تاریخ انتشار:1400/12/17
اقتصاد کلان ایران به سمت پیاده سازی نظام لجستیک در بنادر حرکت کند
اقتصاد سرامد - کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به پیشرفت و توسعه بنادر کوچک، اظهار داشت: می توانیم از ظرفیت این بنادر در راستای رشد حمل و نقل کالا و مسافر بهره مند شویم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، وی با بیان اینکه اگر در سطح کلان اقتصادی قصد داریم در حوزه صادرات موفق باشیم، باید توجه ویژه ای به حمل و نقل دریایی داشته باشیم، عنوان کرد: توسعه بنادر و بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی مسائل بسیار مهمی هستند که باید از سوی دولت و حاکمیت در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور مدنظر قرار گیرند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از ظرفیت شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی و بندری در بازارها استفاده کند.
علیپور خنکداری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار است و باید بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت موجود کشور بهره مند شویم، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی مقوله ای اجتناب ناپذیر است و دولت باید فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کند و وظیفه نظارتی، سیاستگذاری و راهبری را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی کشور به سمت توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی باشد، اظهار داشت: تحقق این اهداف، کشور را در راستای رشد اقتصادی متمرکز خواهد کرد، بنابراین فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در حوزه دریایی و بندری باید در دستورکار قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید به سمت بنادر با عمق بالا حرکت کند، بیان کرد: اگر قرار است حمل و نقل کانتینری با حجم بالا به بنادر ایران داشته باشیم باید امکان تردد کشتی های غول پیکر را فراهم کنیم و به سمت بنادر با آبخور ۲۵ تا ۳۰ متر گام برداریم تا کشتی های اقیانوس پیما و غول پیکر بتوانند به بنادر کشور تردد کنند.
علیپور خنکداری افزود: علاوه بر این نیازمند نوسازی اسکله ها و تامین مالی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم تا بتوانیم در منطقه به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری فعالیت و جایگاه تاثیرگذار خود را تثبیت کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از ظرفیت شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی و بندری در بازارها استفاده کند.
علیپور خنکداری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار است و باید بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت موجود کشور بهره مند شویم، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی مقوله ای اجتناب ناپذیر است و دولت باید فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کند و وظیفه نظارتی، سیاستگذاری و راهبری را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی کشور به سمت توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی باشد، اظهار داشت: تحقق این اهداف، کشور را در راستای رشد اقتصادی متمرکز خواهد کرد، بنابراین فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در حوزه دریایی و بندری باید در دستورکار قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید به سمت بنادر با عمق بالا حرکت کند، بیان کرد: اگر قرار است حمل و نقل کانتینری با حجم بالا به بنادر ایران داشته باشیم باید امکان تردد کشتی های غول پیکر را فراهم کنیم و به سمت بنادر با آبخور ۲۵ تا ۳۰ متر گام برداریم تا کشتی های اقیانوس پیما و غول پیکر بتوانند به بنادر کشور تردد کنند.
علیپور خنکداری افزود: علاوه بر این نیازمند نوسازی اسکله ها و تامین مالی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم تا بتوانیم در منطقه به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری فعالیت و جایگاه تاثیرگذار خود را تثبیت کنیم.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر حمل و نقل
اخبار روز
-
پیشنهاد اصلاح ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم ارائه شده است
-
توسعه کنترل کیفیت پروژههای عمرانی با ۱۰۴۰ واحد آزمایشگاهی در سراسر کشور
-
آغاز پیگیری مشکلات جزیره کیش پس از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی
-
تسریع در آمادهسازی زیرساختهای منطقه آزاد قصرشیرین
-
تدوین سند بهره وری شاخص های اختصاصی سازمان شیلات ایران
-
تقدیر نماینده رئیس جمهور از عملکرد بندرامام در تأمین کالاهای اساسی و جذب سرمایهگذاری
-
شیلات و نهادهای نظارتی در مسیر پایداری تولید
-
نشست هماندیشی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با معتمدین و فعالان اقتصادی بندرلنگه
-
صالحیامیری وارد ریاض شد
-
شهرسازی مسئولانه، ضرورتی حیاتی برای تابآوری و توسعه پایدار است
-
نهضت مدرسه سازی در وزارت راه و شهرسازی
-
تحول در ایمنی دریانوردی با جعبه سیاه کشتی
-
رویش چراغ خاموش سازهها در ساحل مُکَسَر
-
برنامهریزی دولت چهاردهم برای توسعه روستاهای ساحلی
-
چشمانداز گرانی گاز LNG در فصل سرمای اروپا
-
«سیاستهای کلی دریامحور» در دو راهی اجرا !
-
لنجهای چوبی ایران در خطر انقراض
-
پروژه بزرگ آبرسانی از سد قوچم به شهر دهگلان با دستور رئیس جمهور به بهرهبرداری رسید
-
نمایش توانمندیها و فرصتهای سرمایهگذاری مناطق آزاد در رویداد کیش اینوکس 2025
-
آغاز فصلی نو در توسعه فناوری و اقتصاد دانشبنیان مناطق آزاد کشور
