مدیرعامل تامین اجتماعی خبرداد:

اختصاص اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی برای تکمیل طرح‌ها ی درمانی استان لرستان 

بروجرد- سبحان حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام درمانی در اولویت دولت سیزدهم بود، گفت: توسعه خدمات درمانی یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی سیزدهم و رییس جمهور شهید بود که تا آخرین روز از دولت ادامه خواهد داشت. 
میرهاشم موسوی درحاشیه آیین افتتاح بیمارستان کوثر بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شد تا تمامی پروژه‌های درمانی که از سال‌های قبل نیمه تمام مانده بود را تکمیل و افتتاح کنیم.
وی افزود: پروژه بیمارستان کوثر نیز یکی از طرح‌های نیمه تمامی بود که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید؛ این طرح در مساحتی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای بخش های مختلف است که متراژ پلی کلینیک تخصصی آن حدود ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع به مساحت پلی کلینیک تخصصی این مرکز درمانی افزوده شده و تمام نیازهای تخصصی درمانی بیمه شدگان تامین و دیگر و نیازی به اعزام بیمار به خارج از شهرستان نیست.
موسوی ادامه داد: انتظار می رود استاندار لرستان، نماینده مردم بروجرد در مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند که نیروهای تخصصی مورد نیاز به این مرکز درمانی اعزام و روند خدمت در این مرکز تخصصی‌تر شود.مدیرعامل تامین اجتماعی اضافه کرد: ا ۱۳۰ پروژه درمانی دیگر در سراسر کشور در حال اجراست که با تاکیداتی رییس جمهور شهیدمان داشتند، اکثر این پروژه ها در مناطق کم برخوردار واقع شده‌اند.
وی گفت: در لرستان سه طرح درمانی دیگر در دست ساخت داریم که یکی از پروژه ها که تقریبا با این دولت آغاز شد درمانگاه تخصصی الشتر است که به صورت موقت راه اندازی شد؛ 2 طرح دیگر نیز توسعه بیمارستان نرگس دورود با 90 درصد پیشرفت و درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان خرم آباد با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.
مدیرعامل تامین اجتماعی ادامه داد: برای تکمیل این طرح‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
موسوی با بیان اینکه میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی بسیار بالا است، گفت: امیدواریم تجهیزات و نیروی انسانی هم متناسب با این پروژه ها تامین شود.وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته حدود ۴۰۰ نیروی انسانی از طریق آزمون جذب تامین اجتماعی استخدام شده‌اند.
 معاون درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: ۲۴۶ تخت بستری در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان لرستان فعال بود که با افتتاح طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد ۶۴ تخت دیگر نیز اضافه شد. 
رامین منظمی مطلق اظهار کرد: ۷۹۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان لرستان وجود دارد؛ ۱۸۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد جمعیت شهرستان بروجرد عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه یک هزار و یک مرکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی لرستان وجود دارد، افزود: ۲۲۵ مورد آن در بروجرد است.
متظمی مطلق از صدور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی لرستان در طی سال گذشته خبر داد و ادامه داد: طی همین مدت ۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های تامین اجتماعی لرستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند؛ ۱۹هزار عمل جراحی نیز به صورت رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی لرستان در سال گذشته انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان موجود است، بیان کرد: ۱۳ مرکز درمانی، سه بیمارستان، سه پلی کلینیک شبانه روزی و هفت درمانگاه در لرستان فعال است؛ باید اذعان کنیم که سطح دسترسی بیماران به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان عالی است و از این لحاظ در رتبه یک کشور قرار داریم.
همچنین در این جلسه مدیرکل تامین اجتماعی لرستان به پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال هزینه درمان در حوزه تغییرات کوتاه مدت سال گذشته اشاره کرد و از پرداخت تعهدات بلند مدت ۷۱ هزار میلیارد ریالی برای بازنشستگان خبر داد.
منوچهر گودرزی تاکید کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۲۸ بیمه شده جدید اضافه کردیم. استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم خدمات شایسته ای در عرصه های مختلف ارائه کرده است، گفت: طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد در ادامه رویکرد ارائه خدمات درمانی دولت از بالاترین استاندارد دانشگاهی و بیمارستانی برخوردار است. 
ابوطالب شفقت دراین مراسم  ظهار کرد: این مجموعه از نظر زمانی انجام آن هشت سال طول کشیده اما در دولت سیزدهم خدمات بسیار موثری در بیمارستان کوثر بروجرد انجام شده و امروز شاهد افتتاح طرح توسعه این بیمارستان هستیم.
وی افزود: شهدای خدمت یک الگو را ترسیم کردند، امام جمعه شهید تبریز یک الگوی مدیریت امام جمعه ای معرفی کردند و استاندار جوان شهید که نماد استاندار خدمت گذار شدند.
استاندار لرستان بیان کرد: دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم خدمات بسیار شایسته ای در مدتی کوتاه به کشور عرضه کردند.شفقت اضافه کرد: خدمات ارزنده و موثری دولت سیزدهم در همه شهرستان های این استان انجام شده که نشان دهنده همدلی و همراهی مردم و مسوولان است.

ارائه خدمات درمانی موثر به مردم در دولت سیزدهم 
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در زمان مقرر به بهره برداری رسید هر چند موانعی وجود داشت ولی طرح بخوبی به سرانجام رسید.
عباس گودرزی با اشاره به خدمات درمانی موثری در سال های اخیر در شهرستان بروجرد افزود: زمانی بیماران ما در راهرو و حیاط بیمارستان بستری می شدند اما اکنون قدم های موثری در راستای توسعه و تجهیز بیمارستان های مختلف شهرستان انجام شده است.
وی افزود: اقدامات موثری در راستای توسعه و تجهیز بیمارستان آیت الله بروجردی و بیمارستان امام خمینی(ره) بروجرد انجام شده است و امروز هم طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد افتتاح شد.
امام جمعه بروجرد نیز در آیین افتتاح طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد، گفت: در همه کارها و اقداماتی که انجام می شود هدف نهایی باید خدمت به مردم باشد.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به افتتاح طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد بیان کرد: این طرح نیز در امتداد رویکرد خدمت به مردم است تا در همین راستا کمک به مردم و رضایتمندی آنها حاصل شود.

اختصاص اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی برای تکمیل طرح‌ها ی درمانی استان لرستان 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه