چشم انداز روشن تعامل اقتصادی خوزستان و بنگلادش


 رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران  در اتاق بازرگانی اهواز با مسئولان و فعالان اقتصادی خوزستان پیرامون تعامل هر چه بیشتر این کشور و استان خوزستان دیدار کرد و بر توسعه همکاری‌ها و چشم‌انداز روشن این تعاملات تاکید شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، خوزستان با دارا بودن مرزهای آبی و زمینی و بنادر استراتژیکی همچون بندر امام (ره)، بندر آبادان، بندر ماهشهر، بندر خرمشهر و بندر شادگان ظرفیت بسیار مطلوبی در صادرات و واردات کشور ایفا می‌کند. این استان در تولیدات نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و تولید ناخالص کشور از جایگاه قابل توجهی برخوردار است. از سوی دیگر با توجه به این که استان خوزستان قطب نخست تولیدات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود لذا ظرفیت‌های زیاد و متنوعی برای صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها دارد.
کشور بنگلادش نیز یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده به ویژه در زمینه پوشاک و از جمله صادر کنندگان پنبه جهان است که در این زمینه آماده همکاری با سرمایه گذاران ایرانی است. بر اساس آخرین آمارها، کشور بنگلادش جزو کشورهای با افزایش رشد اقتصادی اعلام شده است و با توجه به همجواری با کشور هند می‌تواند بستر خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران باشد.
از سوی دیگر ایران و بنگلادش عضو سازمان دی هشت هستند این سازمان متشکل از هشت کشور اسلامی شامل ایران، ترکیه، نیجریه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی و مصر است که در سال ۱۹۹۷ میلادی با هدف تقویت همکاری های اقتصادی میان کشورهای عضو تاسیس شد.
 چشم انداز روشن تعامل اقتصادی خوزستان و بنگلادش
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه