برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر گناوه برای پذیرایی  از گردشگران نوروزی


مسئولان ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه در آستانه نوروز ۱۴۰۲ عزم خودرا جزم کردند تا به گردشگران و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور وارد این شهرستان می‌شوند، خدمات ارایه دهند.
به گزارش اقتصادسرآمد، بندرگناوه با دارا بودن هوای مطبوع بهاری حتی در فصل زمستان که بیشتر نقاط کشور سرمای سخت زمستان را تجربه می‌کنند، محیطی مناسب برای حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است و این عامل در کنار ساحل و بازار تجاری عرضه کالای خارجی از علل مهم جذب گردشگران و مسافران در این بندر است.
بنابر گزارش ایرنا ،وجود سواحل زیبای ماسه‌ای این بندر که در میان سایر نقاط و بندرها بی‌نظیر است سبب شده تا بسیاری از گردشگردان را برای گذراندن لحظاتی فرح بخش به سوی خود جذب کند.
در سال‌های اخیر بندر گناوه یکی از مهمترین بنادر جنوب کشور و مهمترین بندر در استان بوشهر در جذب گردشگر و مسافر به خصوص در ایام نوروز معرفی شده که پذیرای میلیون‌ها هم‌وطن و چندین برابر جمعیت خود این بندر است که از نقاط مختلف کشور اسلامی و پهناورمان به این نقطه از کشور سفر می‌کنند تا ایام تعطیلات نوروز خود را با جاذبه‌های گوناگون و چشم‌گیر این بندر سپری کنند.
در چند هفته اخیر که با تعطیلات چندروزه در کشور مواجه بودیم، شهرستان گناوه با حضور انبوه گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور مواجه شد که نوید نوروز شلوغی را برای این شهرستان خواهد داشت.
حضور خیل گردشگران و مسافران در تعطیلات هفته‌های اخیر در این شهرستان، فضای این بندر تجاری را دگرگون و رونق خاصی به کسب و کار مردم و بازاریان بخشیده است.
فراهم‌کردن امکانات برای رفاه و آسایش مسافران و جمعیت چندین برابرای این شهرستان تلاش بسیار زیاد و مضاعف دست‌اندرکاران تسهیلات این ایام را می‌طلبد که در این راستا برنامه‌ریزی های لازم به عمل آمده است.
برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر گناوه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی
در حالی که به پایان سال و ورود به سال ۱۴۰۲ نمانده است، مسئولان ستاد خدمات سفر از ۳ ماه پیش دست بکار شدند تا میزبان شایسته ای برای هموطنان در نوروز ۱۴۰۲ باشند.
در ۳ ماه اخیر با حضور گسترده گردشگران از نقاط مختلف کشور به گناوه، مسئولان ستاد خدمات سفر نوروزی این شهرستان را واداشت تا برنامه ریزی لازم برای خدمات رسانی هرچه بهتر به هموطنان را در نوروز ۱۴۰۲ در دستور کار خود قرار دهند.
فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: این شهرستان به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام طول سال و تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.
محمدتقی صفری افزود: اگر چه خدمت‌رسانی به جمعیت میلیونی که چندین برابر جمعیت شهرستان هستند کاری سخت و دشوار است اما همه مسئولان شهرستان و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی تمام تلاش خود برای جلب رضایت هموطنان به کار می گیرند.
وی بیان کرد: بمنظور خدمات رسانی شایسته به هموطنان، ستاد خدمات سفر این شهرستان تاکنون چندین جلسه برگزار و شرح وظایف کمیته‌ها ابلاغ شده است.
برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر گناوه برای پذیرایی
 از گردشگران نوروزی
به گفته فرماندار گناوه ، این شهرستان باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته در تعطیلات نوروز آینده بیشترین حجم گردشگر را به خود اختصاص خواهد داد و نیاز است برای خدمت رسانی مناسب به آنها، ستاد تسهیلات سفر استانی از ستاد این شهرستان حمایت و پشتیبانی کند.
وی ادامه داد: باتوجه به تقارن یافتن نوروز با ماه مبارک رمضان، دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های فرهنگی ، قداست این ماه را در نظر داشته باشند و برنامه ها بر محوریت فرهنگی و مذهبی و اعتقادی برگزار شود.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه افزود: برپایی چادر برای اقامه نماز و ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف ساحل و در مسیر بین راهی برای مسافران و گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: غذاخوری و رستوران ها در ایام ماه مبارک رمضان مدیریت شوند و تا قبل اذان مغرب از بازکردن مغازه های خود به صورت علنی خودداری کنند.
فرماندار گناوه افزود: مشارکت و همکاری آحاد جامعه از جمله میهمانان نوروزی در رعایت مسایل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب در بازار و ساحل ضروری است و باید بجد اهمیت داده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهرستان در تعطیلات نوروز مسافرت خواهند کرد و به مسئولان ادارات در این مدت ابلاغ می‌شود در منطقه تا پایان تعطیلات حضور داشته باشند و خارج نشوند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: به منظور خدمات دهی مناسب به گردشگران، علاوه بر تشکیل ۱۴ کمیته در ستاد، باتوجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، طبق دستورالعمل ابلاغی از مرکز کشور کمیته اقامه نماز به مجموع کمیته های ستاد افزوده شده است.
حمزه بهاگیر اظهارداشت: سیاست های ابلاغی پیش بینی شده وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز بر محوریت ماه رمضان برگزار خواهد شد.
شهرداری های گناوه و ریگ که بیشترین بار خدمات دهی را در تعطیلات نوروز برعهده دارند، تلاش و همت خود را بکار بستند تا به نحو شایسته بتوانند میزبانی خوبی از هموطنان داشته باشند.
شهردار گناوه اظهار می دارد: شهرداری به منظور خدمات دهی به هموطنان، تاکنون با برگزاری چندین جلسه ، مصوبات خوبی گذرانده است.
جواد رستمی، رنگ آمیزی دیوارها، کاشت نهال در بلوارها و خیابان های شهر، فراهم کردن پارکینگ خودروها، سرویس های بهداشتی ، حمام و روشنایی و نورپردازی خیابان های ساحلی از عمده برنامه های پیش بینی شده برای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
وی بیان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی در کنار مجموعه سپاه در ساحل نیز در ایام نوروز درنظر گرفته شده است.
شهردار گناوه گفت: هم اینک ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر فعال شده است و درصددیم که ۵۵ سرویس دیگر به صورت سیار در نقاط مهم شهر از جمله ساحل فعال شود.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه امکان خدمات دهی کامل و شایسته به هموطنانی که وارد این شهر می شود سخت و دشوار است از تمامی ادارات انتظار همکاری داریم.شهردار بندرریگ هم از آمادگی این بندر برای پذیرایی از هموطنان در ایام نوروز خبر داد و گفت: برای خدمات دهی مناسب به گردشگران و مسافران جلسات متعددی و باحضور بخشدار برگزار و سازوکارهای لازم برای استقبال از هموطنان درنظر گرفته شد.محمد حجی افزودد: بمنظور رفاه گردشگران چندین چشمه حمام گرم فعال و ۲۲ سرویس بهداشتی آماده بکار هستند.
برنامه‌ریزی ستاد خدمات سفر گناوه برای پذیرایی  از گردشگران نوروزی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه