«سرآمد» تحلیل میدهد
«جزیره خارگ » نماد پایداری ایرانیان
بمباران «دُر یتیم خلیج فارس» نشانهای از درماندگی ترامپ است
گروه راهبردی- رضا جهانفر- در جریان جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور ایران، جزیره خارگ بمباران شد. از نظر طرح ریزی استراتژیک، بمباران جزیره خارک در این مقطع تاریخی منجر به افزایش فشار روانی بر مصرفکنندگان در کشورهای غربی خواهد شد. نگرانی افزایش قیمت سوخت در آمریکا و کشورهای اروپایی و هم پیمانان متجاوز غربی و عبری و حتی عربی از جمله متغیرهای اثرگذار بر میزان تابآوری مردم این کشورها در جنگ با ایران است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، دکتر رضا جهانفر در نوشتاری به سرآمد آورده است: با این حال خارگ بمباران شد. این بمباران پیش از آن که منجر به آسیب به ایران شود، منجر به آسیب به ترامپ و متوهمان متجاوز به ایران خواهد شد. زیرا این بمباران به یکی از عوامل افزایش قیمت سوخت -به ویژه نفت- در بازارهای جهانی مبدل میشود. هر چند که ترامپ سرآسیمه مدعی شود که به تاسیسات نفتی خارگ آسیبی نرسانده است. تحلیگران نیز، بمباران خارگ را نشانهای از بنبست در طرح ریزی استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی و از روی استیصال و همانند خودزنی برای آنها قلمداد میکنند. این روزها اشتباهات راهبردی و تاکتیکی متجاوزان غربی، عبری و عربی در علیه مردم ایران افزایش یافته است که نشانه ای از سردرگمی ناشی از طرح ریزی و برنامه ریزی مبتنی بر داده های اشتباه قلمداد میکنند.
آنها برخی از متغیرها را در نظر نگرفته بوند و حالا پریشان و شاید پشیمان از تجاوز به ایران هستند. اما جنگ شناختی و عملیات روانی حکم میکند که متجاوزان ظاهر را حفظ کنند و پوششی برای شکستها در برابر افکار عمومی ایجاد کنند. اصابت قرار گرفتن ها را انکار میکنند و به دقت مانع انتشار فیلم و تصویر مربوط به آن میشوند.
از این سو، مردم ایران در حافظه تاریخی خود تعداد بیش از 2هزار و 888 روز بمباران خارگ را در جنگ تحمیلی هشت ساله ثبت کردهاند. یعنی تقریباً در سالهای جنگ تحمیلی، جزیره خارگ هر روز بمباران شد. با این حال با حضور اثربخش پدافند هوایی و نیروی دریایی ایران، نه تنها فرایند صدور نفت ایران دچار اختلال جدی نشد، بلکه صدام بیش از گذشته نزد افکار عمومی بیاعتبار شد. به گونهای که پس از سه بار اظهار نظر صدام مبنی بر نابودی جزیره خارگ در زمانهای متفاوت و پس از بمباران های سنگین، مردم ایران به گونه ای طنز آمیز سئوال می کردند که مگر چند بار جزیره خارک نابود می شود؟ همان مردم شعار میداند و رجزخوانی میکردند که «خلیج فارس ایران، محل دفن ریگان» و یا «سوپر اتاندارد را دود هوا میکنیم». تجهیزات و تسلیحات پیچیده غربی و شرقی مورد تمسخر مردم ایران قرار گرفت. هیچ عاملی نمیتواند مردم با انگیزه و مدافع از وطن و هموطن را در برابر بیگانگان متجاوز شکست دهد.
در آن جنگ هم صدام حمایت کامل کشورهای غربی و شرقی را داشت. هواپیماهای سوپراتاندارد و میراژ فرانسوی به همراه میگهای شوروی و هدایت آواکس آمریکایی که در اختیار عربستان بود، مجموعه کاملی از تجهیزات و تسلیحات غربی و شرقی را برای متجاوزان بعثی به ارمغان آورده بود. موقعیت ایران هم به استحکام اکنون نبود. ولی در نهایت این مردم ایران بودند که با پایداری و مقاومت، سرافراز میدان نبرد شدند.
در آن زمان شکست نخوردیم، چه رسد به امروز که شرایط موجود ایران، در مجموع بسیار بهتر از جنگ تحمیلی هشت ساله است.
با یادآوری این روایت تاریخی از جزیره خارگ، اینک باید این جزیره را نمادی از پایداری، مقاومت و شکست ناپذیری مردم ایران دانست. جزیرهای که نشان دهنده استیصال و درماندگی و آبروبرِ متجاوزان است. حالا دیگر خارگ به قول مرحوم جلال آل احمد، «دُر یتیم خلیج فارس» نیست. بلکه نمادی از موفقیت، پایداری، مقاومت و شکست ناپذیری ایرانیان است. به امید و یاری خدا.
گروه راهبردی- رضا جهانفر- در جریان جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور ایران، جزیره خارگ بمباران شد. از نظر طرح ریزی استراتژیک، بمباران جزیره خارک در این مقطع تاریخی منجر به افزایش فشار روانی بر مصرفکنندگان در کشورهای غربی خواهد شد. نگرانی افزایش قیمت سوخت در آمریکا و کشورهای اروپایی و هم پیمانان متجاوز غربی و عبری و حتی عربی از جمله متغیرهای اثرگذار بر میزان تابآوری مردم این کشورها در جنگ با ایران است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، دکتر رضا جهانفر در نوشتاری به سرآمد آورده است: با این حال خارگ بمباران شد. این بمباران پیش از آن که منجر به آسیب به ایران شود، منجر به آسیب به ترامپ و متوهمان متجاوز به ایران خواهد شد. زیرا این بمباران به یکی از عوامل افزایش قیمت سوخت -به ویژه نفت- در بازارهای جهانی مبدل میشود. هر چند که ترامپ سرآسیمه مدعی شود که به تاسیسات نفتی خارگ آسیبی نرسانده است. تحلیگران نیز، بمباران خارگ را نشانهای از بنبست در طرح ریزی استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی و از روی استیصال و همانند خودزنی برای آنها قلمداد میکنند. این روزها اشتباهات راهبردی و تاکتیکی متجاوزان غربی، عبری و عربی در علیه مردم ایران افزایش یافته است که نشانه ای از سردرگمی ناشی از طرح ریزی و برنامه ریزی مبتنی بر داده های اشتباه قلمداد میکنند.
آنها برخی از متغیرها را در نظر نگرفته بوند و حالا پریشان و شاید پشیمان از تجاوز به ایران هستند. اما جنگ شناختی و عملیات روانی حکم میکند که متجاوزان ظاهر را حفظ کنند و پوششی برای شکستها در برابر افکار عمومی ایجاد کنند. اصابت قرار گرفتن ها را انکار میکنند و به دقت مانع انتشار فیلم و تصویر مربوط به آن میشوند.
از این سو، مردم ایران در حافظه تاریخی خود تعداد بیش از 2هزار و 888 روز بمباران خارگ را در جنگ تحمیلی هشت ساله ثبت کردهاند. یعنی تقریباً در سالهای جنگ تحمیلی، جزیره خارگ هر روز بمباران شد. با این حال با حضور اثربخش پدافند هوایی و نیروی دریایی ایران، نه تنها فرایند صدور نفت ایران دچار اختلال جدی نشد، بلکه صدام بیش از گذشته نزد افکار عمومی بیاعتبار شد. به گونهای که پس از سه بار اظهار نظر صدام مبنی بر نابودی جزیره خارگ در زمانهای متفاوت و پس از بمباران های سنگین، مردم ایران به گونه ای طنز آمیز سئوال می کردند که مگر چند بار جزیره خارک نابود می شود؟ همان مردم شعار میداند و رجزخوانی میکردند که «خلیج فارس ایران، محل دفن ریگان» و یا «سوپر اتاندارد را دود هوا میکنیم». تجهیزات و تسلیحات پیچیده غربی و شرقی مورد تمسخر مردم ایران قرار گرفت. هیچ عاملی نمیتواند مردم با انگیزه و مدافع از وطن و هموطن را در برابر بیگانگان متجاوز شکست دهد.
در آن جنگ هم صدام حمایت کامل کشورهای غربی و شرقی را داشت. هواپیماهای سوپراتاندارد و میراژ فرانسوی به همراه میگهای شوروی و هدایت آواکس آمریکایی که در اختیار عربستان بود، مجموعه کاملی از تجهیزات و تسلیحات غربی و شرقی را برای متجاوزان بعثی به ارمغان آورده بود. موقعیت ایران هم به استحکام اکنون نبود. ولی در نهایت این مردم ایران بودند که با پایداری و مقاومت، سرافراز میدان نبرد شدند.
در آن زمان شکست نخوردیم، چه رسد به امروز که شرایط موجود ایران، در مجموع بسیار بهتر از جنگ تحمیلی هشت ساله است.
با یادآوری این روایت تاریخی از جزیره خارگ، اینک باید این جزیره را نمادی از پایداری، مقاومت و شکست ناپذیری مردم ایران دانست. جزیرهای که نشان دهنده استیصال و درماندگی و آبروبرِ متجاوزان است. حالا دیگر خارگ به قول مرحوم جلال آل احمد، «دُر یتیم خلیج فارس» نیست. بلکه نمادی از موفقیت، پایداری، مقاومت و شکست ناپذیری ایرانیان است. به امید و یاری خدا.
ارسال دیدگاه
اخبار روز
-
نقش انجمن اهل قلم رامسر در ایجاد زیست بوم دانش محلی
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
ورود هفتگی 8 میلیون نفر گردشگر به سواحل مازندران
-
فعالیت 47 فروند شناور مسافربری در مسیرهای دریایی هرمزگان
-
ذخیره گاه ژنی ماهیان خاویاری ایجاد می شود
-
اطلاعیه شرکت فرودگاهها در خصوص محدودیتهای پروازی در ایام تشییع رهبر شهید انقلاب
-
هزینههای نادیده گرفتن ریسک در حمل و نقل دریایی
-
از وعده لایروبی تا قرارداد خارج سازی مغروقهها ی اروند
-
بازتعریف رابطه انرژی، جغرافیا و امنیت در «آسهآن»
-
لزوم بهرهگیری از اطلاعات بروز در مدیریت دریاپایه
-
«دریادلان دنا» شهیدان گمنام تجارت دریایی ایران
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
بهره برداری از پورتال صندوق توسعه صنایع دریایی با 12 خدمت الکترونیکی برخط
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند



