مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان:
صنایع پاییندستی مس در استان توسعه مییابد
گروه استان ها- سرگزی ، سیستان و بلوچستان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع پایین دستی مس در استان در دستور کار این اداره است، گفت: رویکرد مدیریت علمی در سال گذشته سبب سودآوری معدن مس چهل کوره در این خطه شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود شهرکی از بازگشت معدن و کارخانه مس چهل کوره نصرتآباد به مدار سودآوری و ثبت رشد ۵۰ درصدی تولید در این مجتمع خبر داد.
داود شهرکی در بازدیدی میدانی از مجتمع معدنی و کارخانه فرآوری مس چهلکوره در منطقه نصرتآباد، وضعیت تولید و روند توسعه این واحد بزرگ صنعتی را بررسی و با اشاره به بهبود عملکرد کارخانه گفت: کارخانه مس چهلکوره که از قدیمیترین پروژههای معدنی سیستان و بلوچستان است، در سالهای گذشته با افت جدی تولید مواجه شده بود؛ بهطوریکه میزان تولید آن از ظرفیت اسمی هشتهزار تن در سال، در مقطعی به کمتر از چهار هزار تن کاهش یافت.
وی افزود: با تغییر مدیریت، انجام اصلاحات ساختاری و بهکارگیری نیروهای متخصص بومی، روند تولید این مجموعه ساماندهی شد و اکنون تولید سالانه به حدود ۶ هزار تن رسیده است. مجتمع پس از سالها دوباره به مرحله سودآوری بازگشته که نشاندهنده اثرگذاری مدیریت علمی و بهرهوری در فرآیندهای تولید است.
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان نقش این مجتمع در اشتغال منطقه را قابلتوجه دانست و بیان کرد: حدود ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که بخش عمده آنها از نیروهای بومی نصرتآباد و مناطق اطراف تشکیل شده، همچنین حضور مهندسان و کارشناسان متخصص نیز به ارتقای کیفی عملیات تولید کمک کرده است.
وی از پیگیری مطالعات اکتشافی جدید در محدوده معدن خبر داد و گفت: بر اساس دادههای زمینشناسی، ذخیره احتمالی معدن حدود ۳۰ میلیون تن برآورد میشود. گسترش عملیات حفاری و توسعه پهنههای اکتشافی میتواند به کشف ذخایر جدید و عمیقتر در آینده منجر شود.
شهرکی با تأکید بر حمایت کامل ادارهکل از این مجتمع معدنی، اظهار کرد: تلاش میکنیم نیازهای اساسی مجتمع از جمله سوخت، زیرساخت و سایر خدمات مورد نیاز را بدون وقفه تأمین کنیم. هدف ما رسیدن چهلکوره به ظرفیت کامل تولید و فراهمسازی زمینه توسعه صنایع پاییندستی مس در سیستان و بلوچستان است تا زنجیره ارزش این فلز استراتژیک بهطور کامل در داخل استان تکمیل شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با بیش از سه میلیون و ۳۳۷ هزار نفر جمعیت، جوانترین استان کشور محسوب می شود؛ حدود ۷۰ درصد جمعیت این خطه را جوانان کمتر از ۳۰ سال تشکیل میدهند. این استان دارای ۹ بازارچه مرزی با کشور پاکستان شامل ۶ بازارچه رسمی (میرجاوه، کوهک، جالق، پیشین، ریمدان و پسابندر) و سه بازارچه غیر رسمی (میرجاوه، جالق، و میل ۱۶۰) است.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود شهرکی از بازگشت معدن و کارخانه مس چهل کوره نصرتآباد به مدار سودآوری و ثبت رشد ۵۰ درصدی تولید در این مجتمع خبر داد.
داود شهرکی در بازدیدی میدانی از مجتمع معدنی و کارخانه فرآوری مس چهلکوره در منطقه نصرتآباد، وضعیت تولید و روند توسعه این واحد بزرگ صنعتی را بررسی و با اشاره به بهبود عملکرد کارخانه گفت: کارخانه مس چهلکوره که از قدیمیترین پروژههای معدنی سیستان و بلوچستان است، در سالهای گذشته با افت جدی تولید مواجه شده بود؛ بهطوریکه میزان تولید آن از ظرفیت اسمی هشتهزار تن در سال، در مقطعی به کمتر از چهار هزار تن کاهش یافت.
وی افزود: با تغییر مدیریت، انجام اصلاحات ساختاری و بهکارگیری نیروهای متخصص بومی، روند تولید این مجموعه ساماندهی شد و اکنون تولید سالانه به حدود ۶ هزار تن رسیده است. مجتمع پس از سالها دوباره به مرحله سودآوری بازگشته که نشاندهنده اثرگذاری مدیریت علمی و بهرهوری در فرآیندهای تولید است.
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان نقش این مجتمع در اشتغال منطقه را قابلتوجه دانست و بیان کرد: حدود ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که بخش عمده آنها از نیروهای بومی نصرتآباد و مناطق اطراف تشکیل شده، همچنین حضور مهندسان و کارشناسان متخصص نیز به ارتقای کیفی عملیات تولید کمک کرده است.
وی از پیگیری مطالعات اکتشافی جدید در محدوده معدن خبر داد و گفت: بر اساس دادههای زمینشناسی، ذخیره احتمالی معدن حدود ۳۰ میلیون تن برآورد میشود. گسترش عملیات حفاری و توسعه پهنههای اکتشافی میتواند به کشف ذخایر جدید و عمیقتر در آینده منجر شود.
شهرکی با تأکید بر حمایت کامل ادارهکل از این مجتمع معدنی، اظهار کرد: تلاش میکنیم نیازهای اساسی مجتمع از جمله سوخت، زیرساخت و سایر خدمات مورد نیاز را بدون وقفه تأمین کنیم. هدف ما رسیدن چهلکوره به ظرفیت کامل تولید و فراهمسازی زمینه توسعه صنایع پاییندستی مس در سیستان و بلوچستان است تا زنجیره ارزش این فلز استراتژیک بهطور کامل در داخل استان تکمیل شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با بیش از سه میلیون و ۳۳۷ هزار نفر جمعیت، جوانترین استان کشور محسوب می شود؛ حدود ۷۰ درصد جمعیت این خطه را جوانان کمتر از ۳۰ سال تشکیل میدهند. این استان دارای ۹ بازارچه مرزی با کشور پاکستان شامل ۶ بازارچه رسمی (میرجاوه، کوهک، جالق، پیشین، ریمدان و پسابندر) و سه بازارچه غیر رسمی (میرجاوه، جالق، و میل ۱۶۰) است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



