رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان

۲۳۱ هموطن توسط ناجیان غریق گیلان نجات یافتند

رشت - رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: ۲۳۱ هموطن از ابتدای امسال تا پایان فصل شنا توسط ناجیان غریق در آب‌های ساحلی استان از غرق شدگی نجات یافتند.
به گزارش اقتصادسرآمد، هاشم اسماعیلی به ایرنا اظهار کرد: فصل شنا از دهه دوم خردادماه تا نیمه مهرماه ادامه داشت و طی آن با گرمی هوا و سفرهای تابستانی ۷۰۰ ناجی غریق در بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در قالب ۲۲ طرح سالم‌سازی دریا در سطح سواحل استان فعال شدند و در سایه تلاش‌های آنها طی این مدت ۲۳۱ نفر از هموطنانمان از غرق شدن نجات یافتند. وی با اشاره به اینکه بیشترین نجات یافته با تعداد ۶۵ نفر مربوط به سواحل شهرستان رشت است، عنوان کرد: نجات یافتگان علاوه بر افراد بومی هموطنانی از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و اصفهان بودند.رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان افزود: همچنین از این تعداد نجات یافته ۱۶۲ نفر مرد و ۶۹ نفر نیز از بانوان بودند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد کاهش محسوس و قابل توجه آمار غرق‌شدگان بودیم، عنوان کرد: امسال ۱۴ نفر در آبهای ساحلی استان غرق شدند که از این تعداد پنج نفر در آبهای ساحلی شهرستان رشت، یک نفر در تالش، یک نفر لنگرود، یک نفر در منطقه آزاد بندرانزلی، ۲ نفر هم در آبهای شهرستان رودسر و چهار نفر در سواحل رضوانشهر جان باختند.
اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه امسال تعداد مسافران بسیار بیشتر و از سویی روزهای زیادی نیز دریا خطرناک و مواج بود و مسافران هم به این شرایط و نیز هشدارها و توصیه ها در استفاده از دریا کمتر توجه‌ کردند عملا شاهد افزایش تعداد غرق شده‌ها نسبت به سال گذشته بودیم.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان اظهار کرد: در برخی از روزها حتی شناگران ماهر نیز جرات استفاده از دریا را نداشتند اما مسافران بدون توجه به توصیه‌های ناجیان غریق، ماموران و هشدارهای هواشناسی به دلیل جذابیت موج از دریا استفاده می کردند که اقدامی بسیار خطرناک بوده و از اینرو شاهد غرق شدن برخی از هموطنان بودیم. وی افزود: گرچه امسال ۱۴ غرق شده داشیم که نسبت به سال گذشته افزایش اندکی دارد اما این تعداد نسبت به ۲ سال قبل که ۴۵ نفر بود، کاهش خوبی دارد حتی زمان کرونا نیز تعداد مغروقان ۱۹ نفر بود.وی در ادامه عنوان کرد: حتی یک نفر غرق شده هم زیاد است و هدف ما بر به صفر رساندن تعداد غرق شدگان است.
۲۳۱ هموطن توسط ناجیان غریق گیلان نجات یافتند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه