رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران
هیچ یک از توافقات تهران-دوحه برای جام جهانی به نتیجه نرسید
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: سفیر ایران در قطر از توافقهای بین این دو کشور خبر داد و حتی وزیر راه و شهرسازی ایران به قطر سفر کرد اما در عمل این تفاهمها به نتیجه نرسید و عملیاتی نشد این در حالیست که ما میتوانستیم از فرصت نزدیکی ایران به قطر استفاده کنیم و این کشور میتوانست از زیرساختهای خوب ایران در بخش بنادر و فرودگاهها استفاده کند.به گزارش اقتصادسرآمد،علی حسینی وی با اشاره به توافقها و انعقاد تفاهمنامهها بین ایران و قطر، گفت: سفیر ایران در قطر از توافقهای بین این دو کشور خبر داد و حتی وزیر راه و شهرسازی ایران به قطر سفر کرد اما در عمل این تفاهمها به نتیجه نرسید و عملیاتی نشد این در حالیست که ما میتوانستیم از فرصت نزدیکی ایران به قطر استفاده کنیم و این کشور میتوانست از زیرساختهای خوب ایران در بخش بنادر و فرودگاهها استفاده کند.رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی با اشاره مستقر شدن یک کشتی کروز در سواحل دوحه، گفت: ورود کشتی کروز به هر بندری نیاز به زیرساخت اساسی دارد و در هر بندری این کشتی نمیتواند پهلو بگیرد، من نمیدانم که آیا در ایران بندری وجود دارد که بتواند به 4 هزار مسافر در یک زمان مشخص خدمات ارائه بدهد؛ این کار نیازمند فراهم کردن یک فرآیند پیچیده لجستیکی است که متاسفانه ما در این زمینه تجربه پهلوگیری این کشتیها را نداریم.به گفته وی؛ ایران میتواند برای بعد از جام جهانی برنامهریزی کند و یکی از مقصدها این کشتیها بنادر جزیره کیش و قشم شود.این فعال اقتصادی تاکید کرد: به نظر میرسد جهشی در زمینه صادرات مواد غذایی در این دوره به قطر نداشتیم در حالیکه میتوانستیم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم؛ ایران با حمل دریایی میتوانست بخشی از محصولات غذایی بازار دوحه را تامین کند اما ضعف در زمینه حمل و نقل دریایی مانع ما در رسیدن به این مهم شد.حسینی با اشاره به سهم دریایی ایران در خلیج فارس، گفت: اگر بتوانیم این سهم را پس بگیریم در رونق اقتصادی بنادر جنوب، به خصوص بنادر کوچک کمک میکند. ایران با کشورهای حاشیه فارس رابطه سنتی و دیرینه دارد و به نظر میرسد که این ارتباط به دلیل مشکلات سیاسی کم شده باشد و اگر به این موضوع برگردیم سهمی که از بازار این منطقه از دست دادیم به ما باز میگردد.وی با بیان اینکه کشتیرانی والفجر 8 در ابعاد بزرگی به ما کمک میکرد، گفت: این کشتیرانی خطوط ثابتی داشت و ما تقاضا داریم که این خطوط بازگردد تا ما سهم خود را از بازار منطقه بهدست بیاوریم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
قطر به توافقنامه های فی مابین در حوزه دریایی پایبند باشد
-
معادله پیچیده گردشگری دریایی در ایران
-
موافقت دولت با اصلاح مصوبه تشکیل شورای توسعه سواحل مُکران
-
هیچ یک از توافقات تهران-دوحه برای جام جهانی به نتیجه نرسید
-
افزایش حضور شرکتهای بینالمللی با اولویت صادرات در دستور کار بنادر غرب هرمزگان
-
بندر امام خمینی (ره) یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی
-
طرح شهرهای مولد کشاورزی کلید خورد
-
نقش آفرینی فعالانه سیریک در هندسه دیپلماسی شهری
-
سورتینگ ۴۰۰۰ تنی مرکبات از مزیت های بندر امیرآباد برای تجارت است
اخبار روز
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد
-
الگوی جدید مدیریت مناطق آزاد؛ تلفیق تمرکززدایی، تخصصیسازی و تغییر پارادایم حکمرانی اقتصادی
-
حرکت بهسوی اقتصاد دیجیتال و توسعه اکوسیستم نوآوری در شهر فرودگاهی امام(ره)
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی میتواند الگوی نوین حکمرانی اقتصادی کشور باشد
-
توسعه ترانزیت ریلی با مشارکت مناطق آزاد و بخش خصوصی
-
فعالسازی کریدور ریلی اینچهبرون ضرورتی برای تقویت امنیت غذایی
-
شکاف میان تداوم مدیریت کارگروه فرهنگ دریاپایه
-
«فیلکه» جزیره ای در خلیج فارس که زیر آب میرود
-
امضای تاریخی معادلات جاری در تنگه هرمز
-
ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نیروی انسانی متخصص بنادر
-
دفتر صنعت و امنیت (BIS) ابزار خاموش مهار فناورانه تحریم آمریکایی
-
بررسی راهکارهای ارتقای ترانزیت و حملونقل بینالمللی از طریق تسهیل تجارت و ساماندهی پایانههای مرزی
-
تحقق مطالبات «رهبر شهید» در اتصال ریلی چابهار-زاهدان
-
سقوط چشمگیر نرخ کرایه کشتیهای فوقسنگین فلهبر
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان



