مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

جزیره نخیلو   زیستگاه پرندگان مهاجر در ساحل خلیج‌ فارس

 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مهاجرت پرندگان دریایی به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: اکنون جزیره نخیلو در ساحل استان بوشهر از مهمترین زیستگاه، زادآوری و تابستان‌گذرانی پرستوهای دریایی در خلیج فارس است.
به گزارش اقتصادسرآمد، وجود سواحل و جزایر در استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای زیست و زادآوری پرندگان دریایی و ساحلی فراهم کرده است.استان بوشهر به سبب دارا بودن زیستگاه‌های متفاوت تنوع کم نظیر از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.
جزیره نخیلو در حاشیه خلیج فارس و ساحل بردخون استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان و لاک‌پشت است و هر سال هزاران قطعه پرنده دریایی در این جزیره متروکه زیست و زادآوری می‌کنند.
عبدالرحمن مرادزاده در گفت‌وگو با  تسنیم در بوشهر با بیان اینکه منطقه حفاظت شده و پارک ملی دریایی دیر - نخیلو  یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان دریایی است، اظهار داشت: این منطقه که بهشت پرندگان محسوب می‌شود ظرفیت مهمی برای زادآوری پرندگان فراهم کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  پارک ملی دیر-نخیلو  را از مهمترین کانون‌های زادآوری و تابستان‌گذرانی  پرستو دریایی در خلیج‌فارس دانست و تصریح کرد: هر ساله به‌صورت میانگین بیش از 100 هزار قطعه پرنده در مناطق ساحلی استان بوشهر به ویژه در جزایر از جمله منطقه حفاظت شده دیر - نخیلو زیست و و زادآوری می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیشترین پرندگان این منطقه را متعلق به گونه‌های پرستوهای دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پشت تیره و سلیم خرچنگ خوار دانست و بیان کرد: این پرندگان از اواخر فروردین مهاجرت خود را به پارک ملی دریایی دیر - نخیلو آغاز کردند و پس از پایان زادآوری و با پروازی شدن جوجه‌ها از اواخر تابستان از این منطقه خارج می‌شوند.مرادزاده از شمارش پرندگان در پارک ملی دریایی دیر - نخیلو خبر داد و افزود: این عملیات با حلقه‌گذاری پرندگان تا تیر ماه ادامه دارد و با این روش ضمن بررسی ویژگی‌های زیستی و اکولوژی آنها مسیر مهاجرت پرندگان شناسایی می‌شود.
جزیره نخیلو   زیستگاه پرندگان مهاجر در ساحل خلیج‌ فارس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه