بازدید استاندار گیلان از روند اجرای احداث پل سیبلی لوندیل آستارا 

با آماده سازی پل مرزی آستارا ظرفیت ها به دو برابر افزایش می یابد

یک پایانه جدید در آستارا ساخته می شود
​​​​​​​گروه استان ها - امید عباسی - استاندار گیلان برای رسیدگی به مسائل پیش روی صادرات و واردات استان در مرز آستار به این منطقه سفر کرد. در سفر یکروزه عباسی به شهرستان آستارا  ضمن بازدید از پایانه مرزی آستارا از پل مرزی بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان بازدید و در جلسه شواری اداری شهرستان مرزی و بندری آستارا شرکت کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه شواری اداری شهرستان مرزی و بندری آستارا با تاکید بر لزوم فراهم سازی بسترهای تجاری و اقتصادی در استان گفت: صادرات گیلان رونق می گیرد.
وی اظهار کرد: خط ریلی رشت -کاسپین که در دولت قبل مورد غفلت واقع شده بود با همت دولت سیزدهم در آستانه بهره برداری قرار دارد.
عباسی با بیان اینکه قطار توسعه در گیلان به سرعت در حال حرکت است، با اشاره به جزئیات پروژه ریلی رشت _ کاسپین افزود: بهره برداری از این پروژه باعث تحول در اقتصاد کشور و گیلان می‌شود که با بکارگیری آن می‌توانیم به دریاهای آزاد دسترسی داشته باشیم.
استاندار گیلان از بهره برداری آزاد راه رشت - قزوین تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: با بهره برداری این پروژه ملی بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی جنوب گیلان حل می‌شود.
عباسی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری صادرات محور در گیلان بیان کرد: فعالان اقتصادی ما در کشورهای آسیای میانه خوش می‌درخشند و صادرات کیوی، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی گیلان روند امیدوار کننده‌ای دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت صادرات گیلان بهبود پیدا می‌کند، افزود: سفر اخیر هیأت اقتصادی گیلان به روسیه بسترها را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با روسیه فراهم کرد.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ساماندهی توزیع آرد و نان در بندر آستارا بیان کرد: در شهرستان آستارا کسری آرد و نان وجود ندارد اما به دلیل وجود جمعیت شناور و همچنین قاچاق آرد در مقطعی با مشکل کمبود نان مواجه شدیم که هم اینک وضعیت آرد و نان در این شهرستان ساماندهی شده و نباید دیگر شاهد مشکل در این بخش باشیم.
عباسی با بیان اینکه بندر آستارا از لحاظ غنای فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری قابلیت‌ها و مزیت‌های زیادی دارد، گفت: بندر مرزی آستارا در اقتصاد دریا نیز سهم دارد که با پیگیری‌های لازم لایروبی بندر آستارا در حال انجام است.
وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات مناطق روستایی در حوزه‌های مختلف افزود: رسیدگی به مشکلات در حوزه آب شرب روستاها، اجرای طرح هادی، حمایت از بخش کشاورزی، تولید و تجارت بسیار اهمیت و ضرورت دارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه مشکل بارانداز آستارا حل می‌شود، گفت: این مسائل و سایر مسائل مرتبط به آن و پروژه پل روگذر هم با سرعت در حال پیگیری و انجام است.
عباسی ادامه داد: پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و آستارا با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجرا است تا راه دسترسی مردم هموار شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص پروژه راه آهن رشت - بندر آستارا برای مشاوره مجدد با پیمانکاران روسی به توافق خواهیم رسید، اضافه کرد: تلاش‌ها بر این است تا این پروژه با کمترین هزینه و همچنین با کمترین خسارت به سرانجام برسد.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای تکمیل زیرساختهای شهرستان مرزی آستارا تلاش می کنیم، گفت: این شهرستان با مزیت‌های فراوان تجاری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و ظرفیت‌های بندری و جاده ای دروازه ای برای تجارت با منطقه قفقاز، اوراسیا و روسیه است.

یک پایانه جدید در شهر مرزی و بندری آستارا ساخته می شود
اسدالله عباسی پس از بازدید پل مرزی بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان به ایرنا گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از حادثه سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساخت پل مرزی آستارا که با شروع به کار این دولت در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی طی انعقاد قراردادی با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است و به زودی ورود و خروج کامیون ها با افتتاح این مسیر تسهیل شده و ظرفیت ها به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
استاندار گیلان اضافه کرد: عملیات اجرایی پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است و تلاش می کنیم کار سرعت بیشتری بگیرد؛ همچنین با اتمام و راه اندازی پروژه راه آهن رشت- کاسپین با حضور وزیر راه و شهرسازی و در سفر رییس جمهور به گیلان آغاز خواهد شد.
عباسی در مورد تردد مسافران از مرز آستارا نیز گفت: در روز افتتاح این پروژه با سفرای آذربایجان به گفت و گو خواهیم نشست تا در مورد ورود و خروج مسافران راه حلی پیدا کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران و آذربایجان از مسیر آستارا
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مرز آستارا را یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا از کشور دانست و افزود: مشکلات این پایانه در گذشته وجود داشت و باتوجه به قدمت ۲۰ ساله نیازمند بازنگری بود که انجام شد و با برگزاری جلسات و امضای تفاهم نامه هایی با کشور آذربایجان درخصوص گذر مرزی جدید اقدام می شود.
داریوش امانی اضافه کرد: درزمان حاضر زمینی به مساحت هفت و نیم  هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می کند؛ سال آینده اعتبار آن در بودجه پیش بینی می شود تا ساخت و ساز پایانه جدید آستارا شروع شود.
به گفته وی، با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.
استاندار گیلان از روند اجرای احداث پل سیبلی لوندیل آستارا که در سیل اخیر تخریب شده بود و پل مرزی آستارا _ آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

با آماده سازی پل مرزی آستارا ظرفیت ها به دو برابر افزایش می یابد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه