در تنگه جبل الطارق

اولین انتقال کشتی به کشتی سوخت آمونیاک رونمایی شد


اولین انتقال کشتی به کشتی(ship to ship) آمونیاک در آب‌های نزدیک بندر سئوتا در تنگه جبل الطارق رونمایی شد.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از maritime-executive؛ این پروژه توسط گروه بازرگانی هلندی ترافیگورا انجام شد و اولین انتقال آن به سرانجام رسید.  
بر‌اساس این گزارش به دلیل خواص سمی آمونیاک انتقال آن نیاز به تخصص دارد و تعداد کمی از پایانه‌ها می‌توانند از این سوخت استفاده کنند  حتی پیش  از آن باید تجهیزات لازم را داشته باشند.  
به گزارش مانا ، در مراسک رونمایی، ۶۰۰۰ متریک تُن آمونیاک که توسط صنایع CF در آب‌های بین‌المللی نزدیک تنگه جبل‌الطارق به یک کشتی حامل گاز تحویل شد.  
کشتی حامل گاز آمونیاک سال گذشته در شرکت هیوندای کره جنوبی ساخته شده و ظرفیت نهایی آن ۴۰۰۰۰ متر‌یک تُن است، این کشتی در حال حاضر متعلق به ترافیگورا است.این شرکت در حال سفارش ساخت چهار کشتی دیگر با ظرفیت ۴۵۰۰۰ cbm است که قرار است در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی تحویل شوند.
آندریا اولیوی، رئیس بخش حمل‌و‌نقل ترافیگورا در این زمینه گفت: اولین انتقال امن و کارآمد آمونیاک کشتی به کشتی در حال انجام است که ما بدین شکل از فعالیت رو به رشد تجارت آمونیاک پشتیبانی می‌کنیم. نکته مهم این است که افزایش تقاضا برای سوخت‌های کم کربن مبتنی بر هیدروژن که صنعت کشتیرانی را قادر می‌سازد کربن‌زدایی کند، امکان‌پذیری ذخیره‌سازی آمونیاک در آینده را نشان می‌دهد.در ماه می‌سال ۲۰۲۴ میلادی، این شرکت قراردادی را برای چهار کشتی حامل گاز ​​امضا کرد که در هنگام تحویل، قادر به استفاده از آمونیاک کم کربن به عنوان سوخت محرکه خواهند بود. این کشتی‌ها توسط شرکت کشتی‌سازی کره‌ای HD Hyundai Mipo ساخته می‌شوند و اولین کشتی در سال ۲۰۲۷ میلادی تحویل می‌شود.
به گفته مسئولان  اداره دریایی و بندر سنگاپور چهار متریک تُن آمونیاک دیگر در ماه آوریل و می‌به عنوان بخشی از تست آزمایشی سوخت و نیروی محرکه در کشتی در مخازن بانکرینگ این بندر ذخیره شد. همچنین در حال کار بر روی ترمینال‌هایی برای پشتیبانی از ذخیره‌سازی آمونیاک هستیم. این در حالی است که سازندگان اصلی موتور و کارخانه‌های کشتی‌سازی پیشرفت زیادی در توسعه موتور‌ها و سیستم‌های سوختی با قابلیت کار با سوخت  آمونیاک گزارش می‌دهند.
اولین انتقال کشتی به کشتی سوخت آمونیاک رونمایی شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه