جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب در فولاد بافق

افتتاح کارخانه آهن اسفنجی و خط کلاف مجتمع فولاد بافق با حضور رئیس جمهور

در جریان سفر دکتر سید ابراهیم رییسی به استان یزد و طی مراسمی با حضور رئیس جمهور ،وزیرصمت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافق که سهم بسزایی در ایجاد ارزش افزوده مواد خام معدنی و آبادانی منطقه دارد افتتاح و به بهره برداری رسید.به گزارش اقتصادسرآمد، این کارخانه با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و با تکنولوژی میدرکس، یکی از سازگارترین روش های تولید آهن اسفنجی با محیط زیست از نظر آلایندگی و مصرف آب می باشد.از ویژگی‌های بسیار مهم این واحد تولیدی صنعتی افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است.برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو، معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید هر سال ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.برای احداث این کارخانه نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که موجب  اشتغالزایی ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم شده است.افتتاح خط تولید انواع کلاف های صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق از دیگر برنامه های دکتر ابراهیم رئیسی بود که در سفر به استان یزد صورت گرفت. این پروژه نیز با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را بصورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را بصورت غیرمستقیم فراهم آورده است.
کاهش مصرف انرژی و آب و هزینه حمل در زنجیره 
تولید فولاد بافق
در همین رابطه سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق گفت: امروز کارخانه احیای مستقیم به بهره‌برداری رسید. در کنار این کارخانه طرح احداث کارخانه فولاد نیز در حال اجراست تا در این مجتمع شاهد یک زنجیره کامل تولید باشیم.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق گفت: این مجتمع دارای زنجیره کامل تولید است که به کاهش مصرف انرژی، آب و هزینه حمل کمک بسیار می‌کند. وزیر صمت نزدیکی به معدن سنگ‌آهن را یکی از ویژگی‌های این مجتمع شمرد و افزود: در کنار این ویژگی، تکمیل زنجیره تولید موجب می‌شود تا محصول چند بار سرد و گرم نشود که همین موضوع مصرف آب و انرژی را به شدت کاهش می‌دهد. هزینه‌های حمل‌ونقل نیز با تکمیل زنجیره تولید کاهش می‌یابد.
  افتتاح کارخانه آهن اسفنجی و خط کلاف مجتمع فولاد بافق با حضور رئیس جمهور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه