مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان

افزایش واردات تون ماهیان به کشور طی ۶ ماهه نخست امسال


مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان، گفت: با وجود افزایش واردات، مدیریت صحیح انجام شده باعث شد این محصول در مقایسه با سایر محصولات مصرفی مردم از ثبات قیمت یکساله برخوردار نباشد و بازار کنسرو ماهی تون در حالت تعادل قرار گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس مختاری آبکناری از افزایش واردات تون ماهیان در شش ماهه ابتدایی سال جاری به مانا خبر داد و گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴.۸۱۶ کیلوگرم  دارای ارزش ۵۸.۶۷۴ دلار تون ماهی به کشور وارد شد.
 مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش برخوردار بوده است.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان با بیان اینکه با وجود افزایش واردات، مدیریت صحیح انجام شده باعث شد این محصول در مقایسه با سایر محصولات مصرفی مردم از ثبات قیمت یکساله برخوردار نباشد و بازار کنسرو ماهی تون در حالت تعادل قرار گیرد.
 مطابق آمار‌ها ۱۰۰ کارخانه کنسرو ماهی در کشور وجود دارد که کمتر از ۵۰ درصد آنها فعال است. راهکار کاهش قیمت تون ماهیان علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تسهیل روند واردات است.
افزایش واردات تون ماهیان به کشور طی ۶ ماهه نخست امسال
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه