«سرآمد» گزارش میدهد؛
حمله رژیم صهیونیستی به آمبولانس دریایی جزیره هرمز
پیامدها و ضرورت اقدامات بینالمللی در نقض فاحش حقوق بشر
گروه جزایر- در ادامه تجاوزات نظامی و نقض آشکار قوانین بینالمللی توسط رژیم صهیونیستی، این بار شناورهای درمانی و امدادی جمهوری اسلامی ایران هدف حملات کینهتوزانه قرار گرفتند و در اقدامی که کارشناسان آن را مصداق بارز «تروریسم دولتی» و جنایت جنگی میدانند، آمبولانس دریایی جزیره هرمز که تنها راهکار انتقال بیماران نیازمند به مراکز تخصصی بود، به طور کامل تخریب شد و این گزارش روایت ماجرا و ابعاد فاجعه را تشریح میکند.
جزئیات حمله به شناورهای درمانی و مسافری
بر اساس گزارشهای منتشر شده، دشمنان جنایتکار در محدوده جزیره هرمز دست به اقدامی زدند که نه تنها امنیت دریایی، بلکه سلامت شهروندان را هدف قرار داده بود و در این حمله، تنها اورژانس دریایی کشور مستقر در جزیره هرمز که مسئولیت انتقال بیماران بحرانی به بندرعباس را بر عهده داشت، هدف اصابت مستقیم قرار گرفت و کاملاً نابود شد.
همزمان با این حمله، یک فروند شناور مسافربری که در حوضچه اسکله پهلو گرفته بود نیز بر اثر این اقدامات دچار آسیب شد، این درحالی است که جزیره هرمز به دلیل محدودیتهای جغرافیایی و دوری از سرزمین اصلی، همواره با چالشهایی در زمینه امدادرسانی دریایی روبرو بوده است؛ چالشی که تنها چند ماه پیش با تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی و تأمین این آمبولانس دریایی مرتفع شده بود، اما اکنون بار دیگر با خطر جدی مواجه شده است.
آمارهای تکاندهنده از تخریب
زیرساختهای سلامت
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی، وقوع ۱۸ حمله به مراکز ارائه خدمات مراقبتهای بهداشتی در ایران تأیید شده است و این ارقام نشان میدهد که حملات دشمن، هدفمند و سازمانیافته علیه زیرساختهای حیاتی و حیاتی درمانی کشور بوده است و هدف قرار دادن آمبولانسها و بالگردهایی که تنها مأموریتشان نجات جان انسانهاست، بیانگر پوچی ادعاهای حقوق بشری غرب و حامیان این رژیم است.
نقض کنوانسیونهای بینالمللی و حقوق بشری
حمله به اماکن درمانی و امدادی، طبق کنوانسیونهای ژنو و پروتکلهای الحاقی آن، جرم جنگی محسوب میشود. و همچنین کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو به صراحت تمام اماکنی که «کاملاً به مقاصد بشردوستانه اختصاص یافتهاند» را مصون از هرگونه حملات میداند. و تخریب اورژانس دریایی هرمز در حالی رخ میدهد که این شناور دارای علائم و نشانهای مشخص امدادی بوده و هیچ تهدید نظامی برای متجاوزان محسوب نمیشده است.
این اقدام رژیم اسرائیل، چراغ خاموشی جامعه جهانی در برابر جنایات این رژیم را نیز آشکار میسازد و سکوت سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال هدف قرار گرفتن واحدهای بهداشتی و تخریب سیستمهای امدادرسانی، سوالاتی جدی درباره انصاف و استقلال این نهادها به وجود میآورد.
پیامدها و ضرورت اقدامات بینالمللی
هرچند خوشبختانه در این حادثه خاص تلفات جانی گزارش نشده است، اما تخریب تنها اورژانس دریایی هرمز، سلامت هزاران شهروند ساکن در جزیره را در معرض خطر قرار میدهد و این حمله نشان میدهد که دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی خود، از هیچ اقدامی، حتی به خطر انداختن جان بیماران، ابا ندارند.
جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدامات تروریستی، از مجامع بینالمللی و سازمان ملل متحد میخواهد تا مسئولیت خود را در قبال توقف این جنایات و محاکمه عاملان آن به عهده بگیرند. وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط موظفند اسناد و مدارک این نقض حقوق بشر را برای افکار عمومی جهان و مراجع قضایی بینالمللی ارسال کنند تا جهان بداند که رژیم صهیونیستی، امنیت و سلامت را نیز قربانی اهداف خود میکند.
در پایان، حمله به اورژانس دریایی هرمز و تخریب گسترده زیرساختهای درمانی، خط قرمزی است که رژیم صهیونیستی با گام گذاشتن از آن، بار دیگر ماهیت غیرانسانی و تروریستی خود را به نمایش گذاشت و کادر درمانی و نظام سلامت ایران با وجود این تخریبها، همچون گذشته با ایستادگی و همت، در مسیر خدمترسانی به مردم خواهند ایستاد و توطئههای دشمنان را با تلاشی مضاعف خنثی خواهند کرد.
گروه جزایر- در ادامه تجاوزات نظامی و نقض آشکار قوانین بینالمللی توسط رژیم صهیونیستی، این بار شناورهای درمانی و امدادی جمهوری اسلامی ایران هدف حملات کینهتوزانه قرار گرفتند و در اقدامی که کارشناسان آن را مصداق بارز «تروریسم دولتی» و جنایت جنگی میدانند، آمبولانس دریایی جزیره هرمز که تنها راهکار انتقال بیماران نیازمند به مراکز تخصصی بود، به طور کامل تخریب شد و این گزارش روایت ماجرا و ابعاد فاجعه را تشریح میکند.
جزئیات حمله به شناورهای درمانی و مسافری
بر اساس گزارشهای منتشر شده، دشمنان جنایتکار در محدوده جزیره هرمز دست به اقدامی زدند که نه تنها امنیت دریایی، بلکه سلامت شهروندان را هدف قرار داده بود و در این حمله، تنها اورژانس دریایی کشور مستقر در جزیره هرمز که مسئولیت انتقال بیماران بحرانی به بندرعباس را بر عهده داشت، هدف اصابت مستقیم قرار گرفت و کاملاً نابود شد.
همزمان با این حمله، یک فروند شناور مسافربری که در حوضچه اسکله پهلو گرفته بود نیز بر اثر این اقدامات دچار آسیب شد، این درحالی است که جزیره هرمز به دلیل محدودیتهای جغرافیایی و دوری از سرزمین اصلی، همواره با چالشهایی در زمینه امدادرسانی دریایی روبرو بوده است؛ چالشی که تنها چند ماه پیش با تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی و تأمین این آمبولانس دریایی مرتفع شده بود، اما اکنون بار دیگر با خطر جدی مواجه شده است.
آمارهای تکاندهنده از تخریب
زیرساختهای سلامت
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی، وقوع ۱۸ حمله به مراکز ارائه خدمات مراقبتهای بهداشتی در ایران تأیید شده است و این ارقام نشان میدهد که حملات دشمن، هدفمند و سازمانیافته علیه زیرساختهای حیاتی و حیاتی درمانی کشور بوده است و هدف قرار دادن آمبولانسها و بالگردهایی که تنها مأموریتشان نجات جان انسانهاست، بیانگر پوچی ادعاهای حقوق بشری غرب و حامیان این رژیم است.
نقض کنوانسیونهای بینالمللی و حقوق بشری
حمله به اماکن درمانی و امدادی، طبق کنوانسیونهای ژنو و پروتکلهای الحاقی آن، جرم جنگی محسوب میشود. و همچنین کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو به صراحت تمام اماکنی که «کاملاً به مقاصد بشردوستانه اختصاص یافتهاند» را مصون از هرگونه حملات میداند. و تخریب اورژانس دریایی هرمز در حالی رخ میدهد که این شناور دارای علائم و نشانهای مشخص امدادی بوده و هیچ تهدید نظامی برای متجاوزان محسوب نمیشده است.
این اقدام رژیم اسرائیل، چراغ خاموشی جامعه جهانی در برابر جنایات این رژیم را نیز آشکار میسازد و سکوت سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال هدف قرار گرفتن واحدهای بهداشتی و تخریب سیستمهای امدادرسانی، سوالاتی جدی درباره انصاف و استقلال این نهادها به وجود میآورد.
پیامدها و ضرورت اقدامات بینالمللی
هرچند خوشبختانه در این حادثه خاص تلفات جانی گزارش نشده است، اما تخریب تنها اورژانس دریایی هرمز، سلامت هزاران شهروند ساکن در جزیره را در معرض خطر قرار میدهد و این حمله نشان میدهد که دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی خود، از هیچ اقدامی، حتی به خطر انداختن جان بیماران، ابا ندارند.
جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدامات تروریستی، از مجامع بینالمللی و سازمان ملل متحد میخواهد تا مسئولیت خود را در قبال توقف این جنایات و محاکمه عاملان آن به عهده بگیرند. وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط موظفند اسناد و مدارک این نقض حقوق بشر را برای افکار عمومی جهان و مراجع قضایی بینالمللی ارسال کنند تا جهان بداند که رژیم صهیونیستی، امنیت و سلامت را نیز قربانی اهداف خود میکند.
در پایان، حمله به اورژانس دریایی هرمز و تخریب گسترده زیرساختهای درمانی، خط قرمزی است که رژیم صهیونیستی با گام گذاشتن از آن، بار دیگر ماهیت غیرانسانی و تروریستی خود را به نمایش گذاشت و کادر درمانی و نظام سلامت ایران با وجود این تخریبها، همچون گذشته با ایستادگی و همت، در مسیر خدمترسانی به مردم خواهند ایستاد و توطئههای دشمنان را با تلاشی مضاعف خنثی خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند



