تاریخ انتشار:1400/12/21
دولت سیزدهم به دنبال استقرار صنایع در بنادر

دولت سیزدهم به دنبال استقرار صنایع در بنادر

اقتصاد سرامد - رییس جمهور کشورمان در هفدهمین سفر استانی خود با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از اسکله رو – رو ریلی و بخش‌های مختلف این بندر بازدید کردند.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، منطقه ویژه اقتصادى بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.

بندر امیرآباد نام بندرگاهی در شمال شهرستان بهشهر در استان مازندران ایران است. این منطقه در سه فاز با 34 پست اسکله طراحی شده‌است که اکنون فاز اول آن تکمیل شده‌است. وسعت این منطقه ویژه یک هزار هکتار است و به شبکه ریلی ایران نیز پیوند دارد.

این منطقه ویژه اقتصادى با دارا بودن اراضى وسیع پشتیبانى به مساحت 1060 هکتار ( قابل افزایش تا 2120 هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندى از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمى را در ابعاد ملى و منطقه اى به عهده گرفته است. پس از بنادر شهید رجایی، امام خمینی و قشم چهارمین بندر بزرگ ایران و بزرگترین بندر این کشور در کرانه دریای مازندران می‌باشد.

آنچه دیگران میخوانند:سخنگوی دولت: توجه به محیط‌زیست یکی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفرهای استانی است

رییس جمهور کشورمان در هفدهمین سفر استانی خود با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از اسکله رو – رو ریلی و بخش‌های مختلف این بندر بازدید کردند.

این بندر می تواند خدمات غله، کالای عمومی، نفتی، رورو، کانتینری، نگهداری و پردازش کالا برای صاحبان کالا و بخش های دولتی به ارائه خدمت بپردازد.

رئیس جمهور پس از بازدید از بندر اقتصادی امیرآباد، اظهار کرد: هرگونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر امیرآباد و استقرار صنایع در این منطقه باید برطرف شود.

وی گفت: باید زمینه استقرار صنایع در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود.

رئیس‌جمهور در بازدید از بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور با بیان اینکه هر گونه موانع برای توسعه بندر و استقرار صنایع می بایست بر طرف شود بر زمینه‌های استقرار صنایع دیگر نیز ، در بندرامیرآباد تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، این بندر با توجه به نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، ترکمن باشی در ترکمنستان و بندر آکتائو قزاقستان و دسترسی به بازار مصرف 300 میلیون نفری کشورهای CIS نقش بسیار کلیدی در کریدور شمال – جنوب از جمله ترانزیت کالا از کشورهای CIS به کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس داشته و از طریق دریای عمان به شبه قاره هند و آبهای آزاد ارتباط دارد. 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران بر بهره گیری از ظرفیت‌های بندر امیرآباد جهت افزایش صادرات کالا‌های ایرانی به قزاقستان تأکید کرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد هم به رشد بی سابقه 65 درصدی صادرات کالا امسال در بندرامیراباد اشاره کرد که می‌تواند پایه گذار مسائل مهمی همچون توسعه زیرساخت‌های بندری متناسب با این رشد و ایجاد انبار‌های جدید و تغییر کاربری انبار‌های موجود جهت صادرات باشد.

به گفته سعیدی پور زیرساخت‌های موجود بندر امیرآباد در استفاده از کشتی رو – رو کامیونی به عنوان یکی از شقوق حمل و نقل دریایی مناسب است و این بندر در افزایش سهم حمل و نقل کانتینری با رویکرد جلوگیری از فرسایش تجهیزات و اجتناب از آسیب کالا در فرآیند عملیات تخلیه و بارگیری برنامه ریزی‌های کرده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا رئیسی سفر استانی

اخبار روز
ضمیمه