دومین ملاقات یوتاب سفیر صلح و هنرمند شیرازی بین المللی

با سفیر عالیمقام سریلانکا  آقای ویشواناث اپونسو


شیراز- غزاله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد- در تاریخ 14 فبریه ی 2024 یوتاب بانوی هنرمند بین المللی و فعال صلح ، دیدار و گفتگویی با سفیر عالیمقام سریلانکا آقای ویشواناث اپونسو در تهران داشت و پیرامون یک سفر تحقیقاتی میدانی دیگر یرای بررسی فرهنگ و هنر غنی این کشور و ادامه ی پروژه ی کانکشن در سریلانکا با پیام صلح و دوستی میان ملتها، در سفارت سریلانکا سخن گفت که با موافقت سفیر عالیمقام و صلح دوست این کشور روبرو شد. سفیر سریلانکا در این جلسه موافقت خود را با پروژه ی کانکشن یوتاب اعلام کردند و پیام یوتاب را حائز اهمیت دانستند.
آقای ویشوواناث اپونسو در جمله ای بسیار تاثیرگذار گفتند: همه ی ما یکی هستیم و این همان پیام اصلی پروژه ی صلح کانکشن یوتاب است.
پس از سفر یوتاب به سریلانکا، این هنرمند بین المللی نمایشگاهی از آثار هنری اش در سفارت سریلانکا برگزار خواهد کرد.
آثار و فعالیت های هنری یوتاب همیشه بهانه ای برای نشر پیام صلح و دوستی بین ملت ها بوده، هر چند این پیام برای مردمانی در آنسوی زیست کره باشد.
این بانوی هنرمند در سفر اکتشافی اش به آمریکای لاتین، منطقه ی آناتولیا ، برخی از کشورهای همسایه و هم اکنون سریلانکا، سعی در پیدا کردن اشتراکات فرهنگی-هنری میان اقوام و ملل مختلف با پیام صلح و دوستی جهانی داشته است.
او بطور عمده این اشتراکات را در میان بومیان و عشایر، آداب و رسوم مردمان، صنایع دستی، سازه های باستانی، المان ها، سمبل ها و نقوش، از زمان ماقبل تاریخ تا کنون در میان اقوام و ملل دور از هم یافته است.
یوتاب این اشتراکات را در قالب نمایشگاههای نقاشی در موزه ی سایت میراث جهانی پارسه و پاسارگاد به نمایش درآورد و تعدادی از آثارش نیز با آثار هنری میراث جهانی ادغام و بطور دائمی در پژوهشکده ی میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد نگهداری میشود. 
علاوه بر این، کتابی نیز در دست نوشتن دارد که به گفته ی خودش نیاز به سفرهای بیشتری برای تکمیل آن می باشد. یوتاب نمایشگاههای نقاشی و کتاب خودش را با پیام صلح و دوستی و اتحاد بین انسانها کانکشن نامیده است.
بانو یوتاب هدف بزرگ‌تر دیگری را نیز در راه سختی که یک تنه و بدون حمایت مادی تا به امروز در آن گام برداشته است دنبال می‌کند. و آن تلاش برای نمایش اشتراکات فکری و ذهنی در میان تمامی انسان‌های ساکن کره زمین، فارغ از صرفا موضوع وجود ارتباط فیزیکی با یکدیگر است.
با سفیر عالیمقام سریلانکا  آقای ویشواناث اپونسو
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه