مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر درچابهار


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر درچابهار پس از گذشت حدود ۱۵ سال با همت و تلاش دولت سیزدهم آغاز شد که نوید دهنده حل مشکلات صیادان برای پهلوگیری آسان و رونق صید وصیادی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، قاسم عسکری نسب به ایرنا اظهار داشت: این اقدام بزرگ و ماندگار به منظور ارائه خدمات مطلوب به جامعه صیادی، خوشبختانه عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر چابهار با حجم ۱۳۰ هزار متر مکعب، عمق چهار متر و مساحت کل ۱۰۱ هزار و ۷۷۰ مترمربع انجام می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح حجم قابل توجهی از گل و لای این اسلکه صیادی برداشته و تردد شناورها با سهولت و امنیت بهتری انجام خواهد شد.وی ادامه داد: این عملیات لایروبی با استفاده از سیستم بارج و بیل مکانیکی بازو بلند اجرا می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بعد از گذشت سال ها انتظار ثبت موقت ۷۱ شناور لنج را انجام و صادر کرده و در حال صدور مجوزهای برای توسعه صید و صیادی است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: بندر صیادی شهدای هفت تیر شهرچابهار در سال ۱۳۶۰ به بهره برداری رسیده که دارای بیش از ۷۰۰ فروند شناور قایق و حدود ۸۰ فروند شناور لنج است.عطاءالله رئیسی افزود: چهار هزار نفر صیاد نیز مستقیم و غیر مستقیم در این اسکله مشغول به فعالیت هستند.
آغاز عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر درچابهار
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه