مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه خبر داد:
واردات و صادرات ۸۷ تن محصولات کشاورزی از بندرلنگه
روه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه از تداوم فعالیت مرکز قرنطینه نباتی این شهرستان در شرایط جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: در بازه زمانی ۹ تا ۱۹ اسفندماه سالجاری بیش از ۴۱ تن محصولات کشاورزی از این مرکز صادر و بیش از ۴۶ تن نیز وارد کشور شده است.
به گزارش اقتصادسرامد، مالک اشتر بینا به ایرنا اظهار کرد: با وجود شرایط ناشی از تجاوز جنایتکارانه آمریکایی - صهیونی به کشور، فعالیتهای قرنطینه نباتی در بندرلنگه بدون وقفه ادامه دارد و کارشناسان این بخش با تلاش شبانهروزی در حال ارائه خدمات به صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه یان کرد: مرکز قرنطینه نباتی بندرلنگه در این روزها با حفظ پایداری در انجام وظایف تخصصی خود، نقش مهمی در صیانت از امنیت غذایی و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی ایفا میکند.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه با اشاره به آمار صادرات از این مرکز گفت: در بازه زمانی نهم تا هفدهم اسفندماه سالجاری، بیش از ۴۱ تن محصولات کشاورزی از طریق قرنطینه نباتی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.
بینا مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه تصریح کرد: این محمولههای صادراتی بیشتر شامل مغز پسته، خرما، انجیر و کشمش بوده که پس از انجام بازرسیهای قرنطینهای و صدور گواهیهای بهداشتی به بازارهای هدف ارسال شدهاند.
وی همچنین درباره وضعیت واردات اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۴۶ تن محصول کشاورزی از طریق بندرلنگه وارد کشور شده که شامل فلفل سیاه و تخمه کدو بوده است و پس از انجام کنترلهای قرنطینهای اجازه ورود به کشور را دریافت کردهاند.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در تمامی شرایط با جدیت در مسیر ارتقای کیفیت خدمات قرنطینهای حرکت میکند و تلاش دارد با حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زمینه تقویت جایگاه محصولات کشاورزی کشور در بازارهای بینالمللی را فراهم کند.به گزارش ایرنا، بندرلنگه بهعنوان یکی از بنادر بزرگ و فعال استان هرمزگان، سهم بسزایی در صادرات و واردات محصولات کشاورزی شامل انواع سبزی و صیفی و همچنین حبوبات و غلات دارد.بندرلنگه در ۲۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرامد، مالک اشتر بینا به ایرنا اظهار کرد: با وجود شرایط ناشی از تجاوز جنایتکارانه آمریکایی - صهیونی به کشور، فعالیتهای قرنطینه نباتی در بندرلنگه بدون وقفه ادامه دارد و کارشناسان این بخش با تلاش شبانهروزی در حال ارائه خدمات به صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه یان کرد: مرکز قرنطینه نباتی بندرلنگه در این روزها با حفظ پایداری در انجام وظایف تخصصی خود، نقش مهمی در صیانت از امنیت غذایی و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی ایفا میکند.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه با اشاره به آمار صادرات از این مرکز گفت: در بازه زمانی نهم تا هفدهم اسفندماه سالجاری، بیش از ۴۱ تن محصولات کشاورزی از طریق قرنطینه نباتی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.
بینا مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه تصریح کرد: این محمولههای صادراتی بیشتر شامل مغز پسته، خرما، انجیر و کشمش بوده که پس از انجام بازرسیهای قرنطینهای و صدور گواهیهای بهداشتی به بازارهای هدف ارسال شدهاند.
وی همچنین درباره وضعیت واردات اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۴۶ تن محصول کشاورزی از طریق بندرلنگه وارد کشور شده که شامل فلفل سیاه و تخمه کدو بوده است و پس از انجام کنترلهای قرنطینهای اجازه ورود به کشور را دریافت کردهاند.
مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در تمامی شرایط با جدیت در مسیر ارتقای کیفیت خدمات قرنطینهای حرکت میکند و تلاش دارد با حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زمینه تقویت جایگاه محصولات کشاورزی کشور در بازارهای بینالمللی را فراهم کند.به گزارش ایرنا، بندرلنگه بهعنوان یکی از بنادر بزرگ و فعال استان هرمزگان، سهم بسزایی در صادرات و واردات محصولات کشاورزی شامل انواع سبزی و صیفی و همچنین حبوبات و غلات دارد.بندرلنگه در ۲۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
واردات و صادرات ۸۷ تن محصولات کشاورزی از بندرلنگه
-
توجه فوری نهادهای بین المللی به آسیبهای میراث تاریخی اصفهان ضروریست
-
دولت با تمام توان پشتیبان واحدهای تولیدی است
-
همافزایی نهادها برای جبران خسارت منازل آسیبدیده در فارس
-
بازار در شرایط پایدار و بدون کمبود کالا
-
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هشت هزار نهال حرا در استان بوشهر کاشته شد
-
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نظارت و برخورد با متخلفان اقتصادی در فضای مجازی
اخبار روز
-
نقش انجمن اهل قلم رامسر در ایجاد زیست بوم دانش محلی
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
ورود هفتگی 8 میلیون نفر گردشگر به سواحل مازندران
-
فعالیت 47 فروند شناور مسافربری در مسیرهای دریایی هرمزگان
-
ذخیره گاه ژنی ماهیان خاویاری ایجاد می شود
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند



