تاریخ انتشار:1400/12/18
سرمایهگذاری در حملونقل بنادر شمالی، به تقویت جایگاه ایران در تجارت منطقهای کمک کند
اقتصاد سرامد - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، سرمایهگذاری در کشتیهای رو-رو و توسعه خطوط ریلی و کامیونی در مسیرهای منتهی به بنادر شمالی را راهکاری اصولی برای تقویت جایگاه ایران در تجارت منطقهای دانست.
به گزارش اقتصاد سرآمد، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، فراهم شدن زمینه سرمایهگذاری در حوزه کشتیهای رو-رو و تقویت خطوط ریلی و کامیونی برای حضور موثر در بازار منطقه اوراسیا را خواستار شد.
امیر عابدی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در گفتوگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان این مطلب که بازدید از بنادر و بررسی مشکلات تجار در این حوزه یکی از اولویتهای کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران است، گفت: لازم است برای تقویت سطح صادرات و واردات کشور، جزییترین مسائل را با حضور در مبادی ورودی و خروجی کشور شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کرد. در این بین اتاق ایران شناسایی این مسائل و رایزنی با سازمانها و دستگاههای اجرایی را وظیفه خود میداند.
او طی بازدید از بندر امیرآباد با مدیران بندر و گمرک امیرآباد دیدار کرد و با اشاره به فرصتهای پیشرو، تجهیز و تقویت توان بندری و گمرکی کشور برای افزایش سطح تبادلات تجاری را خواستار شد.
به باور این فعال اقتصادی باید از امکانات و نقاط قوت موجود برای بهرهبرداری بهتر از موقعیتها استفاده کرد و در صورت نیاز راهحلهای منطقی برای برونرفت از چالشها ارائه داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، بنادر شمال را با توجه به حوزههای تجاری، مباحث لجستیکی وشرایط بازار با بنادر جنوبی متفاوت ارزیابی کرد و گفت: از این رو باید رویکردها و برنامهریزیهایی که برای این مناطق صورت میگیرد، متفاوت از هم باشد؛ نمیتوان بنادر جنوبی و شمالی کشور را با یک نگاه درنظر گرفت.
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران صادرات یک کشور را بیانگر وضعیت توسعهیافتگی آن دانست و افزود: باید بکوشیم فارغ از سیاستهای تجاری و ارزی، مشکلات زیرساختی صادرات را شناسایی و از این مسیر صادرات را توجیهپذیر کنیم.
عابدی خاطرنشان کرد: ویژگی بندر امیرآباد نسبت به سایر بنادر شمالی، وجود اسکله پهلوگیری کشتی رو-رو است که سرمایهگذاری خوبی در این مورد صورت گرفته است. حال پیشبینی میشود با توجه به وضعیت جغرافیایی ایران در منطقه، ایجاد کریدورهای جدید ترانزیتی، تحولات منطقهای در اوراسیا و انسداد و محدودیتهای خروج کامیون از مسیر جادهای مرز ترکمنستان، گرایش به حمل کالا از مسیر دریایی بیشتر شود. بنابراین باید زمینه سرمایهگذاری در حوزه کشتی رو-رو و توسعه خطوط ریلی و کامیونی در این محدوده مهیا شود تا به تقویت جایگاه ایران در مسیر تجارت منطقهای کمک کند.
امیر عابدی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در گفتوگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان این مطلب که بازدید از بنادر و بررسی مشکلات تجار در این حوزه یکی از اولویتهای کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران است، گفت: لازم است برای تقویت سطح صادرات و واردات کشور، جزییترین مسائل را با حضور در مبادی ورودی و خروجی کشور شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کرد. در این بین اتاق ایران شناسایی این مسائل و رایزنی با سازمانها و دستگاههای اجرایی را وظیفه خود میداند.
او طی بازدید از بندر امیرآباد با مدیران بندر و گمرک امیرآباد دیدار کرد و با اشاره به فرصتهای پیشرو، تجهیز و تقویت توان بندری و گمرکی کشور برای افزایش سطح تبادلات تجاری را خواستار شد.
به باور این فعال اقتصادی باید از امکانات و نقاط قوت موجود برای بهرهبرداری بهتر از موقعیتها استفاده کرد و در صورت نیاز راهحلهای منطقی برای برونرفت از چالشها ارائه داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، بنادر شمال را با توجه به حوزههای تجاری، مباحث لجستیکی وشرایط بازار با بنادر جنوبی متفاوت ارزیابی کرد و گفت: از این رو باید رویکردها و برنامهریزیهایی که برای این مناطق صورت میگیرد، متفاوت از هم باشد؛ نمیتوان بنادر جنوبی و شمالی کشور را با یک نگاه درنظر گرفت.
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران صادرات یک کشور را بیانگر وضعیت توسعهیافتگی آن دانست و افزود: باید بکوشیم فارغ از سیاستهای تجاری و ارزی، مشکلات زیرساختی صادرات را شناسایی و از این مسیر صادرات را توجیهپذیر کنیم.
عابدی خاطرنشان کرد: ویژگی بندر امیرآباد نسبت به سایر بنادر شمالی، وجود اسکله پهلوگیری کشتی رو-رو است که سرمایهگذاری خوبی در این مورد صورت گرفته است. حال پیشبینی میشود با توجه به وضعیت جغرافیایی ایران در منطقه، ایجاد کریدورهای جدید ترانزیتی، تحولات منطقهای در اوراسیا و انسداد و محدودیتهای خروج کامیون از مسیر جادهای مرز ترکمنستان، گرایش به حمل کالا از مسیر دریایی بیشتر شود. بنابراین باید زمینه سرمایهگذاری در حوزه کشتی رو-رو و توسعه خطوط ریلی و کامیونی در این محدوده مهیا شود تا به تقویت جایگاه ایران در مسیر تجارت منطقهای کمک کند.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر صادرات
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند