محدودیت مصرف گاز طبیعی موجب کاهش تولید نیروگاه برق بعثت شد
مدیرعامل نیروگاه برق بعثت از محدودیت مصرف گاز طبیعی واحدهای نیروگاه بعثت که به منظور تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهر تهران است خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد،علیرضا شیخی ضمن اعلام این خبر گفت: مصرف نیروگاه یک میلیون و هشتصد هزار مترمکعب میباشد که از ابتدای آبان این مقدار به یک میلیون دویست هزار مترمکعب محدود شده و در آذر ماه این محدودیت به یک میلیون مترمکعب کاهش یافته است. با توجه به این محدودیت مصرف گاز، میزان تولید هر یک از واحدهای نیروگاهی از ۷۲.۵ مگاوات به ۶۲ مگاوات کاهش پیدا کرد و این در حالیست در صورت تأمین گاز مورد نیاز بیش از ۱۵ مگاوات به تولید برق افزوده خواهد شد.
شیخی مدیرعامل نیروگاه برق بعثت افزود: سوخت راه انداز واحدهای نیروگاهی گازوییل میباشد و نیاز هر راه اندازی حدود ۱۵ هزار لیتر میباشد که بدلیل عدم اختصاص سهمیه لازم به نیروگاه، در صورت خروج هر واحد نیروگاهی، امکان راه اندازی مجدد وجود نداشته و راه اندازی با تأخیر چند روزه انجام میشود. وی درپایان بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ سوخت کمکی (مازوت) نیروگاه بعثت با توجه به دستور مقام قضایی پلمپ و در حال حاضر سوخت نیروگاه، گاز طبیعی میباشد و امکان جایگزینی با سوخت دیگر وجود ندارد.
گفتنی است: نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت به عنوان یکی از قدیمیترین نیروگاههای کشور با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲.۵ مگاواتی با بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش به سزایی در پایداری شبکه برق پایتخت دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد،علیرضا شیخی ضمن اعلام این خبر گفت: مصرف نیروگاه یک میلیون و هشتصد هزار مترمکعب میباشد که از ابتدای آبان این مقدار به یک میلیون دویست هزار مترمکعب محدود شده و در آذر ماه این محدودیت به یک میلیون مترمکعب کاهش یافته است. با توجه به این محدودیت مصرف گاز، میزان تولید هر یک از واحدهای نیروگاهی از ۷۲.۵ مگاوات به ۶۲ مگاوات کاهش پیدا کرد و این در حالیست در صورت تأمین گاز مورد نیاز بیش از ۱۵ مگاوات به تولید برق افزوده خواهد شد.
شیخی مدیرعامل نیروگاه برق بعثت افزود: سوخت راه انداز واحدهای نیروگاهی گازوییل میباشد و نیاز هر راه اندازی حدود ۱۵ هزار لیتر میباشد که بدلیل عدم اختصاص سهمیه لازم به نیروگاه، در صورت خروج هر واحد نیروگاهی، امکان راه اندازی مجدد وجود نداشته و راه اندازی با تأخیر چند روزه انجام میشود. وی درپایان بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ سوخت کمکی (مازوت) نیروگاه بعثت با توجه به دستور مقام قضایی پلمپ و در حال حاضر سوخت نیروگاه، گاز طبیعی میباشد و امکان جایگزینی با سوخت دیگر وجود ندارد.
گفتنی است: نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت به عنوان یکی از قدیمیترین نیروگاههای کشور با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲.۵ مگاواتی با بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش به سزایی در پایداری شبکه برق پایتخت دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



