در اقدامی تحریک‌آمیز، آمریکا زیر دریایی هسته‌ای به کره جنوبی می‌فرستد

ایالات متحده در اقدامی تحریک‌آمیز، برای اولین بار در چهار دهه یک زیریایی هسته‌ای به کره جنوبی می‌فرستد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ایالات متحده برای اولین بار در چهار دهه به عنوان بخشی از ترتیبات بازدارندگی جدید بین واشنگتن و سئول، یک زیریایی هسته‌ای به کره جنوبی می‌فرستد.
کاخ سفید این ترتیبات را که قرار است اواخر امروز (چهارشنبه، ۲۶ آوریل) توسط جو بایدن رسمی شود، مهم‌ترین در نوع خود از زمان جنگ سرد خوانده است. به گفته یک مقام ارشد کاخ سفید این ترتیبات تحت عنوان «اعلامیه واشنگتن» برای تقویت تعهدات بازدارندگی آمریکا به کره جنوبی در مواجهه با تهدیدات همسایه شمالی طراحی شده است. 
به گزارش نشریه آمریکایی نیویورک پست، این مقام اظهار داشت: قصد داریم اقداماتی را انجام دهیم تا بازدارندگی خود را از طریق استقرار منظم دارایی‌های استراتژیک از جمله حضور یک زیردریایی بالستیک هسته‌ای در کره جنوبی که از اوایل دهه ۱۹۸۰ رخ نداده، بیش از پیش عیان کنیم. 
طبق این گزارش، این تفاهم نقطه اوج دیدار رسمی «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی از کاخ سفید خواهد بود. به گفته این مقام ارشد دولت بایدن، در این اعلامیه همچنین ایجاد یک گروه مشورتی هسته‌ای جدید آمریکا-کره جنوبی اعلام شده که هدف از آن بهبود اشتراک اطلاعات مرتبط با هسته‌ای است. 
قرار است جو بایدن از اعلامیه واشنگتن در جریان حضور رسمی همتای کره جنوبی در کاخ سفید رونمایی کند. به نوشته نیویورک پست، مفاد جدید در این اعلامیه برای تقویت اعتماد عمومی در کره جنوبی و اعتماد دولت این کشور به تعهد ایالات متحده و نشان دادن جبهه متحد در مقابل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طراحی شده است.
پیش‌تر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد جو بایدن با استفاده از فرصت سفر رسمی یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی به آمریکا از تشدید تدابیر چتر محافظت هسته‌ای واشنگتن برای سئول در مقابل کره شمالی رونمایی می‌کند.
آمریکا و کره جنوبی در ماه مارس بزرگترین رزمایش میدانی سال های اخیر خود را برگزار کردند. رزمایش‌های مشترکی که با اظهار خشم و محکومیت از سوی کره شمالی مواجه می‌شوند.
رهبر کره شمالی اخیرا در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر، از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواست بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای تهاجمی‌تر پیگیری کنند.
در اقدامی تحریک‌آمیز، آمریکا زیر دریایی هسته‌ای  به کره جنوبی می‌فرستد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه