بندر ماهيگيري كياشهر به سازمان شيلات واگذار شد


با واگذاري مجدد بندر ماهيگيري كياشهر به سازمان شيلات ايران، بندر شيلاتي كياشهر به كانون اقتصادي پُر رونقي در ساحل درياي خزر تبديل مي‌شود كه محور اصلي فعاليت‌هاي آن شيلات خواهد بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، الياس واحدي در خصوص بندر ماهيگيري كياشهر به ماناگفت: فعاليت بندر ماهيگيري كياشهر به دليل بسته شدن دهانه كانال ورودي تعطيل شده بود.
الياس واحدي با اشاره به اينكه اين بندر همچنين در يك دوره‌اي به سازمان بنادر و دريانوردي واگذار شده بود، تصريح كرد: با مصوبه دولت اين بندر دوباره به شيلات بازگردانده شده است.
مدير كل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران خاطرنشان ساخت: سازمان شيلات ايران قصد دارد با رفع مشكلات فيزيكي اين بندر، آن را تبديل به يك بندر شيلاتي جامع با قابليت بهره برداري صيادي ويژه صيد كيلكا، آبزي پروري جهت پشتيباني مزارع پرورش ماهي در دريا و گردشگري دريايي و شيلاتي كند.واحدي افزود:  با توجه به اينكه رديف اعتباري دولتي براي راه اندازي مجدد اين بندر وجود ندارد و نيز با توجه به سياست شيلات مبني بر كاهش بار مالي دولت و جذب سرمايه گذاري بخش‌هاي غير‌دولتي‌؛ راه اندازي اين بندر با سه كاربري ياد شده با سرمايه گذاري بخش خصوصي دنبال خواهد شد.
وی عنوان كرد: بخشي از فرآيند قانوني در اين خصوص توسط شيلات استان گيلان انجام شده و پيش‌بيني مي‌شود در صورت تحقق اين امر، بندر شيلاتي كياشهر به كانون اقتصادي پُر رونقي در ساحل درياي خزر تبديل شود كه محور اصلي فعاليت‌هاي آن شيلات خواهد بود.
بندر ماهيگيري كياشهر به سازمان شيلات واگذار شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه