بازديد از مزرعه ۵۰ تني ماهيان خاوياري در اسلام آباد رودان
سرپرست سازمان شيلات ايران در دومين روز از سفر خود به هرمزگان با جمعي از مسئولين، مزرعه ۵۰تني ماهيان خاوياري در اسلام آباد رودان را بازديد كرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمزه رستم پور با اشاره به تاكيدات مقام عالي وزارت جهاد كشاورزي به حركت در مسير ارتقاي توليد آبزيان و تامين امنيت غذايي، از برنامهريزي براي توليد ۱۴۰ تن خاويار و ۲۰ هزار تن گوشت ماهيان خاوياري در برنامه هفتم توسعه در كشور خبر داد و نقش هرمزگان در اين مسير را بسيار حائز اهميت خواند.
حمزه رستم پور با تاكيد بر اينكه استانهاي مازندران و گيلان رتبه اول و دوم كشور در توليد گوشت ماهيان خاوياري و خاويار را به خود اختصاص دادهاند اضافه كرد: اكنون ۲۰ استان در حوزه استحصال گوشت ماهيان خاوياري و ۱۲ استان در بخش استحصال خاويار فعاليت جدي دارند و استان هرمزگان مي تواند در بحث هاي كيفي و كمي از جايگاه ويژه اي برخوردار باشد.
وي استان هرمزگان را يكي از استان هاي مهم شيلاتي كشور عنوان كرد و گفت: فعاليت استان هرمزگان و اختصاص بيش از يك چهارم توليدات شيلاتي كشور به اين استان بيانگر اهميت شيلات در استان هرمزگان است.
رستم پور افزود: پرورش ماهي خاوياري در شهرهاي غيرساحلي، افزايش سهم پروتئين آبزيان در سبد غذايي شهرهاي غيرساحلي، حركت در مسير تامين و ارتقاي امنيت غذايي، استفاده چندمنظوره از منابع آب شيرين، افزايش بهرهوري و فعالسازي ظرفيتهاي جديد توسعه آبزيپروري استان، ايجاد تنوع گونهاي در پرورش آبزيان، افزايش بهرهوري و توليد و رونق معيشت كشاورزان از مهمترين مزاياي اجراي طرح پرورش ماهي خاوياري در هرمزگان است.در ادامه معاون عمراني، از هرمزگان به عنوان نگين و قطب صيد و صيادي و همچنين فعاليت هاي شيلاتي ياد كرد وگفت: بدون شك حمايت از توسعه فعاليت هاي شيلاتي مي تواند توسعه اي پايدار و همه جانبه را براي هرمزگان رقم زند.در اين بازديد همچنين مدير كل شيلات هرمزگان گفت: اكنون مزارع پرورش ماهي خاوياري در شهرستانهاي رودان، ميناب، حاجي آباد و بندرعباس واقع است كه با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي، ماهيان خاوياري تاكنون در اين استان رشد مناسب و قابل توجهي داشتهاند.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمزه رستم پور با اشاره به تاكيدات مقام عالي وزارت جهاد كشاورزي به حركت در مسير ارتقاي توليد آبزيان و تامين امنيت غذايي، از برنامهريزي براي توليد ۱۴۰ تن خاويار و ۲۰ هزار تن گوشت ماهيان خاوياري در برنامه هفتم توسعه در كشور خبر داد و نقش هرمزگان در اين مسير را بسيار حائز اهميت خواند.
حمزه رستم پور با تاكيد بر اينكه استانهاي مازندران و گيلان رتبه اول و دوم كشور در توليد گوشت ماهيان خاوياري و خاويار را به خود اختصاص دادهاند اضافه كرد: اكنون ۲۰ استان در حوزه استحصال گوشت ماهيان خاوياري و ۱۲ استان در بخش استحصال خاويار فعاليت جدي دارند و استان هرمزگان مي تواند در بحث هاي كيفي و كمي از جايگاه ويژه اي برخوردار باشد.
وي استان هرمزگان را يكي از استان هاي مهم شيلاتي كشور عنوان كرد و گفت: فعاليت استان هرمزگان و اختصاص بيش از يك چهارم توليدات شيلاتي كشور به اين استان بيانگر اهميت شيلات در استان هرمزگان است.
رستم پور افزود: پرورش ماهي خاوياري در شهرهاي غيرساحلي، افزايش سهم پروتئين آبزيان در سبد غذايي شهرهاي غيرساحلي، حركت در مسير تامين و ارتقاي امنيت غذايي، استفاده چندمنظوره از منابع آب شيرين، افزايش بهرهوري و فعالسازي ظرفيتهاي جديد توسعه آبزيپروري استان، ايجاد تنوع گونهاي در پرورش آبزيان، افزايش بهرهوري و توليد و رونق معيشت كشاورزان از مهمترين مزاياي اجراي طرح پرورش ماهي خاوياري در هرمزگان است.در ادامه معاون عمراني، از هرمزگان به عنوان نگين و قطب صيد و صيادي و همچنين فعاليت هاي شيلاتي ياد كرد وگفت: بدون شك حمايت از توسعه فعاليت هاي شيلاتي مي تواند توسعه اي پايدار و همه جانبه را براي هرمزگان رقم زند.در اين بازديد همچنين مدير كل شيلات هرمزگان گفت: اكنون مزارع پرورش ماهي خاوياري در شهرستانهاي رودان، ميناب، حاجي آباد و بندرعباس واقع است كه با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي، ماهيان خاوياري تاكنون در اين استان رشد مناسب و قابل توجهي داشتهاند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



