شیرینسازی گازهای ارسالی در پتروشيـمي نـوري برای نخستین بار
مدیر سلامت بهداشت و ایمنی محیط پتروشیمی نوری از اجـراي دو پروژه جدید زیست محیطی این مجتمع خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود ساده در خصوص پروژه جدید این پتروشیمی گفت: شیرینسازی گازهای ارسالی و حذف فلرینگ با استفاده از تکنولوژی آمین با عنوان ۲۸۰، جدیدترین پروژه پتروشمی نوری است که برای نخستین بار در این مجتمع انجام میشود.وی افزود: این پروژه در مقیاس بسیار بزرگی با هزینه نزدیک به يكهزار میلیارد تومان کلید خورده و فلرینگ در مرحله شروع به construction است. به گفته وي، با اجرای این پروژه حدود ۶۵۰۰۰ تن LPG, کود سولفات آمونیوم ۶۰۰۰۰ تن و ۱۸۳۰۰ تن گاز طبیعی شیرین تولید می شود.مدیر سلامت بهداشت و ایمنی محیط پتروشیمی نوری افزود: با توجه به اینکه فلر پتروشیمی نوری حاوی میزان کمی ترکیبات سولفور وگازهای ترش است، برای حذف آن با اجرایی شدن گازهای ارسالی به فلر، شیرینسازی و سولفور گرفته و با قرار گرفتن گازهای شیرین شده در چرخه بازیافت، به عنوان سوخت کورهها استفاده میشود، بدین ترتیب فلر به صفر میرسد.سـاده ادامه داد: با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، میزان انتشار گازهای گلخانهای این پتروشیمی، کاهش پیدا خواهد کرد.وي تصریح کرد: سولفور جدا شده از گازهای ترش به محصول سبزی به نام "کود سولفات آمونیوم" تبدیل میشود که ارزش افزوده بالایی دارد؛این محصول میتواند آورده اقتصادی زیاد و منافع محیط زیستی قابل توجهی داشته باشد. وي ابراز اميواري كرد اين طرح تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.مدیر سلامت، بهداشت و ایمنی محیط پتروشیمی نوری همچنين از احداث اولین ساختمان هوشمند در منطقه برای کاهش میزان مصرف انرژی خبر داد و گفت: استفاده از Solar System، پنجرههای هوشمند، Air Condition و سیستم تبرید هوشمند در این ساختمان باعث میشود در یک برنامهریزی مشخص، کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد و مصرف انرژی سیستمهای گرمایش،سرمایش و روشنایی بصورت اتوماتیک کنترل و بهینه شود.به گفته وي همچنین برای تأمین انرژی مصرفی ساختمان، انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است. این پروژه نیز تا ۲ سال آینده نهایی خواهد شد.سـاده در پایان با اشاره به کورههای این مجتمع خاطر نشان کرد: طرح تعویض برنرهای کورهها با نسل چهارم برنرهای لوناکس در پتروشیمی نوری اجرایی شده است که باعث افزایش راندمان کوره مي شـود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
صنایع در صورت تأمین گاز، آماده سرمایهگذاری در نیروگاههای برق هستند
-
ناامنی سوریه و عراق برای جلوگیری از صادرات گاز ایران
-
بازار ۱۰ میلیارد یورویی برای صادرات تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
-
متوسط راندمان نیروگاههای کشور ۳۹.۲ درصد است
-
هند بهدنبال بهرهمندی از فرصت بحران جهانی انرژی است
-
افزایش سهمیه سوخت پایه ناوگان دیزلی
-
شیرینسازی گازهای ارسالی در پتروشيـمي نـوري برای نخستین بار
-
افزایش 100 میلیون مترمکعبی ذخایر آبی در 7 روز
-
پیشبینی تداوم روند کاهش تبخیر آب در حوضههای آبریز کشور
-
سهم نیروگاهها از آلودگی هوای پایتخت چقدر است؟
اخبار روز
-
صدور اسناد مالکیت، امنیت سرمایهگذاری و توسعه مناطق آزاد را تضمین میکند
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ظرفیت تبدیل شدن به قطب لجستیک و تجارت کشور را دارد
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آغازگر فصل جدید حکمرانی اقتصادی و تجارت بینالمللی است
-
امور ایران تحت هدایت و رهبری آیتالله سید مجتبی خامنهای در حال پیشرفت است
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای افزایش مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار
-
توسعه همکاریهای ترانزیتی و لجستیکی تهران و آستانه
-
طرح جامع بندر ترکمن با رعایت ملاحظات محیط زیستی مصوب شد
-
تقدیر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دریانوردان کشتی توسکا
-
تسهیل تجارت بینالمللی در گرو حرکت جدی ستاد ملی گذر
-
راهکارهای حل معضلات سوخت رسانی دریایی ایران
-
آمریکا همچنان نگران از نفوذ چین در تنگه پاناما
-
حلقه های مفقوده در ساختار تولید کشور
-
جنگ رمضان در آینه افکار عمومی
-
تداوم اقدامات حفاظتی لاک پشت های دریایی در سواحل خلیج فارس و مکران
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد



