ثبت روزانه ۱۶ هزار تردد در شریانی‌ترین محور ترانزیتی هرمزگان

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: بر اساس داده‌های سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۵ تا ۱۵ فروردین، بیش از یک میلیون و ۲۹۴ هزار تردد بین‌استانی در جاده‌های هرمزگان به ثبت رسید و محور بندرعباس - بندر شهید رجایی با میانگین روزانه ۱۶ هزار تردد، پرترددترین محور استان بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد خزایی با تشریح یافته‌های طرح پایش نوروزی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۵، در مجموع یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۴۱ تردد بین‌استانی در محورهای مواصلاتی هرمزگان توسط سامانه‌های تصویری و تجهیزات هوشمند رصد و ثبت شده است.
وی بیان کرد: تحلیل داده‌های ترافیکی نشان می‌دهد میانگین تردد روزانه در جاده‌های استان در این بازه زمانی به ۶۴ هزار و ۷۳۷ دستگاه وسیله نقلیه رسیده است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های هرمزگان اظهار کرد: محور بندرعباس - بندر شهید رجایی با میانگین روزانه ۱۶ هزار و ۳۸۴ تردد، به‌عنوان شریانی‌ترین و پرترددترین محور استان شناسایی شده و محور میناب – بندرعباس (پل شور) با میانگین ۱۶ هزار و ۸۶ تردد در جایگاه دوم قرار دارد.
خزائی، به تحلیل مبادی سفرها بر اساس داده‌های سامانه پلاک‌خوان اشاره کرد و گفت: در مدت یادشده، یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۶۳۹ پلاک خودرو توسط دوربین‌های نظارتی رؤیت و پردازش شده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها ۵۵ درصد این ترددها مربوط به پلاک‌های بومی هرمزگان بوده و از میان مسافران غیربومی، استان فارس با سهم ۱۳ درصدی بیشترین میزان ورود به هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
خزایی تاکید کرد: مدیریت هوشمند جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۵ با اتکا به پایش لحظه‌ای، نقش مؤثری در کاهش گره‌های ترافیکی، افزایش ضریب ایمنی و استمرار خدمات‌رسانی در محورهای حیاتی و ترانزیتی استان داشته است.
ثبت روزانه ۱۶ هزار تردد در شریانی‌ترین محور ترانزیتی هرمزگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه