مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی

آغاز اعلام زمان بندی تحویل واحدهای مسکن ملی پروژه 8100 واحدی اراک

اراک - غلامی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در تلاش هستیم در روزهای آینده برنامه زمان بندی تحویل  واحدهای مسکونی پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک را استخراج و به مردم اعلام کنیم.
عباس یوسف زاده افزود: در اواخر سال گذشته در اسفندماه برنامه زمان‌بندی اصلاحی اخذ شد، در شورای مسکن مصوب شده و قرار است واحدها در اوایل سال ۱۴۰۴ تحویل مردم شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه 8100 واحدی طرح مسکن ملی اراک اظهار داشت: عملیات ساخت پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی اراک از سه سال گذشته با یک پیمانکار آغاز شد که به دلایل متعددی از جمله عدم اتصال به سیستم بانکی و وابستگی صرف به منابع مردمی در آن مقطع و عدم واریز پیش پرداخت پیمانکار در بازه زمانی مقرر و عدم انجام تعهدات پیمانکار در زمان مقرر کار، با کندی مواجه شد.
یوسف زاده تصریح کرد: در سال گذشته مسوولان استانداری، راه و شهرسازی تصمیم گرفتند که کاهش پیمان با پیمانکار بدهند که ۲ هزار و ۳۹۲ واحد را به کیسون واگذار کرده و الباقی را به سه پیمانکار دیگر واگذار کردند و قراردادهای جدیدی را به پیمانکاران دیگر در مهر و آبان ماه منعقد می‌کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرار بود این واحدها در ۱۳ طبقه احداث شوند، به دلیل برخی ملاحظات تعداد طبقات به ۵ طبقه کاهش یافت که این مسئله در زمان بندی پروژه برای روش ساخت تاثیر دارد، فرصتی ۱۰۰ روزه به پیمانکاران داده شد که روش اجرا را مشخص و برنامه زمان‌بندی اصلاح شده را اعلام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: پروژه از ابتدای کار وصل به منابع بانکی نشده بود، که اخیرا بانک‌ها وصل پروژه شده و ۵ بانک را هماهنگ کردیم، بانک مسکن از ابتدای کار به دلیل اختلافی که با شرکت کیسون پیمانکار داشت، زیربار تعهدات نمی‌رفت.وی ادامه داد: با اتصال بانک‌ها به پروژه تامین منابع زودتر انجام می‌شود که انتظار داریم مردم هم در پرداخت نهایت همکاری را داشته باشند.
آغاز اعلام زمان بندی تحویل واحدهای مسکن ملی پروژه 8100 واحدی اراک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه