محدودیت مصرف گاز طبیعی موجب کاهش تولید نیروگاه برق بعثت شد
مدیرعامل نیروگاه برق بعثت از محدودیت مصرف گاز طبیعی واحدهای نیروگاه بعثت که به منظور تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهر تهران است خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد،علیرضا شیخی ضمن اعلام این خبر گفت: مصرف نیروگاه یک میلیون و هشتصد هزار مترمکعب میباشد که از ابتدای آبان این مقدار به یک میلیون دویست هزار مترمکعب محدود شده و در آذر ماه این محدودیت به یک میلیون مترمکعب کاهش یافته است. با توجه به این محدودیت مصرف گاز، میزان تولید هر یک از واحدهای نیروگاهی از ۷۲.۵ مگاوات به ۶۲ مگاوات کاهش پیدا کرد و این در حالیست در صورت تأمین گاز مورد نیاز بیش از ۱۵ مگاوات به تولید برق افزوده خواهد شد.
شیخی مدیرعامل نیروگاه برق بعثت افزود: سوخت راه انداز واحدهای نیروگاهی گازوییل میباشد و نیاز هر راه اندازی حدود ۱۵ هزار لیتر میباشد که بدلیل عدم اختصاص سهمیه لازم به نیروگاه، در صورت خروج هر واحد نیروگاهی، امکان راه اندازی مجدد وجود نداشته و راه اندازی با تأخیر چند روزه انجام میشود. وی درپایان بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ سوخت کمکی (مازوت) نیروگاه بعثت با توجه به دستور مقام قضایی پلمپ و در حال حاضر سوخت نیروگاه، گاز طبیعی میباشد و امکان جایگزینی با سوخت دیگر وجود ندارد.
گفتنی است: نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت به عنوان یکی از قدیمیترین نیروگاههای کشور با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲.۵ مگاواتی با بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش به سزایی در پایداری شبکه برق پایتخت دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد،علیرضا شیخی ضمن اعلام این خبر گفت: مصرف نیروگاه یک میلیون و هشتصد هزار مترمکعب میباشد که از ابتدای آبان این مقدار به یک میلیون دویست هزار مترمکعب محدود شده و در آذر ماه این محدودیت به یک میلیون مترمکعب کاهش یافته است. با توجه به این محدودیت مصرف گاز، میزان تولید هر یک از واحدهای نیروگاهی از ۷۲.۵ مگاوات به ۶۲ مگاوات کاهش پیدا کرد و این در حالیست در صورت تأمین گاز مورد نیاز بیش از ۱۵ مگاوات به تولید برق افزوده خواهد شد.
شیخی مدیرعامل نیروگاه برق بعثت افزود: سوخت راه انداز واحدهای نیروگاهی گازوییل میباشد و نیاز هر راه اندازی حدود ۱۵ هزار لیتر میباشد که بدلیل عدم اختصاص سهمیه لازم به نیروگاه، در صورت خروج هر واحد نیروگاهی، امکان راه اندازی مجدد وجود نداشته و راه اندازی با تأخیر چند روزه انجام میشود. وی درپایان بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ سوخت کمکی (مازوت) نیروگاه بعثت با توجه به دستور مقام قضایی پلمپ و در حال حاضر سوخت نیروگاه، گاز طبیعی میباشد و امکان جایگزینی با سوخت دیگر وجود ندارد.
گفتنی است: نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت به عنوان یکی از قدیمیترین نیروگاههای کشور با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲.۵ مگاواتی با بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش به سزایی در پایداری شبکه برق پایتخت دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



