر اقتصاد، معاون نخست وزیر، معاون بانک مرکزی و وزیر زیرساخت و معادن ارمنستان گفت: در این جلسات توافق شد ایران بتواند تا زمان نهایی شدن توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا و در میانمدت از عضویت ارمنستان در اوراسیا استفاده کند و در قالب سرمایهگذاری مشترک، با ری پک کردن کالاها و نصب و استقرار خطوط مونتاژ برای تولید کالای مشترک و صادرات به کل کشورهای اوراسیا اقدام کند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ارمنستان فرصت و مسیر مناسبی برای دستیابی به بازارهای اوراسیا و حضور در بازار روسیه است، گفت: این کشور نیز تقاضا داشت طرف ایرانی بتواند شرایطی را فراهم کند که کشورهای اوراسیا از کریدور ارمنستان، به بندر عباس و خلیج فارس دسترسی پیدا کنند و از آنجا بتواند مسیر ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب را فعال کنند که این موضوع مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.
پیمانپاک افزود: اجازه تردد کامیونهای دو کشور در سرزمینهای یکدیگر و کاهش هزینه ورود کامیونها که در حال حاضر هزینه بالایی است، از دیگر توافقات صورت گرفته است.
وی بیان داشت: بر این اساس مقرر شد دو طرف کارگروهی تشکیل دهند و با همکاری وزارت راه این مسیر تسهیل شود که هم ارمنستانیها به سواحل خلیج فارس متصل شوند و هم کامیونهای ایرانی بتوانند مستقیما وارد خاک ارمنستان شوند و با هزینه پایینتر مسیر خود را به سمت مسکو و گرجستان طی کنند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ارمنستان فرصت و مسیر مناسبی برای دستیابی به بازارهای اوراسیا و حضور در بازار روسیه است، گفت: این کشور نیز تقاضا داشت طرف ایرانی بتواند شرایطی را فراهم کند که کشورهای اوراسیا از کریدور ارمنستان، به بندر عباس و خلیج فارس دسترسی پیدا کنند و از آنجا بتواند مسیر ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب را فعال کنند که این موضوع مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.
پیمانپاک افزود: اجازه تردد کامیونهای دو کشور در سرزمینهای یکدیگر و کاهش هزینه ورود کامیونها که در حال حاضر هزینه بالایی است، از دیگر توافقات صورت گرفته است.
وی بیان داشت: بر این اساس مقرر شد دو طرف کارگروهی تشکیل دهند و با همکاری وزارت راه این مسیر تسهیل شود که هم ارمنستانیها به سواحل خلیج فارس متصل شوند و هم کامیونهای ایرانی بتوانند مستقیما وارد خاک ارمنستان شوند و با هزینه پایینتر مسیر خود را به سمت مسکو و گرجستان طی کنند.
برچسب ها : اقتصاد دریا تجارت اوراسیا
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار